Skærme
Fijala 3554
19 '' fladskærm - godt køb?
Fra : Erik Hejlskov

Dato : 16-12-03 04:27

Hvad er det bedste køb i øjeblikket mht. 19 '' fladskærm til overkommelige
penge (4-6.000,-) ?
Jeg har selv tænkt på Samsung SyncMaster 191T Silver eller Samtron LCD
Series 91S White. Nogen der kender til gode tests?

-Erik

Fra : Jensn

Dato : 16-12-03 10:11

"Erik Hejlskov" <erik@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv tænkt på Samsung SyncMaster 191T Silver eller Samtron LCD
> Series 91S White. Nogen der kender til gode tests?

Hej Erik

Det kommer meget an på hvad du skal se på den - Windows applikationer, spil
film osv.

Samsung's 191T er glimrende til almindelige Windows applikationer, men ikke
ligefrem skrap til spil - desuden har den et rigtigt flot design

Mvh.
Jensn

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 20-12-03 20:41

"Jensn" <m3m5@FJERNEShotmail.com> wrote in message
> [...]
ikke
> ligefrem skrap til spil - desuden har den et rigtigt flot design

Så vil jeg gerne følge op. Jeg overvejer det samme, i prisklassen 6.000 -
6.500 kroner, ikke mindst for at slippe af med min Digital 21" monitor der
fylder som et mindre parcelhus på skrivebordet.

Jeg bruger primært min PC til skriveopgaver/web/layout. Desuden en smule
BF1942, NFS Underground og lidt adventurespil, ingen CS her!

Jeg har netop kigget på test af Samsung 191T, men det virker som om den er
ved at være lidt gammel. Det er dog svært at finde nyere sammenlignende
test, derfor spørger jeg her i håbet om et par gode modeller som jeg kan se
videre på - min eneste TFT-skærm indtil videre er den på 3,8" der sidder i
min Ipaq

Lars

Fra : Jensn

Dato : 20-12-03 21:31

"Lars @ Pocketfreak.dk" <lars@pocketfreak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
se
> videre på - min eneste TFT-skærm indtil videre er den på 3,8" der sidder i

Hej Lars

Jeg skiftede min 191T ud med en ViewSonic 181S (18.1") og har ikke
fortrudt - på den
kan jeg nemlig spille de få spil som jeg en sjælden gang spiller - der i
blandt
også NFS Underground - og det gør den rigtigt godt

Mvh.
Jensn

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 20-12-03 22:00

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
spiller - der i
> blandt også NFS Underground - og det gør den rigtigt godt

Hej Jens

Tak for det hurtige svar. Vil det sige at din 191T ligefrem havde problemer
med den slags spil? Jeg har nemlig desværre kun set den på en almindelig
windows desktop der ikke havde mulighed for at demonstrere 3d.

ViewSonic 181S er nu også opført på min liste sammen med en LG 1910B. Jeg må
tilstå at jeg er lidt skræmt af ViewSonic pga. de problemer der er beskrevet
her i gruppen tidligere - brugen af DVI er ret interessant, da jeg skifter
grafikkort inden for kort tid.

Lars

Fra : Jensn

Dato : 20-12-03 23:09

> [...]

beskrevet
> her i gruppen tidligere - brugen af DVI er ret interessant, da jeg skifter

Hej Lars

Ja, 191T'ern er for langsom til spil - generelt - selvfølgelig kan den
bruges, men ViewSonic'en
er markant bedre.

Jeg havde også læst om ViewSonic's DVI problemer, men jeg har da efterhånden
solgt en del
af netop den type skærm og har ikke fået klager på nogle af dem - min egen
kører ligeledes
fint på DVI indgangen.......endnu

Da jeg havde begge skærme (191T & 181s) stående på kontoret, var jeg godt
nok i tvivl om
hvorvidt jeg dog ikke skulle beholde 191T'ern - men den var udelukkende pga.
designet - lige
så snart jeg fik startet op for NFS Underground, kom 191T over i
skammekrogen

Mvh.
Jensn

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 21-12-03 00:43

In message <3fe4c891$0$29306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Jensn"
<m3m5@hotmail.com> wrote:
> Da jeg havde begge sk?rme (191T & 181s) st?ende p? kontoret, var jeg godt
> nok i tvivl om
> hvorvidt jeg dog ikke skulle beholde 191T'ern - men den var udelukkende
pga.
> designet - lige
> s? snart jeg fik startet op for NFS Underground, kom 191T over i
> skammekrogen
>
> Mvh.
> Jensn

Ok, fedt med nogen der har sammenlignet 191T er væk. Et par sidste følge-op
spørgsmål:

1) LG L1910B ser også ud til at klare sig rimeligt på prad.se, så den kommer
også på min shortlist (medmindre jeg hører protester, men groups.google.com
viser ikke noget kritisk om den.

2) Af ren nysgerrighed: Hvor stor er forskellen på DVI vs analogt kabel, det
er beklagelig vis noget diverse test gør meget lidt ud af.

mvh.

Lars
--
Posted with Ipaq 5550 and Ink Spot for PocketPC

Fra : THS NIEL

Dato : 21-12-03 12:01

> 2) Af ren nysgerrighed: Hvor stor er forskellen på DVI vs analogt kabel,
det
> er beklagelig vis noget diverse test gør meget lidt ud af.

Har selv en Viewsonic vp181sb og har prøvet både DIV og analogkabel (begge
følger med skærmen). Der _er_ forskel, men ikke ret stor. Den ses
overhovedet ikke i spil, video o.lign, men kan ses i billedbehandling og
også i tekstbehandling - men kun, hvis man skifter og sammenligner. Ellers
ville man aldrig bemærke det.

/Thomas

Fra : Jensn

Dato : 21-12-03 16:24

"THS NIEL" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også i tekstbehandling - men kun, hvis man skifter og sammenligner. Ellers

En erfaring jeg kan tilslutte mig

Jensn

Fra : Agent47

Dato : 30-01-04 18:51

Jeg købte en Samsung SyncMaster 191T Silver i slutningen af december
måned. Den har virket upåklageligt selvom refresh-raten ikke er i top.
Desværre var der ikke noget DVI-kabel med, og jeg brugte derfor det
analoge stik.
Nu har jeg købt et DVI-kabel og tilsluttet dette. Først virkede det
fint, men skærmen gik et par gange i sort i få sec. Senere, da jeg
installerede en printer, var det ikke længere kun i et par sec., men den
forblev sort. Siden har jeg ikke kunnet få billede med DVI-kablet. Der
er dog et eller andet signal, for hvis jeg fjerner kablet skrives der
"check signal" på skærmen, mens skærmen bare er sort hvis kablet er
tilsluttet.
Hvad kan være grunden ?
Er det en hardware/monitor fejl, eller skal der bruges ekstra drivere
til brug med DVI, eller ... ?
HJÆLP.

-Erik

http://www.kandu.dk/

Fra : Nico

Dato : 30-01-04 19:02

> [...]
skrives der
> "check signal" på skærmen, mens skærmen bare er sort hvis kablet
Refresh raten?