Definition på køkken
Fra : Chriz

Dato : 17-12-03 15:38

Hej Gruppe

Vi har købt et hus der tidligere har været udlejningsejendom, og den
konverteres nu til enfamiliesbolig. I forbindelse hermed er det et krav
fra kommunen at der efter ombygningen kun må være et køkken på
ejendommen. Dette er lidt ærgerligt da der faktisk står en anneksbygning
klar med køkken og bad som fint kunne udlejes.

Men hvordan mon et køkken defineres ? Hvis jeg nu fjerner emhætte
køleskab og komfur således at der kun er bordplade m. håndvask tilbage
er det da ikke at betraghte som et bryggers (om lejer så vil lave mad i
sit "bryggers" kommer jo ikke mig ved).

Eller er der mon krav ommat også afløb fjernes

Fin hvis nohen har erfaringer / info.

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-12-03 15:53

Chriz <write_chriz@excite.com> writes:

> [...]
> sit "bryggers" kommer jo ikke mig ved).
>
> Eller er der mon krav ommat også afløb fjernes

Det lyder lidt som om du kunne få noget ud af at spørge i
dk.videnskab.jura. Jeg ville i hvert fald undersøge det nøje.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Peter C.

Dato : 17-12-03 16:12

> Fin hvis nohen har erfaringer / info.

Jeg tegnede et hus for en kammerat hvor vi løb ind i et lignende problem.
Vi kom omkring problematiken ved at kalde det et te-køkken
Grovkøkken eller anretter-køkken var andre begreber der måske kunne finde
anvendelse.

MVH Peter C:\
(der syns det er åndssvagt at man ikke selv kan bestemme indretningen af sin
bolig)

Fra : Klaus

Dato : 18-12-03 14:39

> MVH Peter C:\
> (der syns det er åndssvagt at man ikke selv kan bestemme indretningen af
sin
> bolig)

Hvis man måtte det ville jeg da lave 4små værrelser i træbygning med lille
bad og køkken, på en del af min langstrakte grund ned mod den eneste nabo.
Dem ville jeg så leje ud, selvom det ville se herrens ud ville jeg tjene
gode penge. Det må jeg heller ikke.

Mvh Klaus

Fra : Rikke Mors

Dato : 17-12-03 18:14

Chriz wrote:
> [...]
> sit "bryggers" kommer jo ikke mig ved).
>
> Eller er der mon krav ommat også afløb fjernes

Jeg ved ikke helt om samme regler gælder i dit tilfælde, men i
forbindelse med leje af lejlighed/værelse blev jeg selv interesseret i
hvad forskellen på de to egentlig er. Det viste sig at en lejlighed
indeholder køkken hvorimod et værelse ikke indeholder køkken. Værelset
kan dog godt indeholde komfur, bordplade, køleskab osv. men der må ikke
være en køkkenvask. Min svoger lejede et sådant værelse med eget bad og
med håndvask på badeværelset, jeg selv havde en lejlighed med bad og
køkken. Det var vel at mærke i samme boligforening. Hans var større og
billigere end min, til gengæld kunne jeg få boligsikring, det kunne han
ikke.

Mit bud er altså at det er vasken, du skal sløjfe - eller flytte til et
andet rum.

Rikke Mors

Fra : bme

Dato : 18-12-03 15:59

> [...]
> sit "bryggers" kommer jo ikke mig ved).
>
> Eller er der mon krav ommat også afløb fjernes

Prøv at spørge teknisk forvaltning om i hvilken lovgivning (og med hvilken
§) de har ret til at opstille dette krav. I samme lovgivning (evt
bekendtgørelser efter lovgivningen) kan du højst sandsynligt finde de
definitioner på køkkener (og deres indhold) som bliver lagt til grund for
afgørelsen.

/bo

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-12-03 13:26

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| sit "bryggers" kommer jo ikke mig ved).
|
| Eller er der mon krav ommat også afløb fjernes

Som andre skriver, kald det noget andet. Vaskerum, rengøringsrum eller
andet.

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk