PGP-disk på ekstern Hd - brug på fremmede ~
Fra : Thomas W.

Dato : 16-12-03 12:29

Jeg har oprettet en pgp-disk på min ekstern harddisk, men spekulerer i,
hvordan jeg nemmest åbner disken på fremmede maskiner. Jeg kunne selfølgelig
installere PGP på maskinen, men ved ikke om en freeware udgave - som ikke
inkluderer pgp-disk - kan åbne min pgpdisk. Desuden ville det nok være
nemmere med en slags "PGP-disk Viewer", hvis noget lignende findes.

Er der nogen der har et forslag?

/Thomas

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-12-03 13:10

"Thomas W." wrote:

> [...]
> inkluderer pgp-disk - kan åbne min pgpdisk. Desuden ville det nok være
> nemmere med en slags "PGP-disk Viewer", hvis noget lignende findes.

Burde det ikke være muligt at installere den
nødvendige software på den eksterne disk? Du
kunne vel have en lille ukrypteret partition
med softwaren og en stor krypteret partition
med dine data.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Thomas W.

Dato : 16-12-03 14:56

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Burde det ikke være muligt at installere den
> nødvendige software på den eksterne disk? Du
> kunne vel have en lille ukrypteret partition
> med softwaren og en stor krypteret partition
> med dine data.

Mener du selve PGP? Det ved jeg faktisk ikke, men PGP vil genstarte efter
installation, så jeg formoder den spinder nogen tråde til wintendo. Jeg aner
faktisk ikke om det ville fungere, men jeg prøver.

/Thomas

Fra : Nic

Dato : 16-12-03 21:03

> Mener du selve PGP? Det ved jeg faktisk ikke, men PGP vil genstarte efter
> installation, så jeg formoder den spinder nogen tråde til wintendo. Jeg aner
> faktisk ikke om det ville fungere, men jeg prøver.

Jeg har selv overvejet problemstillingen, og bedste bud er en selvudpakkende fil . . . ikke helt optimalt, men det
virker.