Videofilm?
Fra : Klaus

Dato : 18-12-03 16:14

Hej Gruppe
Min søn ønsker sig ringenes herre 3 men jeg kan se dvd'en ummidelbart koster
370,-kr Er det virkelig hvad man bliver tørret for idag pga. én enkelt film.
Jeg kan huske fra bare 10år siden kostede de dyreste film 129,95 i Bilka,
men jeg skal nok love for det er steget (er det teknologien der er blevet SÅ
god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.
Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

Mvh Klaus

Fra : Rasmus

Dato : 18-12-03 16:13

"Klaus" <klausmueller@tele.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.
> Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

Hej Klaus.

Du skal nok lede langt efter Ringenes Herre 3, den er ikke udkommet endnu.
Hvis du skal købe DVD'er der er billigere end herhjemme, skal du nok
bestille dem i udlandet.
Dertil kender jeg ikke lige nogle gode sider, men det er der nok andre der
gør.

Mvh Rasmus

Fra : Don G.

Dato : 18-12-03 21:03

"Rasmus" skrev...

> Hvis du skal købe DVD'er der er billigere end herhjemme,
> skal du nok bestille dem i udlandet.

Jeps - har kreeret en lille guide som er god til nybegyndere der gerne vil
vide lidt mere om at handle musik og film på nettet. Der er helt klart penge
at spare!

Den finder du her:
http://nerdcamp.dk/forum/viewtopic.php?t=168

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Jesper

Dato : 18-12-03 16:45

Klaus <klausmueller@tele.mail.dk> wrote:

> [...]
> god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.
> Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

Du gå over til at købe DVD'ere i stedet. Meget bedre lyd-og
billedekvalitet og holdebarhed og så koster en bambus-DVD ikke mere end
400 kr. Iflg. DRs forbrugerprogram er kvaliteten af selv de helt billige
maskiner fremragende.

Du kan købe Lord of the Rings II i 4 disk udgave til 338 kr incl
forsendelse fra CDon.com

1'eren købte jeg i 4 Disk udgave i SuperBrugsen for 198 kr.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : JH

Dato : 18-12-03 16:57

Klaus wrote:
> [...]
jeg.
> Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

Jeg går ud fra, at du mener 2'eren.
Jeg tror ikke du kan få den på video til 159,-kr.
Bor du i nærheden af en Bilka, der mener jeg
du kan få den for omkring kr. 200 (standardversionen).

JH

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-12-03 17:53

Klaus wrote:
> [...]
> god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.
> Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

1. En dvd koster typisk 200 når den udkommer. Efter "kort" tid koster
mange af dem 100. Og her snakker vi i Danmark, i en almindelig butik.
Hvis man er lidt prisbevidst så kan man købe mange ting billigere på
nettet f.eks. Udover (meget) bedre billed- og lydkvalitet, får du typisk
også ekstramateriale med (nogle gange en masse).

2. Ringenes Herre 3 kan du ikke få på dvd før om "længe". Hvis du
snakker om 2'eren eller 1'eren, så kan de fås til normale dvd-priser
rundt omkring, hvis du mener 2-disc udgaven. 4-disc udgaven med den
lange udgave af filmen, og med 6 timers ekstramateriale, kan du nok få
for de 370 som du nævner. Det synes jeg er billigt for 4 dvd'er med ialt
9.5 times materiale.

/David

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 18-12-03 18:08

> [...]

> god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.
> Kender nogle et billigt sted ca. 159,-kr for filmen? På forhånd tak.

Ringenes Herre 3 er slet ikke ude på DVD endnu, den har jo først lige fået
biografpræmiere.

Den Ringenes Herre 3 du har set til 370,- er sikkert spillet.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Peter Lind

Dato : 18-12-03 18:33

Klaus wrote:
> [...]
> teknologien der er blevet SÅ god). Det er vel ikke dyrere at lave en
> dvd end en vhs, men hvad ved jeg. Kender nogle et billigt sted ca.

Det er meget meget billigere at lave en DVDskive end et VHSbånd, men det har
ingen indflydelse på priserne.
Men en splinterny film koster ca 1 krone pr. minut + en 20-30 kroner i
startgebyr. Og så rundet op eller ned til nærmeste fællesnævner. Og De To
Tårne Extended Edition er trods alt en 3½ timer lang film, der kun liige er
udkommet.

Men film er ikke steget specielt i forhold til så meget andet.

Peter Lind

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:04

In article <3fe1c332$0$69900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
klausmueller@tele.mail.dk says...
> [...]
> god). Det er vel ikke dyrere at lave en dvd end en vhs, men hvad ved jeg.

Nej, det er billigere at lave en dvd - men brancen er nogle grådige
hunde.

Fra : Jacob Gunness

Dato : 18-12-03 19:51

> Nej, det er billigere at lave en dvd - men brancen er nogle grådige
> hunde.
Ja, det er den. Men det skal jo altså også lige nævnes, at der efterhånden
bruges relativt store summer på ekstramaterialet til dvd'er. Animerede
menuer, kommentarspor (check selv, hvad gode gamle Arnold vil have for dem)
osv. koster alt sammen. Men indrømmet, lavere priser ville ikke skade :)

- Jacob