UPS, blev snuppet uden plader og afgift :-~
Fra : JR

Dato : 18-04-01 21:53

Hej

Min kolega blev lige snuppet på en prøvetur på hans yamaha xj 750 (tror jeg)
den var klargjort til syn (efter en årrække) skulle det nu være alvor. Og
afgiften betales alt, var klar hsn skulle af med ca 18 kilo i afgift men ak
han to lige en tur og blev stoppet..

Og nu er det jo så lige spørgsmålet er. Hvad han får i bøde ???jeg har hørt
at det koster det samme som afgiften men kan det virkelig passe ??

vh
Jacob

Fra : Janus

Dato : 18-04-01 22:28

for et år siden blev en af mine venner stoppet i bil for at køre uden
kørekort og på prøveplader han fik 6000kr i bøde 5000 for ikke at have
kørekort og 1000 for at køre på prøveplader

Janus

JR <onselow@hotmail.com> skrev i en news:9bkup5$25s2$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : JR

Dato : 18-04-01 22:37

jamen der var vel betalt afgift på bilen ??

jacob

Fra : Søren Mortensen

Dato : 18-04-01 23:41

> Og nu er det jo så lige spørgsmålet er. Hvad han får i bøde ???jeg har
hørt
> at det koster det samme som afgiften men kan det virkelig passe ??

Jg mener at vide at hvis man bliver stoppet er bøden = afgiften, dvs. din
ven kan se frem til at skulle betale afgiften 2 gang som betaling for sin
lille prøvetur!!

Sur røv!!

Søren
Falco

Fra : Anders Pedersen

Dato : 19-04-01 08:15

> Og nu er det jo så lige spørgsmålet er. Hvad han får i bøde ???jeg har
hørt
> at det koster det samme som afgiften men kan det virkelig passe ??

Jeg har hørt lignende historier (der var vist noget med en ducati på plader
fra en honda i det nordjyske) og da måtte ejeren slippe med afgiften + en
bøde på samme beløb. I dette tilfælde 2 * 160 kkr = av min arm!!!

Anders (som altid husker pladerne, prøve eller ej)

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 19-04-01 14:33

"JR" <onselow@hotmail.com> wrote..

> [...]
hørt
> at det koster det samme som afgiften men kan det virkelig passe ??

Jeg mener du slipper første gang med 5000.- Næste gang klapper fælden dog.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 18:20

Steen D. Pedersen <sdp@mailme.dk> skrev i en

> Jeg mener du slipper første gang med 5000.- Næste gang klapper fælden
> dog.

Måske!
Der er jo trods alt en betydelig forskel på bedrageriet i at køre med en
falsk nummerplade, og tage en tur på en uindregistreret :-/

--
Armand.

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 19-04-01 21:35

I omtalen af prøveplade kørsel i det der optog i Esbjerg, sagde de i TV at
det kostede afgift + det samme i bøde.

Poul B-H
uindregistreret:
NSR250SP ejet i ½ år kørt 5 min. på den
NSR250SE ejet i 4 mdr, trukket 1,5km
men på lørdag skal vi til Vandel!!

Fra : oz1hdl

Dato : 20-04-01 06:32

> jeg)
Og
> ak

> hørt
Det har jeg også hørt, var det mon i samme pølsevogn det blev omtalt )
/Gert

Fra : boe

Dato : 19-04-01 22:16

JR <onselow@hotmail.com> wrote in message

Sikke mange forslag, du har fået

Retsinfo siger følgende, under forudsætning af, at føreren *har* erhvervet
kørekort:

"Kørsel med uindregistreret motorkøretøj: 500kr."

Det er altså bøden. Nedenstående er lige en oplysning til visse deltagere i
denne gruppe Man nedlægger nu ikke længere påstand om konfiskation af
motocrossmotorcykler, der anvendes til kørsel på vej. I hvert fald ikke
første gang.
Dette indikerer også for mig, at en lignende lempelig fortolkning må lægges
til grund ved kørsel med "almindelig" uindregistreret gade-motorcykel som i
dette tilfælde. Derfor gætter jeg på, at der ikke sker andet end at din ven
får en lille bøde i førstegangstilfælde. Men mind lige din ven om, at han
ikke får noget økonomisk særligt tilfredsstillende fremtidigt liv, hvis han
kører en anden ihjel på en u-forsikret mc. Det er omtrent noget af det
dummeste man kan foretage sig (økonomisk set).
Lad os endelig høre, hvad sagen ender med.

"Særligt med hensyn til motocrossmotorcykler, der anvendes til kørsel på
vej, gælder, at der ikke bør nedlægges påstand om konfiskation af
motocrossmotorcyklen, såfremt der alene er tale om et førstegangstilfælde
med én kørsel, medmindre den pågældende i forbindelse med kørslen har
forvoldt færdselsuheld, hvor andre er impliceret, eller hvor der i øvrigt
foreligger andre konkrete omstændigheder, der må antages at gøre
konfiskation påkrævet for at forebygge yderligere overtrædelser af
færdselsloven, jf. U 1997.215V."

Bo, VF1000F

Fra : oz1hdl

Dato : 20-04-01 06:30

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørekort:
> "Kørsel med uindregistreret motorkøretøj: 500kr."
Der er vel forskel på om der er betalt afgift!?
Et uindregistreret køretøj, er vel somregel en der ikke er blevet synet/uden
plader....
Mvh Gert

Fra : boe

Dato : 20-04-01 07:06

"oz1hdl" <Bruger@firma.dk> wrote in message

> Der er vel forskel på om der er betalt afgift!?
> Et uindregistreret køretøj, er vel somregel en der ikke er blevet
synet/uden
> plader....

Næh, et uindregistreret køretøj er bare et køretøj uden plader - uanset
årsag (med mindre man har tabt den Så jeg kan ikke se hvorfor der skulle
være forskel på "færdselslov-bøden" bare fordi der heller ikke er betalt
afgift. Det med afgift er vel et spørgsmål som Told og Skat skal tage sig
af. Det jeg så lægger til grund for min opfattelse af, at der i
førstegangstilfælde ikke vil ske noget (afgiftsmæssigt) er, at færdselsloven
i førstegangstilfælde *ikke* foreskriver konfiskation af en
motocrossmotorcykel. Grunden til, at man ville konfiskere en motocrosscykel
er, at den ikke kan indregistreres, så i stedet for at forlange afgift, så
konfiskerer man den bare Jeg mener, at man kan sidestille situationen
med gadecykler og situationen med motocrosscykler. Men jeg er ikke sikker.

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 09:59

boe <bemNOSPAMM@bellesystems.com> skrev i en

> [...]
betalt
> afgift. Det med afgift er vel et spørgsmål som Told og Skat skal tage

Netop! = En skattebøde oveni =
Og T&S er gadens slemme drenge, som ikke sådan er til at lege med

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-04-01 11:23

boe <bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote in article
<3adfd120$0$5730$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
> konfiskerer man den bare Jeg mener, at man kan sidestille situationen
> med gadecykler og situationen med motocrosscykler. Men jeg er ikke
sikker.

Motocross reglen blev indført efter at der en overgang var rigelig mange
der lå og kørte rundt på gaderne med dem.
Der er en helt særskilt regel om det, som jeg en gang fandt på retsinfo.dk
--
Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-01 14:52

"boe" <bemNOSPAMM@bellesystems.com> skrev i en meddelelse

> Grunden til, at man ville konfiskere en motocrosscykel
> er, at den ikke kan indregistreres, så i stedet for at forlange afgift, så
> konfiskerer man den bare

Hvilket idag er noget ævl, jeg har et par venner der kører på
indregistrerede motocross cykler, og min egen KTM har kun lygterne til
forskel fra SX-modellerne som er til motocross.

Motocross motorcykler KAN indregistreres. Og de BLIVER det.

Rittig