Outlook 2000 "Import and Export" --> Crash
Fra : Palle Jensen

Dato : 18-12-03 21:38

Hep,

Sidder og fifler med Outlook 2000.

Jeg ville prøve at importere nogle beskeder fra et andet mail
program, men netop som jeg trykker "Import and Export" så crasher
Outlook?!

Se evt:
http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/outlook_crash.htm

Jeg har været igennem Google og MS knowledge database men kan intet
finde. Jeg fandt en enkelt bruger på google groups som havde haft
præcis det samme problem, men tråden afslørede ikke en løsning.

Nogle der har en fin fin ide?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : pre

Dato : 18-12-03 23:03

Først ville jeg nok prøve at finde filen, svjh. kan man i WIN98 (som er et
gæt på hvilken OS du bruger) definere en søgning på filer mellem to konkrete
datoer, resultater sorteres i dato orden.
Er der ikke bid, og har det andet program ikke sine data intakt, så er der
kun én vej:

### Recover lost emails at www.OfficeRecovery.com ###
MailRecovery suites retrieve emails from corrupted Outlook, Outlook Express
and Exchange mail storages. From small personal folders to gigabytes of
corporate emails - pick a solution that matches your needs. Use yourself,
tell colleagues.
*** Click http://www.OfficeRecovery.com for a free demo ***

Jeg har ingen erfaring med prg., men en demo må vel vise et eller andet og
så er det vel et finans spørgsmål. Undgå så vidt muligt at skrive på disken
før demo'en.

Men jeg ville under alle omstændigheder kontakte MS - det kunne være en
fatal fejl som de er nødt til at rette.
pre

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-12-03 23:10

pre wrote in news:3fe22445$0$95015$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> filer mellem to konkrete datoer, resultater sorteres i dato
> orden. Er der ikke bid, og har det andet program ikke sine data

Det er Win XP. My mistake.

> [...]
> folders to gigabytes of corporate emails - pick a solution that
> matches your needs. Use yourself, tell colleagues.

- Men jeg har ikke mistet noget data. Det er en hel frisk
installation af Office incl. Outlook. Outlook virker faktisk fint nok
og pst filen er tilsyneladende fungerende. Men det er netop i det
øjeblik jeg trykker på "Import and Export" den crasher.

> [...]
>
> Men jeg ville under alle omstændigheder kontakte MS - det kunne
> være en fatal fejl som de er nødt til at rette.

- Tror jeg nu ikke. Office 2000 er jo lidt halvgammel efterhånden.
Tror alligevel aldrig man får svar på konkrete henveldelser. Måske en
henvisning til supportsiderne hvis jeg er heldig

Fra : pre

Dato : 19-12-03 07:43

Hvis Agent havde de samme funktioner som OE, så ville det ha´ været nemmere
at eksportere til Outlook.

Eftersom det ikke koster noget at sende de foreliggende meldinger til MS, så
er det part af licensen. Er der sammenfald med andres erfaringer kan
teknikerne se hvad der brænder sammen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-12-03 10:52

pre wrote in news:3fe2a32c$0$95041$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvis Agent havde de samme funktioner som OE, så ville det ha´
> været nemmere at eksportere til Outlook.

Ikke forstået? Jeg skal hive mails over som ligger i Eudora. Bruger
ikke OE.

> Eftersom det ikke koster noget at sende de foreliggende
> meldinger til MS, så er det part af licensen. Er der
> sammenfald med andres erfaringer kan teknikerne se hvad der
> brænder sammen.

- Jeg tror faktisk jeg har fundet en workaround. Nåede ikke hele
vejen igennem i går da det blev sent.

Men måden bliver:

Starter op i "safe mode". Når jeg starter op i safe mode vælger jeg
administrator i stedet for mig egen "Palle" profil som ellers også
har administrator rettigheder.

I administrator profilen virker "Import and Eksport" faktisk, men der
sker fejl fordi jeg ikke har mine Eudora filer på default location.

Så jeg importerer først mails til Outlok Express (Med OE kan man
nemlig selv browse til Eudora mail filerne. Herefter åbner jeg
Outlook og importerer til pst filen.

Så booter jeg op på almindelig vis i min egen profil og udskifter pst
filen, og så skulle den være hjemme. Lidt bikset, men det virker, er
jeg ret sikker på.

Fra : pre

Dato : 19-12-03 14:19

Jamen, Jamen, hvis jeg havde vidst, eller kunnet se at du faktisk brugte OE,
så er der en nemmere vej (Gå ikke over åen) Fra OE, vælg eksporter mails,
brug bedst de samme foldernavne eller brug konsekvent Inbox hvorfra det er
nemt at flytte på plads. Det er som regel et spørgsmål om sekunder for at
hive mange mange mails over.

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-12-03 19:57

pre wrote in news:3fe2fedc$0$95064$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> eller brug konsekvent Inbox hvorfra det er nemt at flytte på
> plads. Det er som regel et spørgsmål om sekunder for at hive

Bruger for guds skyld ikke OE

Men anvender det gerne som mellemled hvis det kan løse mine
problemer. Jeg vidste ikke man kunne eksportere O.E. mails til pst.
Kan man det?