[VB6] Læse Outlook adressekartotek.
Fra : Jan Vinten

Dato : 17-12-03 14:16

Hej gutter og gutinder,

Jeg sidder og skal have fat i adressekartoteket i Outlook (_ikke_ Express).
Det jeg har brug for, er altså navnet, telefon, fax, mobil osv osv ...

Er der nogen af jer, som har en stump kode, som kan give mig lidt
inspriration?

Bedste hilsner
Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 17-12-03 14:53

"Jan Vinten" <AVOIDnews@SPAMvinten.THANKSnet> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det jeg har brug for, er altså navnet, telefon, fax, mobil osv osv ...
> Er der nogen af jer, som har en stump kode, som kan give mig lidt

KUN inspiration, meget skal naturligvis tilpasses:

Private Sub cmdListNavne_Click()
Dim ouApp As Outlook.Application
Dim ouNS As NameSpace
Dim fKontakter As MAPIFolder
Dim cItem As ContactItem

Set ouApp = New Outlook.Application
Set ouNS = ouApp.GetNamespace("MAPI")
Set fKontakter = ouNS.GetDefaultFolder(olFolderContacts)

Text1 = ""

For Each cItem In fKontakter.Items
Text1 = Text1 & vbCrLf & cItem.FullName
Next

End Sub

Husk flueben ved Microsoft Outlook Object Library i Project -->
References...

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jan Vinten

Dato : 17-12-03 15:21

Hej Jens,

Jeg takker ... lige hvad jeg skulle bruge!

/ Jan