Nedlæg gruppen?
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-12-03 20:14

Måske burde det forslås at nedlægge gruppen, da stort set alle indlæg kan
henvises til andre grupper, og kaldes irrelevant her. Det gælder mad,
madvarer, opskrifter, tilberedningsmetoder, motion, operationer, forskning
i sygdomme i forbindelse med overvægt osv, osv. Det er faktisk ret nemt at
tilbagevise hvert eneste indlæg med henvisning til reglerne for usenet, og
det bliver jo også gjort. Det gør gruppen temmelig død, at der er ikke lidt
fleksibilitet, men på den andne side er det i fuld overensstemmelse med
reglerne på usenet.
Konsekvensen er, at den relevante trafik i gruppen er så beskeden, at det
ikke berettiger til en selvstændig gruppe, og den derfor bør nedlægges.

Hvad siger I andre?

Mvh Maria

--
Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 20:42

> [...]
> Konsekvensen er, at den relevante trafik i gruppen er så beskeden, at det
> ikke berettiger til en selvstændig gruppe, og den derfor bør nedlægges.

Kan sagtens følge dig, de fleste emner kan jo henvises til andre grupper,
men vil nu syntes at det er møg-ærgeligt hvis denne gruppe blev nedlagt. Den
henvender sig jo til folk som ofte er desperate efter hjælp da de jo tit er
kørt træt i det hele. Denne gruppe har hjulpet mig meget, ved at sidde og
læse de fleste indlæg igennem, fik jeg utroligt meget gå på mod og tabte mig
hurtigt 18 kg., hvilket aldrig havde lykkeds mig førhen.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 20:49

> Måske burde det forslås at nedlægge gruppen, da stort set alle indlæg kan
> henvises til andre grupper, og kaldes irrelevant her.

Langt størstedelen af de indlæg der postes kan ikke henvises til andre
grupper med henvisning til, at de er irrelevante her. Tvært imod.

> Det er faktisk ret nemt at tilbagevise hvert eneste indlæg med henvisning
til
> reglerne for usenet,

Nej. De fleste indlæg i gruppen harmonerer fint med gruppens regler og
formål.

> Det gør gruppen temmelig død, at der er ikke lidt
> fleksibilitet,

Der er fin fleksibilitet - den omfatter blandt andet muligheden for at være
uenig og diskutere tingene.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 02:31

> [...]
> formål.

> Der er fin fleksibilitet - den omfatter blandt andet muligheden for at

Helt alvorligt Lisbeth. Prøv lige at læse ovenstående igennem. Der er ikke
noget at sige til at folk ind imellem tænder helt af på dig.
Ikke én eneste gang skriver du: "jeg mener" eller noget i den stil. Du
fremlægger dine meninger som den endegyldige sandhed og det er det der får
mig op at køre.

Nå, men det her handler om at nedlægge gruppen. Hvis i har været med i mange
år som jeg kan forstå så er der ikke noget at sige til at i har fået nok,
men som BogH skrev tidligere så er vi en del der virkelig har gavn af at
følge og deltage i debatten her og på denne måde fastholde os selv og der
kommer jo flere nye til hen ad vejen, så nu bliver jeg lidt grov igen, men
hvad er der i vejen for at i stopper jeres abonnement på denne gruppe hvis i
har fået nok af lugten i bageriet. Der er andre bagerier og i kommer jo i en
del af dem i forvejen.

Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-12-03 18:31

"Mia" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har fået nok af lugten i bageriet. Der er andre bagerier og i kommer jo i

Jamen.. det er jo netop.. folk der piver over reglerne - som ikke kan klare
lugten i bageriet!

Det bageri lugter altså gevaldigt af usenet og funtatsen til
dk.helbred.slank

Dem der så piver over.. at irrelevante indlæg burde have lov at yngle
herinde.. er jo netop dem som ikke kan klare lugten i bageriet!

Katja

Som ikke kan forstå.. det er så svært at forstå.. - at vi alle skal være
her.. og derfor er det godt at man har nogle retningslinier - der hedder..
ting skal være relevante..

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 09:12

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> "Mia" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse
> Dem der så piver over.. at irrelevante indlæg burde have lov at yngle
> herinde.. er jo netop dem som ikke kan klare lugten i bageriet!

Jeg piver ikke, hader bare flue-knepperne, som render rundt i gruppen og
laver bollebevægelser ud i luften, da der ikke er nogen fluer de kan
kneppe...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-12-03 07:59

> Nå, men det her handler om at nedlægge gruppen. Hvis i har været med i
mange
> år som jeg kan forstå så er der ikke noget at sige til at i har fået nok,

Det er ikke et spørgsmål om at have fået nok - som du selv nævner, så kan
jeg jo bare stoppe mit abb, hvis jeg ikke kan lide lugten.

Det er ikke min opfattelse at der foregår diskussioner, som man kan have
megen glæde af, men vi er forskellige, og kan gruppens eksistens fastholde
bare en i at opnå et ønsket vægtab, så er det berettigelse nok for mig - med
andre ord, så har jeres svar været nok til at jeg ikke går videre til
styregruppen med forslaget.

Sabina spurgte hvorfor jeg ikke foreslog det sidst vi havde fundatsen oppe
og vende, men dengang var det egentlig kun madopskrifter, der var årsag til
off topic indlæg, og jeg var selv fortaler for at en ændring kunne øge fokus
på vægtrelaterede spørgsmål i stedet for fnidder. Denne gang er det så
tilberedning, og det fik mig til at tænke over om der er overhovedet er
emner, der ikke lige så korrekt hører til i andre gruppe, og dermed
berettiger nedlæggelse af gruppen.

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 21:31

Maria Frederiksen wrote:
> [...]
> Konsekvensen er, at den relevante trafik i gruppen er så beskeden, at
> det ikke berettiger til en selvstændig gruppe, og den derfor bør

det er jeg uenig i... men det står dig da frit for at forelægge det
styregruppen.... så vidt jeg ved skal det annonceres i dk.admin og
debatteres der, så det kan du jo bare gøre ;)
jeg er ikke sikker men tror at proceduren er den samme som ved en ny gruppe,
dvs der skal skrives en OTD ;)
se mere her: http://www.usenet.dk/otd/
men for en sikkerheds skyld kunne du jo spørge i dk.admin hvordan det
foregår......

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-12-03 23:29

> det er jeg uenig i...

Øh, hvad af det? Og hvorfor?

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 00:06

Maria Frederiksen wrote:

> Øh, hvad af det? Og hvorfor?

at gruppen er død og ufleksibel og at den bør nedlægges.....
jeg synes gruppen er ret velfungerende og forholdsvis aktiv (i henhold til
årstiden..... det er jo de færreste der går på kur i december måned), men
det kan være svært at gennemskue når man stirrer sig blind på enkelte
individer og debatter.....
prøv engang at kigge her:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.helbred.slank
der er faktisk indlæg i gruppen næsten daglig.... det er ikke hvad jeg
kalder død ;)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-12-03 01:08

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> årstiden..... det er jo de færreste der går på kur i december måned), men
> det kan være svært at gennemskue når man stirrer sig blind på enkelte

Nu har jeg været med i flere år, så jeg tror ikke at jeg personligt stirre
mig blind på de sidste dage, men det kan der selvfølgelig være andre, der
gør. Mit indlæg er egentlig blot en overvejelse omkring det rimelige i at
der findes en gruppe, som lapper over andre gruppers fundats.

Mvh Maria

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 01:40

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> andre, der gør. Mit indlæg er egentlig blot en overvejelse omkring
> det rimelige i at der findes en gruppe, som lapper over andre

det gør den jo i realiteten ikke hvis folk bare overholder fundatsen i den
enkelte gruppe......
jeg er sikker på at det er et emne der blev debatteret GRUNDIGT da gruppens
fundats var oppe til debat sidst og styregruppen valgte at godtage
ændringen.....
der vil altid være små overlap, men jeg mener faktisk ikke at gruppen i sig
selv overlapper på alle områder, hvilket jeg synes vil være hensigten hvis
den skulle nedlægges, altså at den på alle områder overlappede en eller
flere andre grupper...... men naturligvis er overvægt også et helbredsissue,
ligesom fedtfattigmadlavning også er et slankeemne, men i sig selv
overlapper de ikke i rent helbreds eller madlavnings spørgsmål...... og så
er der alle de andre emner : sund ernæring og levevis, sunde/usunde madvarer
og -vaner, ernæring, motion, kropsidealer, fedmeforsking, vægtproblemer,
slankekure, slankekursprodukter etc.
hvor er det lige du mener alle disse overlapper og er redegjort for i andre
fundatse?

og hvis du mener det var så stort et problem, hvorfor tog du så ikke
problematikken op da fundatsændringen var undervejs sidst? ( i marts 2003
hvis du er i tvivl om hvornår det var)...

Fra : Dan

Dato : 17-12-03 01:57

Man kan kun ryste på hovedet af den ihærdighed der lægges i at holde denne
nyhedsgruppe "ren" for uvedkommende spørgsmål og snart også for
uvedkommende. Sabina og Lisbeth, har I ikke noget bedre at tage jer til?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 08:50

Dan wrote:
> [...]
> denne nyhedsgruppe "ren" for uvedkommende spørgsmål og snart også for
> uvedkommende. Sabina og Lisbeth, har I ikke noget bedre at tage jer

Jeg er ked af at sige det Dan, naturligvis har vi det, men for mit eget
vedkommende kan jeg sige at gruppens fortsatte fungeren ligger mig på sinde,
og jeg skulle da håbe at det samme gælder for de andre der deltager
herinde.....
og nu bliver jeg nok kaldt emsig og netbetjent, men vil du ikke nok være sød
at kigge på www.usenet.dk....
din klippeteknik og bundcitering er spild af båndbredde og plads...... det
er ikke uden grund at styregruppen har brugt meget tid på at sætte usenet
sammen, og på at skrive netiketten...... jeg vil meget gerne hvis du ville
vise dem den respekt og i det mindste prøve at indordne dig under de
gældende regler ;)
hvis du brugte lidt tid på at studere disse sider, tror jeg du vil have
nemmere ved at forstå hvorfor vi handler som vi gør.......

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-03 14:49

"Dan" <danfrun@R_E_M_O_V_E___T_H_I_S_yahoo.com> wrote in message

> Man kan kun ryste på hovedet af den ihærdighed der lægges i at holde denne
> nyhedsgruppe "ren" for uvedkommende spørgsmål og snart også for
> uvedkommende. Sabina og Lisbeth, har I ikke noget bedre at tage jer til?

Det er så smart, at man i de fleste newsreadere, kan blokere for bestemte
folk. Det har vi andre gjort, og ser ikke disse belastende indlæg fra disse
personer. Ja, rent faktisk bliver her dejligt og roligt og da man ikke
svarer på deres, for det meste intetsigende indlæg, bliver trafikken også
mindre. Prøv det.

Nic

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-12-03 16:58

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> Hvad siger I andre?

Ja, lad os få nedlagt den gruppe - der er i hvert fald ingen diskussion, om
det det handler om. Derimod er der en masse mennesker som meget gerne vil
diskutere netetikette - fair nok, men det gør man altså i dk.admin.netikette
og ikke i dk.helbred.slank.

Så, hvis folk ikke fremover kan finde ud af at FUT'te eller følge et FUT, så
kan vi lige så godt lukke skidtet.

> Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Hvad er det?

- Mikkel