ATI Catalyst 3.10 er ude.
Fra : Allan / Kolding

Dato : 17-12-03 22:31

Fra : sharky

Dato : 17-12-03 23:30

Hej,

Hvorfor kommer der en 3.1, når vi senest har haft 3.9 ?

På forhånd tak.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 17-12-03 23:37

Mon ikke der menes 3,9 > 3,10

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-03 23:52

Allan / Kolding wrote:
> Mon ikke der menes 3,9 > 3,10

Du mener vel 3.10 > 3.9?
Version nummering er noget sjovt noget

- Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-12-03 02:54

Peter Lykkegaard mumbled his insignificant opinion in:
3fe0de8b$0$27380$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Version nummering er noget sjovt noget

Det er driveren tilgengæld ikke, omtrent ligeså kluntet som 3.8 og 3.9
inklusiv patch. For mig er 3.7 driveren den som giver bedst ydelse og med
færrest fejl, set fra 3.5 til og med 3.10

Ingen af dem har dog understøttelse af shutterglasses..flot ati -not!

Fra : iddqd

Dato : 18-12-03 02:59

Sune Storgaard wrote:
> Ingen af dem har dog understøttelse af shutterglasses..flot ati -not!

Øh, er det et ATI kort du har?

Mon ikke special features som hovedpinebriller kræver særlige drivere
fra kort producenter, sådan er det ihvertfald mig bekendt med de briller
som ASUS solgte(sælger?).

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-12-03 04:02

iddqd mumbled his insignificant opinion in:
brr1lc$2o4t$1@news.cybercity.dk

> Øh, er det et ATI kort du har?

Ja det er et voodoo geforce 7.... nej, jeg ret sikker på det er et ati kort
jeg har :)

> Mon ikke special features som hovedpinebriller kræver særlige drivere
> fra kort producenter, sådan er det ihvertfald mig bekendt med de
> briller som ASUS solgte(sælger?).

På alle Nvidia kort er det bare at hente en 3d driver som denne
http://www.nvidia.com/object/3dstereo_45.23
Så får man en håndfuld muligheder for både rød/blå briller og shutterglasses
inde i egenskaber for skærmen.

På ati kort ser det lidt anderledes ud, der er man tvunget til at benytte 3
parts software som edimensional.com af tvivlsom kvalitet, eftersom at ati
ikke understøtter det via driveren. Det kan og vil kun blive noget
inkombatibelt juks når man benytter wrappere og patches.

Men det er åbenbart for meget at forlange at de skal oppe sig lidt.

Angående hovedpinen.. den har jeg kun søndag morgen, har spillet 4 timer i
træk med dem på uden at kunne mærke noget. Sikkert ikke sundt for øjnene ,
men det er altså noget federe at spille med 3d briller på, det skal prøves!
(på et nvidia kort..)

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 20-12-03 18:23

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.nvidia.com/object/3dstereo_45.23
> Så får man en håndfuld muligheder for både rød/blå briller og

Så køb et Nvidia kort

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : sharky

Dato : 17-12-03 23:55

> Mon ikke der menes 3,9 > 3,10

hmmm så burde de nok have skrevet 3.09. jeg var da sikker på at den næste
skulle hedde 4.0, men ok du har nok ret.

Ikke ligefrem logiske folk som har lavet det system.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-12-03 01:07

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in

> hmmm så burde de nok have skrevet 3.09. jeg var da sikker på at den
> næste skulle hedde 4.0, men ok du har nok ret.

Det troede jeg også, men 4.0 kommer først næste gang. Altså 3.9 -> 3.10
-> 4.0...

> Ikke ligefrem logiske folk som har lavet det system.

Nope. Men mere overskueligt bliver det ikke hvis man ser på
delkomponenterne i Catalystpakken (3.10): - Driver: 6.14.10.6404
- Control panel: 6.14.10.5072
- WDM Capture: 6.14.10.6227
- Multimedia Center: 8.8

Men hvad. Bare det virker bedre og bedre så må de kalde versionerne hvad
de vil for min skyld. :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Henrik Dissing

Dato : 18-12-03 19:52

On Wed, 17 Dec 2003 23:54:52 +0100, sharky wrote:

>hmmm så burde de nok have skrevet 3.09. jeg var da sikker på at den næste
>skulle hedde 4.0, men ok du har nok ret.

Det første tal får først en tand når der sker en mere grundlæggende ændring,
og det kan jo ikke nytte noget at man lader antallet af opdateringer
indenfor den enkelte generation diktere af nummereringssystemet.

>Ikke ligefrem logiske folk som har lavet det system.

Jo, de er skam logiske nok. Det er dig der er ulogisk og insister på at alt
hvad der kommer efter punktum er decimaler

Den måde at nummerere versioner på er blevet brugt ligeså længe der har
været noget som hed versionering af software.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Bo Olesen

Dato : 18-12-03 13:29

ATI 9700
Den er lidt langsommere end den forrige, men kører ganske fint.

http://mirror.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=9&submit.y=4