Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem i Photoshop/EncoreDVD
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-12-03 00:32

Folks!

Jeg er ved at lære at lave fancy menuer i EncoreDVD og de skal laves i
PhotoShop (7US).

Jeg har lagt et billede her:
www.gromit.dk/div/psd.jpg

Mit problem er at få mergede "(=1) Dette lag" med "Joe"

"(=1) Dette lag" er de blå kanter på knappen Joe Dalton (som også ses på
volume2, men ikke volume3).
De 'lyser op' når musen placeres over knappen i EncoreDVD (Derfor (=1) i
layer navnet).
Hvis jeg kan få mergede Joe ind på laget vil han være usynlig og dukke op
når knappen "Joe Dalton" vælges.

Jeg har prøvet at slukke for de øvrige elementer og merge visible men det
ødelægger Layer Set strukturen.
Jeg er stadig på nybegynder stadiet i Photoshop.

Hele billedet ligger her:
www.gromit.dk/div/Joe-forsog.psd

Det er et medfølgende menu-eksempel jeg arbejder lidt med.

Håber nogen kan hjælpe - God Jul til alle!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : KNL DtP

Dato : 17-12-03 13:21

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Mit problem er at få mergede "(=1) Dette lag" med "Joe"

Stå på =1-laget (så den er blå) og klik i det tomme felt (hvor der normalt er en
pelsen) på Joe-laget.

Så har du lænket de to lag sammen. Vælg nu Layer > Merged Linked (Ctrl eller
Æble + E). Så bliver de to lag merged sammen.

Dette er klart den nemmeste måde at gøre det på, for hvis man bruger Merged
Vissible, så skal man til at slukke for en masse andre lag.

Kunne ikke hente din PSD-fil for at tjekke at det rent faktisk virker. Fik [404
Not Found].

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-12-03 17:53

KNL DtP skrev :
> [...]
> Vissible, så skal man til at slukke for en masse andre lag.
>
> Kunne ikke hente din PSD-fil for at tjekke at det rent faktisk virker. Fik

Tak til jer begge to - det er jo nemt nok, når bare man kan!
Linket havde en lille fejl, undskyld
www.gromit.dk/div/Joe_forsog.psd (2,5 MB) (Husk stort J ) (og ikke
specielt spændende)

Næste problem er så at Encore opfatter layeret som lyseblåt - det skal
åbenbart være monochromt. Øv.
Det er i farver i PS.
Resultatet ses her
www.gromit.dk/div/encore-joe.jpg (er prøvet af

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-12-03 13:43

> [...]
>
> Jeg har lagt et billede her:
> www.gromit.dk/div/psd.jpg
>
> Mit problem er at få mergede "(=1) Dette lag" med "Joe"

I Lag-paletten:
Tag fat i laget 'Joe', og træk det op i paletten. så det ligger over laget
'(=1)...'
Vælg herefter Merge Down i palette-menuen, så Joe kommer ned på '(=1)'.

/Per