ang. 10 finger system
Fra : Bigfoot-Ranger.dk

Dato : 18-12-03 08:21

Hej gruppe.

er der nogle som kender et program til at lære 10 finger systemet ? jeg kan
huske noget om at jeg havde det en gang i folke skolen.. det var noget med
at tastaturet var delt i farver og så ved det på tid eller sådan noget...

nå men ville bare lige hører om nogle kender programmer til dette ?

-- Ole

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 18-12-03 08:41

Det hedder netop "10finger" og er udgivet af mikroværkstedet.
http://www.mikrov.dk/produkter/programmer/10finger2/

Det er beregnet på indskolingen, men der findes da også andre.

hilsen Niels Aage

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 18-12-03 09:06

Hvis det er til dig selv kan du finde mange gratis på nettet.
fx: http://home.worldonline.dk/kammeyer/maskprog.htm

hilsen Niels Aage

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-12-03 10:12

"Niels Aage Schmidt" <nielsaa@c.dk> wrote in message
> Hvis det er til dig selv kan du finde mange gratis på nettet.
> fx: http://home.worldonline.dk/kammeyer/maskprog.htm

Tjekkede den lige - ser ud til at være et udmmærket program

Peter

Fra : Bigfoot-Ranger.Dk

Dato : 18-12-03 20:18

tak for det, det er bare perfekt...
god jul

-- Ole

Fra : Per Rønne

Dato : 20-12-03 11:18

Bigfoot-Ranger.dk <bigfoot_ranger@laks_hotmail.com> wrote:

> er der nogle som kender et program til at lære 10 finger systemet ?

SuperType. Til såvel Mac som Win.
--
Per Erik Rønne

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 05-01-04 19:38

Bigfoot-Ranger.dk skrev:
> [...]
> at tastaturet var delt i farver og så ved det på tid eller sådan noget...
>
> nå men ville bare lige hører om nogle kender programmer til dette ?

Til Linux findes et glimrende program på dansk der hedder KTouch:
http://ktouch.sourceforge.net/

Gunner Poulsen
--
Aktiv i projektet Gnuskole http://www.gnuskole.dk