Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilke fonttyper og farver virker godt bli~
Fra : moso97ad

Dato : 16-12-03 15:43

Hej NG,

Jeg er gået i gang med at lave en folder om mig selv til brug i min
jobsøgning. Og har i et tidligere indlæg søgt hjælp om priser på produktion
af sådanne tryksager. Istedet besluttede jeg mig for at prøve på egen hånd
med det layuot mæssige. Det er første gang, jeg laver sådan en folder og
kunne godt bruge lidt råd om, hvilke fonte og farver der virker godt som
blikfang. Er der nogle guidelines til det layoutmæssige?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Mette_Dyhr

Dato : 17-12-03 11:43

"moso97ad" skrev d. 16-12-03 15:43 dette indlæg :
> [...]
som
> blikfang. Er der nogle guidelines til det layoutmæssige?

Du må jo gøre op med dig selv om du vil lave noget du syn's er pænt,
eller om det skal være noget der passer til det firma du vil søge ind
hos' stil.

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-12-03 08:37

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> writes:
> [...]
>kunne godt bruge lidt råd om, hvilke fonte og farver der virker godt som
>blikfang. Er der nogle guidelines til det layoutmæssige?

Smut en tur på biblioteket og lån Grundbog i Grafisk Design af Henrik
Birkvig og Kim Pedersen. Når du nu alligevel er der, så tag også Birkvigs
Skriftatlas med - der præsenteres 15 skriftfamiler på en fin og
overskuelig måde. To gode begynder-bøger

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : moso97ad

Dato : 18-12-03 10:03

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skriftatlas med - der præsenteres 15 skriftfamiler på en fin og
> overskuelig måde. To gode begynder-bøger

Tak for tippet.

Mvh.
Morten