Ca. pris på Honda CBR 600
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 18-04-01 20:15

Hejsa...
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad en Honda CBR 600 årg. 96
må koste ved en forhandler.
Den har kørt 40.000 Ser Fin ud.
og nu når vi er igang... hvor mange km. er der ca. i en sådan motor ?
er den slidt op nu ?
hvad kan jeg regne med at der går i stykker i løbet af de næste 20.000 km ?

MVH

Lars Bisgaard

Suzuki GSX 600 F
Suzuki TS 185 ER

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-04-01 22:06

"Lars Bisgaard" <LarsB@edb.dkdk> skrev i en meddelelse

> er den slidt op nu ?
> hvad kan jeg regne med at der går i stykker i løbet af de næste 20.000 km
?

Ak ja, hvis det bare var så nemt...

Rittig

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 19-04-01 05:16

> "Lars Bisgaard" <LarsB@edb.dkdk> skrev i en meddelelse

> ?
>
> Ak ja, hvis det bare var så nemt...
>
> Rittig

:))
Jeg ved godt at jeg måske fik formuleret mig lidt forkert.... det jeg mener
er bare om jeg godt kan regne med at den går i stykker hele tiden eller om
den har mange km. tilbage i sig endnu...
sådan generalt set :)

Lars Bisgaard

Fra : Adam Christensen

Dato : 19-04-01 12:22

"Lars Bisgaard" <LarsB@edb.dkdk> wrote in message

> [...]
> er bare om jeg godt kan regne med at den går i stykker hele tiden eller om
> den har mange km. tilbage i sig endnu...

Det kommer jo i høj grad an på hvordan den er blevet kørt og vedligeholdt -
sådan generelt set...

--
Adam
SV650S

Fra : Brian

Dato : 19-04-01 05:55

hej lars.

Hondaen skal ikke koster mere end 80- 95.000,- lidt afhængig af km/*t
standen. Det svinger meget . Jeg så en ude bag ved Kjellerup, og han ville
have 105.000 for en f3. Det er sku dyrt. En af mine veninder fik en cbr f4
til 115.000.Røverkøb.
JEg har ikke hørt om nogle sygdomme på cbr´en endnu. Jeg kan kun sige at du
gør et kanon køb hvis du fyrer 85.ooo,- af på en maskine der ruller fra de
fleste maskiner herhjemme.

Hilsen brian, som ikke passer en cbr 600.hulk hulk hulk. ( 203 cm)
--
**** W.A.F ****

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-04-01 07:52

"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
du
> gør et kanon køb hvis du fyrer 85.ooo,- af på en maskine der ruller fra de

Øhm.... 80-95.000? Så er den jo ved at være ret så gammel.
Tænk lige på, at brugtprisen faktisk stiger, nu da en helt ny koster over
170K - derved holder det faktisk live i brugtpriserne - ligegyldigt hvad
model det faktisk er...

Men med hensyn tilsygdomme, og hvad du kan regne med, at der sker med den
indenfor de næste 20.000 km.... så er den vist kun lige "kørt til" ved
40.000

CBR600F er en ret holdbar maskine, og de første svaghedstegn kommer nok
først ved ca. 70kkm, hvor man måske kan høre lidt ved ventiler eller
olieforbruget.
Men det er total afhængig af den måde, den bliver behandlet på...

Held & Lykke me'et

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 19-04-01 11:26

On Wed, 18 Apr 2001 21:15:25 +0200, Lars Bisgaard wrote:
> Hejsa...
> jeg kunne godt tænke mig at vide hvad en Honda CBR 600 årg. 96
> må koste ved en forhandler.

Kig i den blå avis.

> Den har kørt 40.000 Ser Fin ud.
> og nu når vi er igang... hvor mange km. er der ca. i en sådan motor ?
> er den slidt op nu ?

Den skulle snildt kunne køre 100K+ km uden problemer.

> hvad kan jeg regne med at der går i stykker i løbet af de næste 20.000 km ?

Det er (meget) svaert at sige, da du ikke ved hvordan cyklen har været
kørt.

Har den forrige ejer kørt de sidste 20K km på baghjulet, kan ingen love
dig at gearkassen ikke er ved at stå af.

Men ellers, det er en utrolig slidstærk og velfungerende motorcykel.
Absolut et godkøb.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-01 15:16

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> Den skulle snildt kunne køre 100K+ km uden problemer.

Det lyder umiddelbart ret utroligt. Lad os lige lave en tjekker herinde:

Hvem har kendskab til en CBR600 som har kørt over 100.000km?

Rittig

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 19-04-01 17:57

Her !

På et tidspunkt for mange mange år siden havde jeg min kære CBR 600 , inden
den blev lidt krøllet havde den rullet knap 60000 km. - Og det syntes jeg så
var lige ved at være en smule oppe i den gode ende. Talte lidt frem og
tilbage med min forhandler om den sag (med tanke om at skifte) , MEN på
værkstedet netop i den uge havde de en CBR 600 af den første model af den
nye generation der netop var blevet genopbygget efter en krølning. Motoren
på denne cykel som havde gået ca. de 100 k blev i forbindelse med
genopbygningen adskilt med henblik på at skifte evt. slide dele........ ak
ja og samlet igen med det samme . for der var intet der skulle skiftes.

Min gamle CBR'er som var en 94'er har aldrigt brugt så meget som en dråbe
olie.

Så køb du bare hvis scooteren ellers ser pæn og fornuftig ud.

Onkel Jan

Gug Mc ZX9-RR H(avelåge)

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:47

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder umiddelbart ret utroligt. Lad os lige lave en tjekker
herinde:
> Hvem har kendskab til en CBR600 som har kørt over 100.000km?

Jeg har kendskab til en med mere end 80.000 uden olieforbrug endnu, det
skulle nok borgre for 100.000 km også :-/
Med mindre at de har en skavank, som gør at motoren pludselig knækker
totalt ved 99.910 Km

Nu ynder jeg ikke at rose Honda'er; så jeg vil være diplomatisk og
anskue at man i almindelighed godt kan regne alle vandkølede modeller
for at kunne klare 100.000 Km!!!

--
Armand.
(hvis vandkølede GPZ900R klarede 3000 km ferietur med 105.000 Km på