Søge på flere brugerbestemte domæner vha. ~
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 16-12-03 13:36

Hej alle

Desværre findes der ikke brugbare søgemaskiner, hvor man kan søge på
flere brugerbestemte domæner ad gangen (de findes, men deres output er
totalt ubrugeligt...).

Derfor ville jeg bikse et eller andet sammen, så tekstfeltet på
google.com modtager et brugerinput og et statisk admininstratorinput og
derefter foretager Google søgningen. Lidt kringlet at forklare, men here
it goes.....

- Min egen hjemmeside skal indeholde et søge/tekstfelt.
- Brugeren søger efter "kanon" på min hjemmeside.
- Søgeordet "kanon" sendes på en eller anden måde til Google.com
søgefeltet med de af admin bestemte domæner der skal gennemsøges
(Tekststreng der skal sendes til Google: kanon site:www.dr.dk OR
site:www.tv2.dk OR site:www.1klik.dk)
- Resultatet vises af Google selv...

Er ovenstående scenarie totalt umuligt og ønsketænkning, eller kan de
bikses sammen på en nogenlunde fornuftig måde??

På forhånd tak for alle gode inputs...

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-03 14:01

Lars H. Fischer skrev:

> [...]
> Google.com søgefeltet med de af admin bestemte domæner der
> skal gennemsøges (Tekststreng der skal sendes til Google:

Det kan laves ret enkelt hvis du har adgang til et serversidesprog
(asp, php el. lign). Uden serverside kan det måske gøres med
javascript.

Prøv at stille spørgsmålet i en af serversidegrupperne hvis du vil
lave det sådan, eller i clientsidegruppen hvis du vil have det i
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 16-12-03 14:33

> [...]
>
> Prøv at stille spørgsmålet i en af serversidegrupperne hvis du vil
> lave det sådan, eller i clientsidegruppen hvis du vil have det i

Jeg prøver lige en af de andre grupper

Hilsen
Lars H. Fischer