Radeon 9800 XT og FS2004: Ingen spejlinger~
Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-12-03 12:54

Jeg har helt undtagelsesvis valgt at krydsposte dette spørgsmål til to
grupper fordi jeg ikke kan regne ud om det er relateret til MS Flight
Simulator 2004 eller Radeon 9800 XT/Catalyst 3.9.

Problemet er at jeg ikke kan se nogen reflektioner i vandet i FS2004. Jeg
har sat Terrain detail til "Land only" og Water effects til "High", sådan
som jeg har forstået at man skal, men vandet ser ens ud i alle retninger,
uanset at solen hænger lige over horizonten. Jeg har også prøvet med alle
andre kombinationer af de to slidere, bortset fra "Land and water" og
"High", som jeg ikke får lov til på samme tid.

Jeg kan ikke finde noget i ATI Control Panel som jeg kan se har noget med
sagen at gøre. Jeg har også kørt dxdiag.exe, og alt ser ud til at være okay.
Nyeste Omega driver gav heller ingen løsning.

Gigabyte 8KNXP 875P
P4 3.0/800
1024 MB Dual DDR
Excalibur Radeon 9800 XT

Windows XP Pro, fuldt opdateret
DirectX 9.0b
Catalyst 3.9
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Henrik Dissing

Dato : 16-12-03 13:46

On Tue, 16 Dec 2003 12:53:56 +0100, Henrik Dissing wrote:

>Problemet er at jeg ikke kan se nogen reflektioner i vandet i FS2004.

Glem det. Jeg fandt "løsningen" andetsteds. Én eller anden programmør har
klokket i det og antaget at vi alle bor i USA eller deromkring. I hvert fald
forsvinder problemet når jeg sætter regional settings i Windows til English
(USA). Sikkert en klassisk komma/punktum bummert.