OT: hvilke kalendermærker
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-12-03 19:52

Hej gruppe
I er alvidende og hurtige:
Jeg søger valgmuligheder udi papirkalendere, helst op i A4.
Mayland stopper ved A5, filofax er der, men knap så fedt. Er der ikke
andre kalendermærker?!

--
Mvh. Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-03 21:50

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jeg søger valgmuligheder udi papirkalendere, helst op i A4.
> Mayland stopper ved A5, filofax er der, men knap så fedt. Er der ikke
> andre kalendermærker?!

Mayland har da en med tre dage på hver side i 18 x 15,5 cm og en med én
dag på hver side i 17 x 24 cm. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogen
mærker, men der er også et dansk firma, der mest laver reklamekalendere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-12-03 00:23

> Mayland har da en med tre dage på hver side i 18 x 15,5 cm og en med én
> dag på hver side i 17 x 24 cm. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogen
> mærker, men der er også et dansk firma, der mest laver reklamekalendere.

Jeg undrede mig også lidt over Pouls 'påstand' om, at Mayland stopper
ved A5.

Den med tre dage på den ene side og fire (4) på den anden brugte jeg i
årevis. Men der er kneben plads i computertasken, så jeg er nu på PP
Week Planner i cirka A5, ringbind, med tre søjler (=dage) på den ene
side og tre søjler (lørdag og søndag i samme søjle) på den modstående
side. Den rækker til mit brug. Men det er naturligvis altid en smagssag.

Håber, at Poul finder en passende kalender.

P.S: tillad mig lige en kort beretning. Sidste år gik jeg ned hos den
lokale boghandler i den første uge af december og udbad mig en ny
kalender (refill). FIk en lilel pakke og betalte. Gik hjem og puttede
det hele ind i ringbindet. Men da jeg skulle udfylde nogle datoer i det
nye år, undrede jeg mig såre over sammenfald mellem ugedagenes navne og
datoerne. Havde købt kalenderen for 2002. De byttede den dog til noget
mere anvendeligt.

Kan man så lære af det, at man skal RTFM? Nej, vel? En rigtig Mac-bruger
læser da ikke noget på papir, vel?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-12-03 19:53

> Mayland har da en med tre dage på hver side i 18 x 15,5 cm

Ja, en »A5 planner« som er det jeg endte med at bestille hos den lokale
kontorforsyning. Jeg glæder mig.

> og en med én
> dag på hver side i 17 x 24 cm. Ellers kan jeg ikke lige komme på nogen
> mærker, men der er også et dansk firma, der mest laver reklamekalendere.

Ja, men den er til frisører etc. med smal tekstmulighed. Jeg er lærer og
har behov for meget plads udfor hver lektion/huskelister og
måneds-/årsplannere.
Men tak for svarene. Jeg vidste, at man måtte her...

--
Mvh. Poul

Fra : Morten

Dato : 18-12-03 00:25

> Ja, en »A5 planner« som er det jeg endte med at bestille hos den lokale
> kontorforsyning. Jeg glæder mig.

kan den iSync'es?

--
Morten

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-12-03 17:12

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> kan den iSync'es?

He, næh. Jeg var ellers helt vild med min Palm Zire, men jeg må bekende
at jeg ikke får alle de »små« ting noteret og pludselig har jeg mange
noter, husketing og bemærkninger om elever osv. liggende for mange
forskellige steder.
For at det hele er så »rent« som muligt satser jeg nu på en
ringbinds-kalender som immervæk er mere fleksibel end en spiralkalender.
Hør, læste du ikke også til lærer eller hvordan var det nu? Var du
cykelvikar? Jeg kan ikke huske det så godt, men hyggeligt at du er
tilbage.
--
Mvh. Poul

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 22:19

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Hør, læste du ikke også til lærer eller hvordan var det nu? Var du
> cykelvikar?

Jeg genoptog ganske rigtigt nok mit lærerstudie, men tog efter et år
orlov og arbejder nu som socialpædagog (igen, denne gang er jeg blevet
konstitueret qua mine mange års erfaring på special området, og min
ufærdige lærer uddannelse).
Orloven er nu udløbet og jeg har ikke i sinde at vende tilbage til
lærerseminaiet igen. (har 2.5 år af den gamle uddannelse og ét år af
den nye). Hvis jeg havde mulighed for at færdiggøre den gamle generelist
uddannelse, vil jeg nok gøre det, men det er desværre ikke muligt - jeg
skulle helt forfra velvidende at jeg ikke vil være lærer

> Jeg kan ikke huske det så godt, men hyggeligt at du er
> tilbage.

dak...

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).