Skærme
Fijala 3554
S-ips for alm. brugere
Fra : Soren

Dato : 16-12-03 22:58

Hej,

Jeg har fulgt lidt med her i gruppen og fået det indtryk, at S-IPS er den
eneste panel type der er værd at gå efter.

Men hvordan stiller sagen sig, hvis man (som jeg) ikke er specielt skærm
entusiast, men dog spiller/ser dvd på computeren i ny og næ?

Er jeg bedre stillet med en billigere paneltype, hvor jeg til gengæld kan gå
fra 17" til 19" for samme pris?

Er forskellen mellem S-ips og andet slående, hvis man ser to skærme ved
siden af hinanden?

Mvh.

Søren

Fra : Mule

Dato : 19-12-03 23:15

Jeg har aldrig haft mulighed for at lave en direkte sammenligning, så jeg
ved det ikke med sikkerhed - men jeg tror ikke umiddelbart at man kan se
forskel. Så dramatisk er det vist ikke. Har selv en AOC 17" med TN panel, og
den er ligeså god at spille på som min samsung 957mb 19" crt -og er
samtidigt meget bedre til tekst. Så det kan altså sagtens lade sig gøre at
lave en glimrende TFT med andre paneltyper.
Men der er nogen der slet ikke kan bruges til spil - som laver voldsom
trailing/skygger. Så det skal man lige checke.

De få skærme der findes med S-IPS nu, er da iøvrigt ikke dyrere end andre.
F.eks. LG1710B og Viewsonic 18".