Database på nett ...
Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 18-04-01 22:20

Jeg fikk en liten ide til et program som jeg kunne tenke meg å lage, men i
programmet har jeg bruk får å sende, motta og endre data/informasjon i en
database som ligger på en server på Internet.

Før jeg eventuelt setter igang med programmet så kunne det vært smart å
finne ut om dette lar seg gjøre, og eventuelt teste det hjemme på en server
her først.

Så det jeg lurer på om er om noen har greie på dette og kan hjelpe meg
igang, evetuelt hvor jeg kan finne mer informasjon/kilderkoder ... (PS. Her
hjelper det ikke på tipse meg om at jeg kan gå inn på Planet Source Code, VB
Knowledge eller vbAccelerator å se om jeg finner noe, for der har jeg
allerede vært, men fant ikke noe. (Kanskje jeg ikke hadde de rette
søkeordene ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 19-04-01 20:26

Hej Erland

> [...]
>
> Før jeg eventuelt setter igang med programmet så kunne det vært smart å
> finne ut om dette lar seg gjøre, og eventuelt teste det hjemme på en

Det er ret nemt med ADO kontrollen. Via en connection string er det nemligt
muligt at angive en server, f.eks. en MSSQL server, og kommunikere med den
som var det en lokal database (omend en "smule" langsommere). F.eks.

Set Conn = New ADODB.Connection
Conn.Open "DRIVER=SQL Server; SERVER=10.0.0.1; UID=Brugernavn; PWD=Password;
DATABASE=db;"

... Kode ..

Set Conn = Nothing

Så let er det faktisk.. Så gå du bare i gang :)

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 20-04-01 16:05

Kim Pedersen [vbCode Magician] <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i
> [...]
>
> .. Kode ..
>
> Set Conn = Nothing
>
> Så let er det faktisk.. Så gå du bare i gang :)

Det skal jeg vet du ... ;)

Skal vekk i helgen, men når jeg kommer hjem igjen er det på'n igjen ... =)

PS. Benytter jeg ftp-serveren her ???

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 21-04-01 16:48

Hej Erland

> PS. Benytter jeg ftp-serveren her ???

Nej.. Det er HTTP... Så vidt jeg husker..