HJÆLP problemer med VB6 under XP! tilbage ~
Fra : Joachim Boll

Dato : 18-12-03 08:20

Jeg har lige gjort en super uhyggelig erfaring, vi har i den virksomhed hvor
jeg er ansat udviklet VB6 aplikationer på WIN98 maskiner, men skiftede for
kort tid siden til XPpro maskiner. (det skulle vi aldrig ha gjort)

problemet er at efter skiftet til XP, ja tro det eller ej!, kan vores
aplikationer med tilhørende Install package(lavet med VB6) ikke indstalleres
på WinMe og Win2000. de virker dog stadig på Win95, Win98 og XP.

det er bare super skræmmende!!!!! Hvis jeg tager en helt ren maskine og
installere Win98 + VB6, og undlader at opdatere, så kan jeg snilt lave en
Install package af den samme aplikation som virker på alle Win. udgaver

Jeg er næsten sikker på at fejlen opstår i en af de såkaldte Bootstrap Files

Herunder ses et udpluk af Setup.lst lavet fra en XP(virker ikke på WinMe og
Win2000)
[Bootstrap Files]
File1=@VB6STKIT.DLL,$(WinSysPathSysFile),,,6-18-98 12:00:00
AM,102912,6.0.81.69
File2=@COMCAT.DLL,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,5-30-98 11:00:00
PM,22288,4.71.1460.1
File3=@stdole2.tlb,$(WinSysPathSysFile),$(TLBRegister),,10-9-01 1:00:00
PM,17920,3.50.5014.0
File4=@asycfilt.dll,$(WinSysPathSysFile),,,10-9-01 1:00:00
PM,77824,3.50.5014.0
File5=@olepro32.dll,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,10-9-01 1:00:00
PM,106496,5.0.5014.0
File6=@oleaut32.dll,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,9-9-02 1:13:00
PM,569344,3.50.5016.0
File7=@msvbvm60.dll,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,10-9-01 1:00:00
PM,1388544,6.0.92.37

Herunder ses samme udpluk af Setup.lst lavet på en Win98(denne virker på
alle Win. udgaver)
[Bootstrap Files]
File1=@VB6STKIT.DLL,$(WinSysPathSysFile),,,6-18-98 12:00:00
AM,102912,6.0.81.69
File2=@COMCAT.DLL,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,5-31-98 12:00:00
AM,22288,4.71.1460.1
File3=@STDOLE2.TLB,$(WinSysPathSysFile),$(TLBRegister),,8-8-00 6:54:22
PM,16896,2.40.4515.0
File4=@ASYCFILT.DLL,$(WinSysPathSysFile),,,8-8-00 6:53:36
PM,143632,2.40.4515.0
File5=@OLEPRO32.DLL,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,8-8-00 6:55:30
PM,164112,5.0.4515.0
File6=@OLEAUT32.DLL,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,8-8-00 6:54:04
PM,614672,2.40.4515.0
File7=@MSVBVM60.DLL,$(WinSysPathSysFile),$(DLLSelfRegister),,5-27-00
12:10:18 AM,1388544,6.0.88.77

er der andre som har oplevet det samme?? jeg kan nemlig kun se at løsningen
ville være at gå tilbage til Win98

Med venlig hilsen
Joachim Boll

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-03 09:22

Kan løsningen ikke være at anvende et andet installationsprogram end VB's
indbyggede? F.eks. InstallShield. I disse har du ofte større muligheder for
at tilpasse installationssættet, så der installeres forskellige .dll-filer
alt efter Windows-version.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 18-12-03 17:56

Eller simpelthen bare bruge Inno setup - gratis og meget, meget bedre
end VB's indbyggede.
Du finder det her: http://www.jrsoftware.org/

mvh
Flemming

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 11:24

"Joachim Boll" wrote in a message

> [...]
indstalleres
> på WinMe og Win2000. de virker dog stadig på Win95, Win98 og XP.

Den installer der følger med VB er værre end crap

Brug innosetup (rulez) eller et af de professionelle værktøjer
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

- Peter