Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket tv-out stik?
Fra : LD

Dato : 16-12-03 20:42

Jeg er ejer af et Soltek TI4200, med tv-out, iflg da jeg købte det
og alle beskrivelser på nettet, med S-video:
http://www.soltek.de/French/product/Graphic/ti428x-d7dtv.htm

Men det ser jo sådan ud?
http://www.ati.com/support/connectors/common/connectorsvideoinputfourpin.html

Kan nogen så fortælle mig hvad dette er?
http://www.ixbt.com/video2/images/gf4ti4200-8/soltek-4200-8x-back.jpg
(mit kort...)

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-03 20:48

LD wrote:
> [...]
http://www.ati.com/support/connectors/common/connectorsvideoinputfourpin.html

> Kan nogen så fortælle mig hvad dette er?

på dit kort er der:
1x 15pin D-sub - til de fleste almindelige skærme, og nogle fladskærme.
1x s-video Video out.
1x DVI - til de fleste fladskærme og nogle almindelige skærme.

Mvh
Peter

Fra : LD

Dato : 16-12-03 21:24

> på dit kort er der:
> 1x s-video Video out.

Ok, men jeg har altid ment at s-video og s-vhs er det samme?
På mit stik skal der sidde en 8-10 ben, på alle andre s-vhs(?) kabler
er der en plastiktap og 4 ben.

Edbpriser (ja, ok, ikke den mest pålidelige kilde) bruger da også samme
billede for både S-video og S-vhs.

Hmm...En billedesøgning på Google giver da også primært det 4+1 benede stik,
men også nogle få af mit...

Fra : Peter Holm

Dato : 16-12-03 23:18

LD wrote:

> [...]
> samme billede for både S-video og S-vhs.
>
> Hmm...En billedesøgning på Google giver da også primært det 4+1
> benede stik, men også nogle få af mit...

s-video kan være både 9pins og 4pins.
Kig på varenummer 780053 hos www.shg.dk
Det er et kabel der splitter dit korts 9pin op i et 5pin + et composit - så
skulle det kunne tilsluttes det meste.

Mvh
Peter

Fra : Kispus

Dato : 21-12-03 01:39

> s-video kan være både 9pins og 4pins.
> Peter

Jeg kæmper en brav kamp med at få mit
til at virke, altså at få billed på Tv,et
der er også kun 4 ben på mit kabel men
7 i stikket på kortet.
Er 4 nok til både lyd og billed ?
Jeg har lagt et billed i Binaer, men kan ikke
se det endnu, så havde jeg lagt en link.
Håber på et godt råd !
Mvh. John

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-12-03 20:12

"LD" <not@available.invalid> skrev i en meddelelse news:sLJDb.61091$jf4.3497761@news000.worldonline.dk...

> Ok, men jeg har altid ment at s-video og s-vhs er det samme?

Der er ikke noget der hedder s-vhs, når man taler om grafikkort. Det
hedder s-video.

/Jakob