Hvad skal jeg vælge?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 11-12-00 20:02

Jeg har brug for at lave en tabel-lignende liste, med flere
kolonner hvor hver tal i hver kolonne kan klikkes på.

Jeg har prøvet med listview, men der kan man jo ikke
klikke på et enkelt tal i kolonnen, da vælger den hele
linien.

Eks.

Tabel:

120 0,5 11
122 0,6 12
132 0,7 13
156 0,9 14
180 1,0 15

Man skal så kunne klikke på f.eks 11 (og kun 11) hvorefter værdien 11 bliver
overført til en textbox.

Håber en eller anden forstår hvad jeg her mener

Klaus Petersen

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 12-12-00 15:42

Hej Klaus

> [...]
bliver
> overført til en textbox.
>
> Håber en eller anden forstår hvad jeg her mener

Det du søger er MS Flex Grid. Den er standard i VB. I den kan du selv
indsætte data i de enkelte kolonner. Den har nogle begrænsninger, men det er
nok det bedste du får uden at skulle betale for det.

Har du penge til overs (også i denne juletid) så kan jeg på det kraftigste
anbefale Apex DBGrid fra Apex software (www.apex-software.com). Bedre Grid
kontrol finder du ingen steder. Men det koster også en klækkelig skilling at
få fat i den (Jeg fik den dog ganske gratis for at anmelde den til et dansk
VB magasin kaldet VD, www.vdklub.dk . Og det er jo ikke så ringe endda :)

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Henning

Dato : 12-12-00 08:48

Bruk en listbox, og itemdata funksjonen

list1.AddItem "120 0,5 11"
list1.itemdata(list1.newindex)=11
list1.AddItem "122 0,6 12"
list1.itemdata(list1.newindex)=12

PS! Du kan bare bruke tall i ItemData, og ikke tekst.

i Click eventet til listboxen legger du inn dette:

Text1.Text = List1.ItemData(List1.ListIndex)

Henning
henning@hfdata.no