Sange om nyfødte børn/at være gravid/nybag~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 16-12-03 22:31

Jeg skal i forbindelse med mit studie (fysioterapeut) skrive opgave om
gravide og i den forbindelse lave et træningsprogram til et
graviditetshold - og her er det så jeg får brug for lidt hjælp til
musikvalget, for det kunne jo være sjovt at bruge nogle sange der handler om
graviditet, nyfødte børn m.m.

I min egen cd-samling har jeg pt kun fundet et enkelt nummer, nemlig "Ikke
langt herfra" med Olesen-Olesen (indeholder bla linierne "I hospitalsbyer,
ikke langt herfra, nyfødte børn våger over sovende mødre". Desværre er
nummeret uendeligt melankolsk (det er trods alt Olesen-Olesen (-: ), så jeg
synes alligevel ikke helt det passer til et graviditetshold, hvor jeg synes
musikken gerne skulle være lidt mere munter (uden at den dog behøver at være
jubelglad....)

Nogen der har nogle gode forslag?

--
---
Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-12-03 23:14

Mads Thorning Pedersen <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:
> Nogen der har nogle gode forslag?

Dansktop genren har da et par bud
Velkommen til verden / Dorthe Kollo
Krøller eller ej /Tommy Seebach og Debbie Cameron
Og så er det en Bo Bendixen-agtig ting der hedder noget i stil med "Hurra,
min kone har gjort mig til far"

Men men
ellers kan de fleste kærlighedssange vel sådan set bruges, ikk?

/ Søren og Anette
Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-03 06:21

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fdf8392$0$69992$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Krøller eller ej /Tommy Seebach og Debbie Cameron
> Og så er det en Bo Bendixen-agtig ting der hedder noget i stil med "Hurra,
________

Ja, det er jo nok dansktoppen vi skal køre i her. Så skulle vi ikke liiiiige
tage "Peter Belli og Søn", med øhh. peter Belli,

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 17-12-03 11:34

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message news:<3fdf8392$0$69992$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> min kone har gjort mig til far"

Tænker I ikke her på "Peter Belli og søn" - selvfølgelig med Peter Belli?
mvh ole

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-12-03 04:08

Mads Thorning Pedersen wrote:
> [...]
> et graviditetshold, hvor jeg synes musikken gerne skulle være lidt
> mere munter (uden at den dog behøver at være jubelglad....)

"Du er min datter" med Anne Linnet
Den med 'jeg har et lille anker, jeg har et lille timeglas, jeg har en
lille sol der stråler' med Trille
"Katrine Katrine pas på" med Bjarne Jes Hansen...

Hvis du tilfældigvis falder over dobbelt-LP'en "Flyt Dig" fra børneåret
1978 i et pladeantikvariat, så køb den!

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Heidi

Dato : 17-12-03 07:16

> [...]
> et graviditetshold, hvor jeg synes musikken gerne skulle være lidt
> mere munter (uden at den dog behøver at være jubelglad....)

"Vi venter en baby" med Slik?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Aston Villadsen

Dato : 17-12-03 11:15

On Tue, 16 Dec 2003 22:30:55 +0100, "Mads Thorning Pedersen"

Stevie Wonder - Isn't she lovely

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-12-03 19:31

5 x Far - Søndag, Sur og Søvnig

er ikke, som titlen antyder, negativ
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jokerman

Dato : 17-12-03 22:15

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:brnuk9$2psb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>

> --
> ---
> Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Hej
Her er lidt anderledes bud:

P.J. Harvey - Down by the water

Massive Atack - Teardrop - iæsr beattet og videoen

Madonna - Papa don't preach

Sorten Muld - Tor af Hafsgaard

Fra : bonfils

Dato : 18-12-03 22:29

"Jokerman" <h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> skrev i en meddelelse

> P.J. Harvey - Down by the water

Woah! Fuck! Hallo! Du er sgu ellers ikke ked af det...

(Fedt nummer iøvrigt)

--
Kim B.
http://kim.bonfils.com