Forskellen på browser url og connect to
Fra : Storm

Dato : 17-12-03 14:08

Hvad består den af - forskellen på at sige "connect to" (æble-K) og
indtaste en ip i en browser?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 17-12-03 15:51

In article <1g64738.1yputpi4p5eawN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Hvad består den af - forskellen på at sige "connect to" (æble-K) og
> indtaste en ip i en browser?
I browseren får du adgang til et website.
Connect to giver adgang til hele serveren (det brugeren har lov til) -
akkurat som når du logger på en filserver.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 17-12-03 16:34

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> I browseren får du adgang til et website.

På pc er det åbenbart anderledes, der kan jeg godt gå på en adresse fra
browseren som jeg kun kan gå til fra Maccen via Connect to.

> Connect to giver adgang til hele serveren (det brugeren har lov til) -
> akkurat som når du logger på en filserver.

Skulle jeg så ikke kunne gå på via Fetch også - og så måske hente filer
hurrtigere. Det kan jeg bare ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 17-12-03 17:36

In article <1g64dsu.zqa0xy1hzalxcN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Skulle jeg så ikke kunne gå på via Fetch også - og så måske hente filer
> hurrtigere. Det kan jeg bare ikke.

Kun hvis der er åbnet for FTP adgang.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 18-12-03 22:51

> Kun hvis der er åbnet for FTP adgang.

Ok, tak - det var der så ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-12-03 13:32

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> writes:

> Connect to giver adgang til hele serveren (det brugeren har lov til) -
> akkurat som når du logger på en filserver.

Og der understøttes andre protokoller: WebDAV med http-url'er, og
Windowsmaskiner med smb-url'er.

Der ville principielt ikke være noget til hinder for at browseren også
gjorde dette, og det gør Safari til dels også med ftp-urløer som
sendes ud til finderen og monteres som drev.

http://bigfoot.com/~thunderbear