reservedele
Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 16-12-03 14:26

Hej med jer.

Jeg har en gammel Yamaha 4-gear. Den skal af og til have nogle reservedele.
Jeg kan ligesom forstå på flere herinde i nyhedsgruppen, at Thansen ikke er
det bedste sted, selvom han er billig. Jeg har nu også selv haft nogle
uheldige tilfælde med Thansen dele. Men hvor skal jeg så købe mine
reservedele?? Skal jeg ned til den lokale knallert/scooter-forhandler?? -
eller er der et andet billigt sted? Hvordan er kvaliteten på delene fra
Protuna?

Hilsen Søren

Fra : Henning Lund

Dato : 16-12-03 18:12

Søren og Dorte Hansen wrote:
> [...]
> knallert/scooter-forhandler?? - eller er der et andet billigt sted?
> Hvordan er kvaliteten på delene fra Protuna?

Protuna er et datterselskab at THansen

Vedr. reservedele kommer det meget an på hvad du skal bruge, nogle
THansen dele er ganske udemærkede, mens andre ikke er så heldige, hvad
står du og mangler?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 17-12-03 07:59

Jamen, jeg regner med at jeg skal have renoveret min motor. Og sådanne dele
skulle helst passe 100 %.

Fra : Henning Lund

Dato : 17-12-03 20:16

Søren og Dorte Hansen wrote:
> Jamen, jeg regner med at jeg skal have renoveret min motor. Og
> sådanne dele skulle helst passe 100 %.

Ok lejer kan du bla. købe hos en jern og stål forretning hvor du kan få
kvalitetslejer f.eks C3 for mindre penge end hvis du skulle købe dem
originalt, jeg kan ikke huske det men jeg mener også THansen har C3
lejer, simmerringe også hos jern og stål eller originale. Krumtappen
ville jeg få renoveret hos en knallertpusher hvis ellers ikke den fejler
andet end slid i lejet, du kan da ringe rundt til nogle steder og høre
hvad de skal have for at udskifte plejlstangen med en i en god kvalitet.
Koblingspladerne fra THansen er ganske udemærkede sneglen derimod vil
jeg anbefale du køber original, da de fynske ikke holder ret længe,
cylinderen ville jeg få boret op så der skal du i telefonen igen og høre
nogle priser, der medfølger altid et stempel med udboringen, men
nålelejet til stemplet skal du købe originalt eller måske det medfølger
i renoveringen af krumtappen. Pakningerne fra fyn er ganske udemærkede.