mail storm
Fra : gitte jensen

Dato : 16-12-03 01:30

jeg sidder og spekulere over hvad man må spørge om og ikke spørge om i denne
gruppe som jeg ser det er de spørgsmål der bliver stillet relevante for dem
der stiller dem men her som i enhvær anden gruppe er der altid nogen der
synes de skal bestemme hvad der må skrives og ikke skrives vis der kommer
noget i ikke gider beskiftige jer med så lad dog være at svare og komme med
dumme bemærkninger tænker i slet ikke på der kan sidde en i den anden ende
og virkelig trænkte til at vide besked og som nu bliver ked af det fordi
nogen ikke synes det er vær at bruge tid på men tænk på om i måske altid
tror at det i skriver er lige intressandt vi skal alle sammen være her så
hvorfor ikke bare lade være at svare eller kommentere noget vi ikke synes om
, jeg ved jeg sikkert får på hatten for dette indlæg men det er der ikke
noget at gøre ved jeg synes bare det er træls der altid er nogen der stiller
op og er bedre videne .
hilsen Gitte
PS ja og kommentere bare mine stave fejl jeg ved de er der og ja vi laver
alle fejl indimellem ingen er fejlfri .
Længe leve næste kærligheden hvor pokker den så er henne

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 03:34

Hej Gitte
Du har så evig ret.
I nogle nyhedsgrupper kan det være relevant at man råber "vagt i gevær",
hvis det er en meget aktiv gruppe og folk prøver at slå plat på tingene,
sælge noget eller er havnet i en helt forkert NG hvor emnet er leverpostej
og spørgsmålet handler om solsystemet.
Dette er ikke en MEGET aktiv gruppe og jeg glæder mig over hvert nyt indlæg,
men jeg tror mange bliver skræmt væk, hvis ikke tonen bliver lidt varmere.
I stort set alle grupper er der 2-5 selvbestaltede "politibetjente" der
popper op ved den mindste lejlighed uden flair for hvornår DET er relevant
og det ender ofte med en diskussion om dette (men så har de jo også fået
drejet opmærksomheden væk fra emnet og taget den selv) eller at nogen bliver
kede af det.
Fra mig får du ikke på hatten, jeg tager gerne nogle af dine slag.
Kærlig hilsen
Mia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 08:14

gitte jensen wrote:
> [...]
> laver alle fejl indimellem ingen er fejlfri .
> Længe leve næste kærligheden hvor pokker den så er henne

jamen alt hvad der er slankerelevant er da velkomment i denne gruppe....

jeg tror ofte det er et kommunikationsbrist der udløser problemerne......
i forbindelse med den OBH-grill ting, der vejleder Lisbeth helt efter
reglementet....
dels fordi hans indlæg er krydspostet, og dels fordi at der _ingen_
hentydning til hans slankestatus er i indlægget overhovedet, kan jeg altså
ikke se problemet i lisbeths handling....... den var 100% efter bogen.......

hvis Dan havde fortalt lidt om HVORFOR han spurgte (at det var i henhold til
hans DDV) så tror jeg slet ikke problemet var så stort, men jeg må også
indrømme at jeg synes hans indlæg var malplaceret, indtil han selv oplyste
at han var på DDV og at det var årsagen.....
det relevante i at det er en slank måde at tilberede mad på blev heller ikke
berørt i indlægget.... faktisk troede jeg oprindeligt at indlægget var
landet forkert og at den kun skulle have været i madgruppen, hvor den reelt
hører hjemme.....

der er en årsag til at grupperne er inddelt, og ja, det kan måske virke
irelevant når gruppen er forholdsvis "lille" som den er nu, men tænk engang
hvis alle bare postede det de havde lyst til, så ville gruppen ikke længere
være lille, men totalt ubrugelig for dem der reelt bruger den for det den er
beregnet til......
tolerance er godt og fint, men man er NØDT til at opretholde en vis
selvjustits for at holde grupperne velfungerende..... jeg synes bare man
skal være glad for at der er nogle individer der GIDER bruge deres dyrebare
tid på at holde denne og andre grupper velfungerende for os andre..... det
kan måske virke irriterende til tider, men i realiteten er de, og kun de,
årsagen til at gruppen ikke for længe siden er fløjet ud af kontrol..... for
hvis gruppen først mister den selvjustits så er den pludselig ikke brugbar
mere...... for nogen....

kik engang på gruppens fundats :
******************
3. Fundats:
Til bred debat samt udveksling af viden om sund ernæring og levevis,
sunde/usunde madvarer og -vaner, ernæring, motion, kropsidealer,
fedmeforsking, vægtproblemer, slankekure, slankekursprodukter etc.

Der bør kun i postes opskrifter som led i en igangværende debat.
Opskrifter alene eller spørgsmål efter konkrete opskrifter er
uønskede som oplæg til debat, i disse tilfælde henvises til
dk.kultur.mad+drikke
******************

jeg finder ikke noget der gør Dans oprindelige indlæg relevant i denne
gruppe.... som nævnt, hvis han i det oprindelige indlæg havde redegjort for
at hans spørgsmål udsprang fra hans slankestatus, så havde det været
relevant, men som det så ud, var det ikke passende her.

det handler ikke om hvad der kan være interessant, men om hvad der kan være
relevant... og jeg synes ikke en OBH grill er relvant i en slankegruppe,
uden nogen form for redegørelse for hvorfor spørgsmålet er stillet.... den
kan faktisk sidestilles til dels med opskrifter, og den klausul de hører
under i fundatsen....

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : mus

Dato : 16-12-03 12:06

> jamen alt hvad der er slankerelevant er da velkomment i denne gruppe....

Ja hmm og det synes jeg da den grill er - slankerelevant.

> jeg tror ofte det er et kommunikationsbrist der udløser problemerne......
> i forbindelse med den OBH-grill ting, der vejleder Lisbeth helt efter
> reglementet....

Det kan godt være - men havde bare håbet på et svar vedr grillen - og så
bliver man altså skuffet når man går ind og ser at der er svaret på
indlægget på denne måde.

> [...]
> hentydning til hans slankestatus er i indlægget overhovedet, kan jeg altså
> ikke se problemet i lisbeths handling....... den var 100% efter

Ikke alt hvad der er efter bogen er af det bedste.

> [...]
> indrømme at jeg synes hans indlæg var malplaceret, indtil han selv oplyste
> at han var på DDV og at det var årsagen.....

Er det ikke at gå i lidt små sko. Det her er en nyhedsgruppe hvor der, hvis
man er heldig skrives to indlæg på en uge.
Og selv om vedkommende der skriver indlægget ikke selv skal tabe sig - så er
grillen da relevant for andre der skal.

> [...]
> berørt i indlægget.... faktisk troede jeg oprindeligt at indlægget var
> landet forkert og at den kun skulle have været i madgruppen, hvor den

Ja vi mennesker er jo ikke ens. Jeg havde også lagt den der.

> [...]
længere
> være lille, men totalt ubrugelig for dem der reelt bruger den for det den

Måske - måske ikke. Hvis og hvis......

> tolerance er godt og fint, men man er NØDT til at opretholde en vis
> selvjustits for at holde grupperne velfungerende.....

Lige nu syens jeg ikke den er særlig velfungerende nu. Få indlæg og kun
mange indlæg vedr debatten om fundsatsen.

> [...]
for
> hvis gruppen først mister den selvjustits så er den pludselig ikke brugbar

Jeg synes da også det er i orden ved de mere ekstreme ting. Feks reklame
eller totalt ubrugelige emner som feks salg af varer i denne gruppe etc. Men
hvor går grænsen - den er vist ret forskellig for den enkelte.

> [...]
> kan faktisk sidestilles til dels med opskrifter, og den klausul de hører

Det er vel heller ikke urrelevant - sund ernærring - fedtfattig stegemetode.
Udvekling af viden om en sund stegemetode.
Det sidestilles med en opskrift - men hvis han lige havde skrevet tre ord
om at han prøvede at tabe sig - så kan det ikke længere sidestilles med en
opskrift?

Jeg synes som sagt det er at gå med meeeget små sko. Men ja når man er nede
i marginalerne er man jo sjælden enige

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 12:20

mus wrote:

> Ja hmm og det synes jeg da den grill er - slankerelevant.

hvor og hvordan ser du i det oprindelige indlæg at det er slankerelevant?
en grill er måske nok en slank måde at tilberede kød på, men i sig selv har
den intet med slankerelevante emner at gøre..... kun det man putter på den
har, og det kan i dette tilfælde vel være alt fra en kalkunsteak til den
fedeste flæsk....

i det omtalte tilfælde henvises der til Weber og miniovn, der henvises intet
sted til at det skulle være til slankemad......

> Det kan godt være - men havde bare håbet på et svar vedr grillen - og
> så bliver man altså skuffet når man går ind og ser at der er svaret på
> indlægget på denne måde.

jamen så må du jo spørge efter det, i stedet for at forvente at andre bare
svarer....... der er ingen grund til at blive irriteret over at Lisbeth
opfordrer til at fundatsen og reglerne på usenet overholdes, og slet ikke
når indlægget meget tydeligt er uden for fundatsen......

> Ikke alt hvad der er efter bogen er af det bedste.

nej men det er nu engang den måde tingene fungerer bedst på i længden......

> [...]
> Og selv om vedkommende der skriver indlægget ikke selv skal tabe sig
> - så er grillen da relevant for andre der skal.

nu ved jeg ikke hvor længe du har været her i gruppen, men for ikke så
voldsomt længe siden havde vi en fundatsændring fordi gruppen blev
oversvømmet af opskrifter og andre ting, samt reklamer for diverse
slankegrupper......
det kan godt være at det lige nu er en rolig gruppe, men som jeg nævnte før,
så kan for stor en tolerance resultere i at gruppen bliver oversvømmet og
dermerd ubrugelig for almindelige brugere.....

> Ja vi mennesker er jo ikke ens. Jeg havde også lagt den der.

man bør som usenetbruger læse op på hvor tingene hører til..... jeg er ikke
i tvivl om at Dan mente at det var relevant her i gruppen, men udelukkende
fordi han med sig selv vidste at det var beregnet til DDV mad, og det kan vi
andre jo altså ikke se......
ikke alle kan huske hvem der er på hvilken kur hvornår vel?

> Måske - måske ikke. Hvis og hvis......

nej... been there - done that....... det er sådanne ting der resulterer i at
grupperne dør..... og kald mig bare paragrafrytter, men det ønsker jeg
faktisk ikke skal ske med denne gruppe.....

> Lige nu syens jeg ikke den er særlig velfungerende nu. Få indlæg og
> kun mange indlæg vedr debatten om fundsatsen.

der er faser i enhver gruppe..... sådan er det når man har været i grupperne
nogle år bliver det nemmere at gennemskue....
statistikken ser ud som følger:
dk.helbred.slank 1870 117 201 109 120 234 90 182 264 191 187 118 57

den er godt nok fra år 2000, men giver et ret godt billede af hvordan
trafikken er fordelt....
sjovt nok er indlæggene fordelt efter "slankemånederne", februar, maj og
august er de mest aktive.... hvilket egentlig giver ret god mening....
december og juni er de mindst aktive hvilket også giver god mening....

så bare fordi gruppen lige nu har ret få indlæg, så skifter det lynhurtigt
igen, som du også kan se ud af statistikken.....

> [...]
> reklame eller totalt ubrugelige emner som feks salg af varer i denne
> gruppe etc. Men hvor går grænsen - den er vist ret forskellig for den

ja naturligvis gør den det, der er altid forskel på hvor meget den enkelte
vil tolerere...... men derfor er der STADIG en klar fundats, som bør
overholdes..... og at Lisbeth gider bruge sin tid på at fortælle at et
indlæg er uden for den, bør du som almindelig bruger da bare være
taknemmellig for.... hvad tror du der ville ske hvis der IKKE blev sagt
noget til nogen, og så der pludselig var et rigtig groft indlæg der slet
ikke hørte til herinde..... hvis ingen gider bruge tiden til daglig, hvordan
kan man så forvente at nogen gider bruge tiden i de grelle tilfælde?

> [...]
> Det sidestilles med en opskrift - men hvis han lige havde skrevet
> tre ord om at han prøvede at tabe sig - så kan det ikke længere

ja netop.... eller hvis han havde skrevet at han forsøgte at finde en
alternativ måde at stege hans DDV mad på.......
det handler i bund og grund om præsentationen, når vi snakker om
relevans.....
at du som individ finder det interessant, gør det ikke relevant i
gruppen...... og når han såp krydsposter til madgruppen, kunne du jo følge
debatten derinde i stedet.....

> Jeg synes som sagt det er at gå med meeeget små sko. Men ja når man
> er nede i marginalerne er man jo sjælden enige

jamen små sko klemmer jo kun den der bruger dem ;)
hvorfor så ikke bare lade de små sko klemme og være glad for at der er nogen
der gider bruge dem?

Fra : mus

Dato : 16-12-03 12:51

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opfordrer til at fundatsen og reglerne på usenet overholdes, og slet ikke
> når indlægget meget tydeligt er uden for fundatsen......

Dvs jeg skulle skrive et indlæg lige oven over, om samme emne - hmm.
Det er da pjat!

> [...]
hvordan
> kan man så forvente at nogen gider bruge tiden i de grelle tilfælde?

Nå vi bliver aldrig aldrig enige og det behøver vi heller ikke blive! Så der
er ingen grund til at fortsætte!!

Jeg synes stadig det både er rellevant og interessant.

Og ja jeg skal da nok råbe op i de grelle tilfælde - hvis der er nogen der
er nervøs for at ingen gidder - men småting som dette gider jeg ikke at
bruge tid på.

Gædelig Jul

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 13:15

mus wrote:

> Dvs jeg skulle skrive et indlæg lige oven over, om samme emne - hmm.
> Det er da pjat!

nej, men du kunne da give din mening til kende under det oprindelige indlæg
om at du også er interesseret i at vide mere om hvordan den er til
fedtfattig madlavning...
det er da immervæk nemmere på den måde at give sin mening tilkende og spørge
direkte under et irelevant indlæg, og på den måde gøre tråden relevant.....

> Nå vi bliver aldrig aldrig enige og det behøver vi heller ikke blive!
> Så der er ingen grund til at fortsætte!!

nææææ det er jo det.....

> Jeg synes stadig det både er rellevant og interessant.

ja, i henhold til fedtfattig madlavning er det skam både relevant og
interesant... men i henhold til webergrill og madlavning indendørs i en
lejlighed (som emnet jo nu engang lød på), så er det altså ikke.....

> Og ja jeg skal da nok råbe op i de grelle tilfælde - hvis der er
> nogen der er nervøs for at ingen gidder - men småting som dette gider
> jeg ikke at bruge tid på.

det står dig jo frit for ;)
giv dog os andre samme frihed ;)

> Gædelig Jul

i lige måde og godt nytår til ;)

Fra : mus

Dato : 16-12-03 13:48

> [...]
spørge
> direkte under et irelevant indlæg, og på den måde gøre tråden

Mente ærlig talt ikke det var nødvendigt. Havde ikke forudset den reaktion
på spørgsmålet

> det står dig jo frit for ;)
> giv dog os andre samme frihed ;)

Jamen det gør jeg skam også - er bare ikke enig!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 14:59

mus wrote:

> Mente ærlig talt ikke det var nødvendigt. Havde ikke forudset den
> reaktion på spørgsmålet

det er jo altid relevant med yderligere spørgsmål hvis man ikke synes det er
uddybet nok.......

> Jamen det gør jeg skam også - er bare ikke enig!

behøver du jo heller ikek være ;)

Fra : mus

Dato : 16-12-03 15:30

> det er jo altid relevant med yderligere spørgsmål hvis man ikke synes det
er
> uddybet nok.......

jamen jeg havde ikke noget problem med at spørgsmålet ikke var uddybet
nok - synes det var et meget åbent spørgsmål.

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 15:56

mus wrote:

> jamen jeg havde ikke noget problem med at spørgsmålet ikke var
> uddybet nok - synes det var et meget åbent spørgsmål.

måske for åbent, siden det nu var nødvendigt for Lisbeth at henstille......

Fra : mus

Dato : 16-12-03 16:17

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Må man nu ikke stille åbne spørgsmål. Hun måtte/eller blev jo ikke nødt til
at henstille.... det var bare hendes valg at gøre det.

*GG* og sådan kan vi fortsætte.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 16:12

mus wrote:
> Må man nu ikke stille åbne spørgsmål. Hun måtte/eller blev jo ikke
> nødt til at henstille.... det var bare hendes valg at gøre det.

jo åbne slankerelevante spørgsmål*G* ikke madlavningsrelevante som i dette
tilfælde ;)

> *GG* og sådan kan vi fortsætte.

*G* ja det kan vi jo, men så længe vi begge smiler af det, går det vel nok
;)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-12-03 16:22

.... kan vi ikke tage denne debat hen hvor den hører til? Hvad med
dk.admin.netikette?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Minimee

Dato : 16-12-03 16:43

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> ... kan vi ikke tage denne debat hen hvor den hører til? Hvad med
> dk.admin.netikette?
>
> - Mikkel
>
> --
> Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
> http://home.tiscali.dk/~mgj
> http://www.pcarlp.dk
> http://www.rumfart.dk

Og pludselig, så var her ikke til at være
et indlæg, "forkert", ikke til at bære
der måtte sørme siges fra
ordnung wir muss "ha´"

Men Gitte, hun tør sige
det vi er mange der brænder for at skrige
nemlig "hold så kæft" og dets lige
er det ikke din type ? så ka´du vel bare tie

Vær nu lidt varmere allesammen
så kan vi være her, med fryd og gammen
et spørgsmål "forkert"
er da farverigt, blot det ej er sjofelt og tvært

)))

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-12-03 18:03

"Minimee" <dsl92130@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Og pludselig, så var her ikke til at være

Hvad tåger du om... du må ha' drukket af natpotten...

- Mikkel

Fra : mus

Dato : 16-12-03 18:34

> "Minimee" <dsl92130@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad tåger du om... du må ha' drukket af natpotten...

> [...]

sikke da en venlig respons på et rim/remse/digt.

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-03 18:56

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message

> Hvad tåger du om... du må ha' drukket af natpotten...

Enig eller uenig, det var da ikke svært at læse hvad der blev skrevet eller?
Så dit svar er da at betragte som intetsigende og ganske uintelligent.

Faktisk, så er du på samme niveau som BogH, som i denne tråd har skrevet
dette: "Få dig et liv Tåge-Lisbeth og lad så for en anden gangs skyld være
med at drikke af din natpotte - og JA ved det godt ---- FUT
dk.snak.mudderkastning"

Det må være rart og bekræftende, at være så identisk med andre intelligente
mennesker herinde. Eller gemmer der sig bare en BogH i dig, - måske det
rent faktisk er dig, du bruger bare flere identiteter for at kunne skabe dig
herinde?

> - Mikkel

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 19:06

> [...]
det
> rent faktisk er dig, du bruger bare flere identiteter for at kunne skabe

Nej jeg er nu min egen, ved ikke hvem ham den anden er, måske vi begge
følger gruppen dk.medier.radio hvor en vis person altid kaldes Tåge-(og så
hans navn) og vi derfor begge har fået inspiration?

Ved godt at det var hårdt skrevet, men bliver bare så frustreret over ingen
vegne at komme når man skriver med Lisbeth. Hun bliver bare ved og ved og
når hun ikke kan komme på flere argumentationer får man bare linket
www.usenet.dk

Men skal nok opfører mig ordentligt, har allerede fortrudt to af mine svar,
men hva' nu er de jo sendt. Må jo bare overse Lisbeths mange irettesættelser
fremover.

God jul til alle!

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-12-03 20:11

<BogH> wrote in message

> [...]
> vegne at komme når man skriver med Lisbeth. Hun bliver bare ved og ved og
> når hun ikke kan komme på flere argumentationer får man bare linket

Der er bestemt også mange, der kunne have godt af at udforske usenet.dk
lidt - det ville gøre det meget nemmere for alle parter.

> [...]
svar,
> men hva' nu er de jo sendt. Må jo bare overse Lisbeths mange

Eller man kunne vælge at tage dem, som det de forhåbentlig er ment, nemlig
en venlig påpegning af, hvordan reglerne er.

- Mikkel

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-12-03 20:09

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> wrote in message

> Enig eller uenig, det var da ikke svært at læse hvad der blev skrevet
eller?

Men, hvad havde det med mit svar at gøre???

- Mikkel

Fra : Nicolai

Dato : 17-12-03 19:21

> "Nicolai" <Waiting@forone.dk> wrote in message

> Men, hvad havde det med mit svar at gøre???

Alt.

> - Mikkel

Nic

Fra : mus

Dato : 16-12-03 16:40

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Madlavningsrelevante kan sagtens være lig slankerelevante - som her.

Netop

Det med at blive ved er ligesom, når jeg åbner en pose slik - så er jeg
heller ikke til at stoppe *SS*
Heldigvis længe siden jeg har åbnet sådan en pose.

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 19:29

mus wrote:

> Madlavningsrelevante kan sagtens være lig slankerelevante - som her.

nej ikke som her, for indlægget var udelukkende madlavningsrelevant, ikke
slankerelevant.....

Fra : Nicolai

Dato : 16-12-03 17:20

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> har, og det kan i dette tilfælde vel være alt fra en kalkunsteak til den

Ikke fordi jeg er uenig, eller for den sags skyld enig, men det kunne jo
være, at formålet med spørgsmålet var kommet frem naturligt, efterhånden som
debatten kom igang. Det nåede den så ikke, fordi der var nogen der fra
første færd, skulle stoppe den.

Så det I diskuterer, er jo ikke hvorvidt formålet med spørgsmålet var
relevant eller ej, men mere at det oprindelige indlæg var "dårligt"
formuleret og så er vi da ude, hvor folk går i for små sko. Vi kan jo ikke
alle være lige så gode som dig og lisbeth, til at formulere os rigtigt,
første gang.

> nej men det er nu engang den måde tingene fungerer bedst på i
længden......

Måske, men "kampen kan også fløjtes ihjel."

> [...]
> så kan for stor en tolerance resultere i at gruppen bliver oversvømmet og
> dermerd ubrugelig for almindelige brugere.....

Ja, men som jeg ser det, så kunne det med grillen have vist sig, at være
relevant, hvis den lige havde fået et par minutter til at udvikle sig
naturligt.

> [...]
vi
> andre jo altså ikke se......
> ikke alle kan huske hvem der er på hvilken kur hvornår vel?

Ja, du har ret i, at man generelt skal være mere omhyggelig til at komme med
"data" omkring hvorfor, hvad osv. Men der er det jo også, at vi som
mennesker skal "slå koldt vand i blodet" og lige trække vejret en ekstra
gang, og det har nogen det altså svært med herinde.

> [...]
> overholdes..... og at Lisbeth gider bruge sin tid på at fortælle at et
> indlæg er uden for den, bør du som almindelig bruger da bare være

Jo, men jeg synes generelt at standarden bliver sat af få personer, for
mange mennesker. Demokrati?

> hvad tror du der ville ske hvis der IKKE blev sagt
> noget til nogen, og så der pludselig var et rigtig groft indlæg der slet
> ikke hørte til herinde.....

I nogen tilfælde rart, da visse indlæg behandles bedst, hvis man ignorerer
det.

> hvis ingen gider bruge tiden til daglig, hvordan
> kan man så forvente at nogen gider bruge tiden i de grelle tilfælde?

Jo, men der er jo også forskel på, hvor hurtigt der skal/bør reageres.

> ja netop.... eller hvis han havde skrevet at han forsøgte at finde en
> alternativ måde at stege hans DDV mad på.......
> det handler i bund og grund om præsentationen, når vi snakker om
> relevans.....

Ja, han burde have kommet med nogle flere informationer, men igen, de kunne
jo være kommet frem naturligt, hvis debatten fik lov til at udvikle sig
naturligt.

> jamen små sko klemmer jo kun den der bruger dem ;)
> hvorfor så ikke bare lade de små sko klemme og være glad for at der er
nogen
> der gider bruge dem?

Fordi at erfaringer viser, at det skaber mere trafik at kommentere alle de
fejlindlæg, end fejlindlæggene i sig selv.

> --
> Knus, Sabina.

Nic

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 19:26

Nicolai wrote:

> [...]
> efterhånden som debatten kom igang. Det nåede den så ikke, fordi der
> var nogen der fra første færd, skulle stoppe den.

det kan godt være at det ville være kommet frem alligevel, men indimelem er
man sku nødt til at bide den slags i halen inden det når at udvikle
sig...... og det sker nu engang nemmest ved at stoppe det med det samme.....

> [...]
> formuleret og så er vi da ude, hvor folk går i for små sko. Vi kan jo
> ikke alle være lige så gode som dig og lisbeth, til at formulere os

problemet var ikke formuleringen i det enkelte indlæg... problemet var jo at
han blot havde "dobbelt"postet i denne gruppe og i madgruppen uden
followup..... for mig at se var indlægget kun relevant i madgruppen med den
formulering, og burde derfor KUN være postet der......
men da Dan åbenbart gerne ville have denne gruppes mening med, så valgte han
blot at copy/paste det ind, og ellers ignorere alle fundatser og
vejledninger på usenet.dk......

> Måske, men "kampen kan også fløjtes ihjel."

ja, og i visse tilfælde skal det også ske...... om ikke andet så for at
statuere et eksembel for eventuelle spammere der er på udkik efter et sted
hvor de kan skabe lidt ravage.....

> Ja, men som jeg ser det, så kunne det med grillen have vist sig, at
> være relevant, hvis den lige havde fået et par minutter til at
> udvikle sig naturligt.

det kunne det sikkert..... men jeg er ikke enig i at det skulle have
tid..... tid vil kun gøre problemet større....... på længere sigt....

> [...]
> at vi som mennesker skal "slå koldt vand i blodet" og lige trække
> vejret en ekstra gang, og det har nogen det altså svært med herinde.

så må det jo være op til den enkelte at reagere som de finder bedst.....
jeg siger ikke at man ikke skal acceptere visse ting, naturligvis skal man
det...... men der er også visse tidspunkter hvor de almene brugere skal
acceptere at der indimellem bliver slået lidt hårdt ned...... for i sidste
ende kommer det dem selv til gavn.....

> Jo, men jeg synes generelt at standarden bliver sat af få personer,
> for mange mennesker. Demokrati?

usenet standarten er sat af styregruppen..... men alle der vil have noget
ændret kan lægge et forslag til styregruppen for at få ændret nogle
ting..... så jo, der er lige så meget demokrati her som alle andre steder i
vores samfund... måske endda mere.......
men som alle andre steder, er der nogen der kender reglerne og hjælper de
andre til at overholde dem, så det hele bliver lidt nemmere at have med at
gøre........

> I nogen tilfælde rart, da visse indlæg behandles bedst, hvis man
> ignorerer det.

ja visse, men der er lige så meget behov for at undervise eksembelvis nye
brugere i hvordan man opfører sig og ellers behandler indlæg på usenet....

> Jo, men der er jo også forskel på, hvor hurtigt der skal/bør reageres.

nej det er der ikke...... der er forskel på hvor hurtigt det KAN og BLIVER
reageret...... og den forskel skyldes alene folks personlige netvaner.....
usenet er ikke "real life" hvor man kan sætte en "behandlingstid" på
indlæg...... indlæggene kommer efterhånden som folk kommer online og skriver
herinde.....

> Ja, han burde have kommet med nogle flere informationer, men igen, de
> kunne jo være kommet frem naturligt, hvis debatten fik lov til at
> udvikle sig naturligt.

hvilken debat?? der var jo ingen der svarede relevant på indlægget..... ikke
før han selv begyndte at brokke sig.....

> Fordi at erfaringer viser, at det skaber mere trafik at kommentere
> alle de fejlindlæg, end fejlindlæggene i sig selv.

jamen i en gruppe med så få indlæg som i denne burde det da kun være
positivt ;) (og i fald du var i tvivl så var det en joke*G*)

Fra : sune vuorela

Dato : 16-12-03 13:11

En der kalder sig "mus" <spoi@sol.dk> skrev:

>Ja hmm og det synes jeg da den grill er - slankerelevant.

ja - og det gælder også for

Køkkenknive
skærebrædter
blendere
stegepander
frituregryde
og alle andre køkkenremedier - man bruger dem jo til at lave
slankemad!

Nej sguda!

Køkkenredskaber hører til i mad+drikke - længere er den ikke!

--
Sune

Fra : mus

Dato : 16-12-03 13:50

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slankemad!
>
> Nej sguda!
>

> Køkkenredskaber hører til i mad+drikke - længere er den ikke!

Det med frituregryden - giver jeg dig nu ikke helt ret i - i en slankedebat
*SS*

Jo jo - man skal bare lige huske at skrive man er på kur

Laila

Fra : sune vuorela

Dato : 17-12-03 09:44

En der kalder sig "mus" <spoi@sol.dk> skrev:

>Det med frituregryden - giver jeg dig nu ikke helt ret i - i en slankedebat
>*SS*

Skal vi vædde?

--
Sune

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 16:23

"gitte jensen" <pivmis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg sidder og spekulere over hvad man må spørge om og
> ikke spørge om i denne gruppe

Når man spekulerer over sådanne ting er det en god ide at kigge ind på
www.usenet.dk og læse gruppens regler - der finder man nemlig svaret på
sådanne spørgsmål *S*

> men her som i enhvær anden gruppe er der altid nogen
> der synes de skal bestemme hvad der må skrives og ikke
> skrives

Det er ikke NOGEN, der skal bestemme.
Det er gruppens regler, der skal bestemme.

Og i det omfang NOGEN måtte være uenige om reglerne, findes der såmænd også
en gruppe, hvor man kan afklare uenighed om netikette. *S*

Men selvfølgelig er ikke sådan, at boremaskiner og ravplugs er relevante at
diskutere i denne gruppe bare fordi de skal bruges af en overvægtig, der
vil hænge en boghylde op til slankebøgerne. *S*

Eller kunne ALT mellem himmel og jord jo blive relevant, hvis bare det er
eksempelvis er en overvægtig, der spørger.

Mvh. Lisbeth

Fra : Valdemar

Dato : 16-12-03 17:55

Hold da op der er kommet liv i denne gruppe, men det er desværre ikke
relateret til emnet prøv DK.Snak mudderkastning
mvh Valdemar

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-12-03 18:40

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke NOGEN, der skal bestemme.
> Det er gruppens regler, der skal bestemme.

Det handler vel i bund og grund om janteloven - Du skal ikke tro du er
noget! - og så glemmer folk.. at det faktisk ikke er ens egen holdning man
udtrykker [Dvs man er ofte enig] - men faktisk gruppens regler.

Derfor man også konstant skal høre på.. at nogle har udnævnt sig selv til
politibetjente.. - men.. eftersom over halvdelen af usenets brugere ikke
gider sætte sig ind i en dyt - så må der sgu være nogle .. der skal prøve at
oplyse disse "enfoldige" personer. - Så jeg synes det er fint.. nogle gider
gøre det.

> [...]
> diskutere i denne gruppe bare fordi de skal bruges af en overvægtig, der
> vil hænge en boghylde op til slankebøgerne. *S*

Nemlig... - men det rummer alle åbenbart ikke at se.

> Eller kunne ALT mellem himmel og jord jo blive relevant, hvis bare det er
> eksempelvis er en overvægtig, der spørger.
>
> Mvh. Lisbeth

Katja

Som for en gang skyld er enig.. - og især med Sabina :)

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 02:15

> [...]
at
> oplyse disse "enfoldige" personer. - Så jeg synes det er fint.. nogle

Jeg synes i er pisse grove, ja unskyld udtrykket, men jeg er godt gal i
skralden.
Jeg vejede 50 kg for meget og har ikke skænket min vægt en tanke i 20 år,
men i august gjorde jeg op med mig selv at det skulle ændres. Jeg har
foreløbig tabt 10 kg. og en stor del af dette skyldes nye
tilberedningsmetoder. Det har fandme MEGET med gruppen at gøre for nogens
vedkommende. Hvis ikke jeg havde haft en veninde der havde gode erfaringer
med scanpan, havde jeg stadig brugt fedtstof til stegning (for her ville jeg
jo så ikke kunne spørge) og jeg bruger også min ovn meget mere end før. Jeg
ventede da spændt på nogle svar om grillen for at se om det var en metode
jeg kunne overveje.
Jeg tror vi skal være glade for at gruppens betjente ikke sidder med i etisk
råd og skal være med til at tage stilling til livets store spørgsmål for så
ville tilværelsen vist blive meget firkantet.

Det er EFTER MIN MENING rigtigt at boghylder til slankebøger ikke hører
hjemme her, men hvis reglerne var så veldefinerede så burde dem der har
lavet dem ha' en medalje og overveje at søge job som embedsmænd i
ministerierne.

Mia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 08:57

Mia wrote:
> [...]
> hører hjemme her, men hvis reglerne var så veldefinerede så burde dem
> der har lavet dem ha' en medalje og overveje at søge job som

prøv engang at læse reglerne..... du kan se dem her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

reglerne for usenets fungeren....
http://www.usenet.dk/netikette/
http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

og fortæl mig så at de ikke er veldefinerede og specificeret.......

til sammenligning kan du læse fundatsen for madgruppen her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.mad%2Bdrikke

når du nu har læst fundatserne og reglerne, synes du så ikke at Dans indlæg
burde have været placeret i mad+drikke??

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 09:54

Mia.....
> [...]
>
> når du nu har læst fundatserne og reglerne, synes du så ikke at Dans
indlæg
> burde have været placeret i mad+drikke??

Hej igen Sabina

Ja kunne altså ikke holde mig væk ;)

I fundatsen står der bla.:

"3. Fundats:
Til bred debat samt udveksling af viden om sund ernæring og levevis,
sunde/usunde madvarer og -vaner, ernæring, motion, kropsidealer,
fedmeforskning, vægtproblemer, slankekure, slankekursprodukter, etc."

Så er det jo jeg tænker. Hører et spørgsmål om udstyr til tilberedning af
fedtfattigt mad så ikke også ind under denne gruppe??? For mig at se kan det
da både hører ind under "viden om sund ernæring og levevis ", "sunde vaner",
"slankekursprodukter" og "etc." Ja, ja... Dan skriver ikke noget om at
grillen skal bruges til, at tilberede fedtfattigt mad på, men mon ikke man
kan gå ud fra, at dette er tilfældet når spørgsmålet stilles i en gruppe som
hedder dk.helbred.slank?

Med overstående mener jeg at:

Viden om sund ernæring og levevis: Det må da være viden om sund ernæring og
levevis, at vide hvordan og med hvilket udstyr man tilbereder sund- og
fedtfattigt mad

Sunde vaner: Det er da sunde vaner, at tilberede sit mad fedtfattigt og med
udstyr der egner sig bedste til dette.

Slankekursprodukter: Der hører en grill til fedfattig stegning vel stort set
også under.

Etc.: Dækker vel også over overstående.

Bare lige mine tanker efter at have læst lidt på de links du sendte....

Fra : mus

Dato : 17-12-03 10:28

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Etc.: Dækker vel også over overstående.
>
> Bare lige mine tanker efter at have læst lidt på de links du sendte....

Ja og så står der faktisk også : Til bred debat.....om...

Den kan da ikke være særlig bred, hvis man ikke må skrive om en grill til
fedtfattig stegning. Det er jo netop en grill der reklameres vidt og bredt
med omkring fedtfattig stegning.

Laila

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 17-12-03 11:21

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message
> Den kan da ikke være særlig bred, hvis man ikke må skrive om en grill til
> fedtfattig stegning. Det er jo netop en grill der reklameres vidt og bredt
> med omkring fedtfattig stegning.

Jeg er ualmindelig enig med dig om at OBH spørgsmålet naturligvis har
relevans i denne gruppe. Hvis man mener det modsatte, kan man enten ikke
læse fundatsen, forstå den, er ualmindeligt snæversynet eller har en
personlig agenda med at dk.helbred.slank skal stille og roligt formes efter
deres personlige fundats.

Mvh
Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 12:29

Lisa "tussen" Jespersen wrote:

> [...]
> relevans i denne gruppe. Hvis man mener det modsatte, kan man enten
> ikke læse fundatsen, forstå den, er ualmindeligt snæversynet eller

jamen Lisa.....
jeg vil gerne opfordre dig til at kigge på hvem der er ophavsmænd for
fundatsen (det kan du se nederst i den), og så prøv engang at søge tilbage i
dk.admin og dk.helbred.slank til februar marts måned, og læs debatten fra
dengang om ændringen i fundatsen.......

det er den eneste rette vej at gå, at skrive en OTD og ændre gruppens
fundats.....
som jeg har skrevet et andet sted... alt kan ændres til det man vil se, hvis
man prøver hårdt nok.... men det ændrer ikke på det faktum at Dans indlæg
ikke indeholdt nogen henvisning til fedtfattig madlavning overhovedet......
ergo er den irelegvant i denne gruppe.....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 09:08

> [...]
> dk.admin og dk.helbred.slank til februar marts måned, og læs debatten fra

Det er der ingen grund til, emnet er on-topic. Spørgsmålet kunne måske
formes mere præcist (tilføje 2 ord), men kun for at tilfredsstille
"flue-knepperne"...

Mvh
Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 10:44

> [...]
>
> Det er der ingen grund til, emnet er on-topic. Spørgsmålet kunne måske
> formes mere præcist (tilføje 2 ord), men kun for at tilfredsstille

nej, emnet var ikke on-topic... og det bliver det ikke ved at folk bliver
ved med at påstå at det var..... er du i tvivl så spørg det relevante sted,
nemlig i dk.admin.......
men det er altid nemt at gå over til "navnekalderi" når man ikke længere kan
argumentere for sin udtalelse..... der er intet sted der underbygger at
madlavning på grill er slankerelevant.... og længere er den altså ikke......

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 11:17

> [...]
> argumentere for sin udtalelse..... der er intet sted der underbygger at
> madlavning på grill er slankerelevant.... og længere er den altså

Emnet er ontopic. Madlavning på grill er slankerelevant!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 11:17

Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
>
> Emnet er ontopic. Madlavning på grill er slankerelevant!

nej..... SLANK madlavning på grill er slankerelevant.....
madlavning på grill i en lejlighed som alternativ til en miniovn eller weber
er IKKE.....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 14:00

> [...]
> nej..... SLANK madlavning på grill er slankerelevant.....
> madlavning på grill i en lejlighed som alternativ til en miniovn eller

Jo det er, hvis man svarer på om den laver bedre/sundere mad end de andre
muligheder.

Fra : Karin Hansen

Dato : 18-12-03 14:39

"Lisa "tussen" Jespersen" <lisa_tussen_fjern@hotmail.com> wrote in message
> Jo det er, hvis man svarer på om den laver bedre/sundere mad end de andre
> muligheder.

Bedre/sundere madlavning gør det stadigvæk ikke til slankemad.

Mvh. Karin

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 14:55

"Karin Hansen" <klba@despammed.com> wrote in message
> "Lisa "tussen" Jespersen" <lisa_tussen_fjern@hotmail.com> wrote in message
> >
> Bedre/sundere madlavning gør det stadigvæk ikke til slankemad.

Og hvorfor må man så lige pludselig ikke diskutere sund/usund madlavning
herinde?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 12:30

mus wrote:

> [...]
> til fedtfattig stegning. Det er jo netop en grill der reklameres vidt
> og bredt med omkring fedtfattig stegning.

HVOR er det lige der står "fedtfattig madlavning/stegning" i Dans indlæg???
og hvad der reklameres for andre steder, er komplet irelevant......

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 12:26

BogH wrote:
> [...]

> gruppe??? For mig at se kan det da både hører ind under "viden om
> sund ernæring og levevis ", "sunde vaner", "slankekursprodukter" og

j, HVIS spørgsmålet havde været omkring fedtfattig madlavning...... hvilket
du jo nedenunder specificerer det ikke er.....

> [...]
> til, at tilberede fedtfattigt mad på, men mon ikke man kan gå ud fra,
> at dette er tilfældet når spørgsmålet stilles i en gruppe som hedder

nej, den slags kan man ikke gå ud fra...... især ikke hvis man ellers prøver
at holde gruppen i orden..... hvis der kom en ny bruger ind i gruppen og så
Dans indlæg, og der IKKE blev sagt noget, så ville vedkommende jo tro at den
slags er almindeligt og velset i gruppen, og så KUNNE det ske at vedkommende
anså det for ok at begynde at bombardere gruppen med madspørgsmål af
forskellig art....

> Med overstående mener jeg at:
>
> Viden om sund ernæring og levevis: Det må da være viden om sund
> ernæring og levevis, at vide hvordan og med hvilket udstyr man
> tilbereder sund- og fedtfattigt mad

ja det er..... men spørgsmålet skal være rettet imod det, ikke imod
madlavning i lejligheder fordi man ikke gider købe en weber........

> Sunde vaner: Det er da sunde vaner, at tilberede sit mad fedtfattigt
> og med udstyr der egner sig bedste til dette.

ja, hvis spørgsmålet havde gået på det, men det gjorde det ikke....

> Slankekursprodukter: Der hører en grill til fedfattig stegning vel
> stort set også under.

nej sku da*GGG* hvordan lurer du lige den??

> Etc.: Dækker vel også over overstående.
>
> Bare lige mine tanker efter at have læst lidt på de links du
> sendte....

alt kan vendes og drejes til det man vil have det til hvis man prøver hårdt
nok...... men faktum er at der ikke et eneste sted i Dans indlæg er nævnt
fedtfattig madlavning, derfor holder den ikke......

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 13:07

> j, HVIS spørgsmålet havde været omkring fedtfattig madlavning......
hvilket
> du jo nedenunder specificerer det ikke er.....

Nej men jeg kan nu godt tænke så langt, at når et spørgsmål stilles i en
gruppe der hedder dk.helbred.slank så er der en mening med, at det netop
stilles der.

> [...]

vedkommende
> anså det for ok at begynde at bombardere gruppen med madspørgsmål af

Det kunne jo være at den nye bruger fik samme tanke som jeg: At der sikkert
var en grund til, at spørgsmålet er stillet i denne gruppe ;)

> ja det er..... men spørgsmålet skal være rettet imod det, ikke imod
> madlavning i lejligheder fordi man ikke gider købe en weber........

Ja ok, har efterhånden fundet ud af, at man skal træde MEGET varsomt i denne
gruppe og passe utroligt meget på sin formulering og man skal under ingen
omstændigheder komme med udenomssnak/unødige oplysninger.

> ja, hvis spørgsmålet havde gået på det, men det gjorde det ikke....

Igen, spørgsmålet er jo stillet i en gruppe der omhandler netop dette (og så
var der ovenikøbet et link til grillen hvor du kunne læse om den og ville
finde ud af, at den er utrolig god til at tilberede fedtfattig mad på)

> nej sku da*GGG* hvordan lurer du lige den??

Der tager du efter min mening fejl! Tag orden slankekur og tak så ordet
produkter. Det vil sige produkter som har med slankekur at gøre. Det være
sig alt fra slankepiller, fedfattige madvare til produkter som man bruger
til at fremstille fedfattigt mad. Er dette ikke meningen med formuleringen i
fundatsen, ja så er det jo forfatteren af denne som fejlen ligger hos.

> [...]
> nok...... men faktum er at der ikke et eneste sted i Dans indlæg er nævnt
> fedtfattig madlavning, derfor holder den ikke......

TRO MIG! Det har jeg efterhånden fundet ud af *GG*

Fra : sune vuorela

Dato : 17-12-03 16:37

En der kalder sig <BogH> skrev:

>Der tager du efter min mening fejl! Tag orden slankekur og tak s?rdet
>produkter. Det vil sige produkter som har med slankekur at g?Det v?
>sig alt fra slankepiller, fedfattige madvare til produkter som man bruger
>til at fremstille fedfattigt mad.

Du glemmer da bacon, piskefløde, avokadoer og andet der er sundt,
nærende og ernæringsrigtigt!

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-12-03 22:12

[sune vuorela | Wed, 17 Dec 2003 16:37:11 +0100]

>Du glemmer da bacon, piskefløde, avokadoer og andet der er sundt,
>nærende og ernæringsrigtigt!

I den forbindelse har jeg faktisk med stor fornøjelse genoplivet en ret
der blev "overanvendt" i 80'erne - avokado m/ rejer

Her i en opdateret version:

½ avokado tages ud af skindet og skæres i skiver der ligges som en
vifte.

En god stak rejer blandes med purløg der er snittet og anrettes ovenpå i
en stak.

En dressing røres af mayonaise, citronsaft og creme fraiche og smages
til med en god sjat mild chilli, salt og peber og kommes over.

Uhm :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 17-12-03 23:19

En der kalder sig Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> skrev:

> [...]
>
>En dressing røres af mayonaise, citronsaft og creme fraiche og smages
>til med en god sjat mild chilli, salt og peber og kommes over.

Jeg skal ud og købe avekadoer i morgen

--
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 23:29

> Jeg skal ud og købe avekadoer i morgen

Ja det skal jeg da vist også, må da forkæle mig selv og kæresten i
weekenden! Rejerne købte jeg tilfældigvis i dag, da de var på tilbud! Mon
ikke creme fraichen kan erstattes af fromage Frais for at gøre det en smule
lettere?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-12-03 19:01

[<BogH> | Wed, 17 Dec 2003 23:29:01 +0100]

>Mon ikke creme fraichen kan erstattes af fromage Frais for at gøre det en smule
>lettere?

I teorien, jo, personligt er jeg ikke særligt vild med fromage frais -
det er for "gummiagtigt, men prøv det eller brug lidt syrnet fløde med
mindre fedt?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-12-03 16:42

<BogH> skrev i en meddelelse

> Nej men jeg kan nu godt tænke så langt, at når et spørgsmål stilles i en
> gruppe der hedder dk.helbred.slank så er der en mening med, at det netop
> stilles der.

At nogen synes, de gerne vil spørge her, gør det ikke i sig selv relevant at
spørge netop i denne gruppe. Heller ikke selvom spørgeren måtte være på
slankekur eller trænge til det.

Når det så er sagt skal tilføjes, at gu er der ingen af os, der tager skade
af eller lider under, at der bliver spurgt i et enkelt tilfælde til noget
irrelevant- men ingen heller tager skade af at blive gjort opmærksom på, at
"køkkenredskaber" er et emne, der hører helt naturligt hjemme i
dk.kultur.mad+drikke.

Der står forresten udtrykkeligt i reglerne for dk.kultur.mad+drikke, at den
er beregnet til "Emner vedrørende fremstilling, tilberedning og konsumering
af mad og drikkevarer." samt at det eksempelvis kan dreje sig om
"Sammenligning og anbefaling af forskellige mærker." I det aktuelle
tilfælde gik spørgsmålet på, om det nævnte mærke var godt (bedre end andre?)
Om mærket er godt eller ej har INGEN betydning overhovedet i forhold til
slankekur. Er det en god/dårlig grill, er den god/dårlig uanset man vil tabe
sig, tage på eller man ikke bekymrer sig om vægt overhovedet. Så ikke om jeg
fatter, hvordan i alverden man kan kringle sig frem til, at spørgsmålet er
eller bare kunne være relevant i slankesammenhæng.

...... Knive kan bruges til at skære i fedtfattige grønsager. Det gør det
ikke specielt relevant at diskutere sådanne køkkenredskaber i denne gruppe.

...... At boghylder kan bruges til at bære slankelitteratur, gør heller ikke
boghylder til et relevant emne i denne gruppe.

...... At en bestemt grill kan bruges til fedtfattig stegning gør den heller
ikke specielt relevant i denne gruppe.

...... At noget er "fedtfattigt" gør det ikke mere relevant i denne gruppe
end det, der er fedt. Her er skummetmælk ikke mere relevant end piskefløde.

Og for så lige at snakke om noget helt andet. Der er slet ingen grund til at
spekulere det fjerneste i, hvilke redskaber, der er velegnede til stegning
af det kød, der skal spises på slankekuren. Heller ikke selv om man ønsker
sig en fedtfattig kur!

Om man steger i frituregryde, på pande uden fedt - eller på en grill, der i
salgsøjemed slår på det fedtfattige - har ingen betydning for slankekuren.
Kød optager så uendeligt lidt fedt under stegning, at man med sindsro kan
klaske en god klat smør på panden, når man steger sine bøffer. Så drop bare
tanken om dyre stegepander, belagte gryder og elektriske grillapparater til
fedtfattig madlavning.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 17:03

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 17:05

> [...]
bare
> tanken om dyre stegepander, belagte gryder og elektriske grillapparater

Du er dog den mest overlegne og bedrevidende kælling jeg længe har mødt og
du udtaler dig helt sikkert nu om noget du ikke har forstand på.
Hvis du skal kommentere dette så gør det i gruppen. det andet er luskeri.

--
Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-12-03 17:30

"Mia" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse

> du udtaler dig helt sikkert nu om noget du ikke har forstand på.

Hvad er det helt konkret, du mener, jeg ikke har forstand på? Du må jo vide
bedre end jeg i givet fald, så lad os meget gerne høre dine indvendinger og
argumenterne herfor.

Prøv iøvrigt at læse her "om at skrive i et høfligt sprog som man kan være
bekendt overfor fremmede, ligesindede mennesker. " og om at svare i privat
mail frem for i gruppen.

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 18:01

> [...]
> bekendt overfor fremmede, ligesindede mennesker. " og om at svare i privat

Som det fremgår allerede på starten af siden er der INGEN regelsæt selvom i
prøver at lave nogen her, men det er gode råd.
Mit råd til dig er at læse siden færdig for så vil du opdage at der står
noget som kunne være henvendt til dig personligt.

--
Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-12-03 18:06

> Som det fremgår allerede på starten af siden er der INGEN regelsæt selvom
> prøver at lave nogen her, men det er gode råd.

Nej bestemt er det ikke regler, men kun gode råd.

> Mit råd til dig er at læse siden færdig for så vil du opdage at der står
> noget som kunne være henvendt til dig personligt.

Jeg har læst det *S*

Jeg kan i øvrigt forsikre dig, at jeg hverken er ude på at genere dig eller
andre. Og det forbløffer mig oprigtigt, at mine meninger i denne sag kan
ophidse nogen.

Mvh. Lisbeth

F.U.T. netikette

Fra : Karin Hansen

Dato : 18-12-03 14:36

"Mia" <miasnabelajarmarkpunktumdk> wrote in message

> [...]
> du udtaler dig helt sikkert nu om noget du ikke har forstand på.
> Hvis du skal kommentere dette så gør det i gruppen. det andet er luskeri.

Nu har jeg læst i denne gruppe i over 3 år, og selvom man mange gange
kan være uenig med Lisbeth, så har hun faktisk ret i dette spørgsmål.
Og skal jeg være helt ærlig, synes jeg faktisk at det er dig der lyder som
en overlegen og bedrevidende "grimt ord". Du kan åbenbart ikke diskutere
uden at bruge dumme kommentarer.

Karin

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 19:01

> [...]

bare
> tanken om dyre stegepander, belagte gryder og elektriske grillapparater

Alt det du skrev, Lisbeth, ovenover dette jeg nu svarer på, gider jeg ikke
at kommenterer mere, uanset hvad der så skrives, bliver det vendt og drejet.

Men det du skriver om stegning af kød kan jeg kun give dig 100% ret i! I
starten af min kur turde jeg heller ikke at stege i fedtstof. Men fandt så
senere ud af, at kød optager minimalt af det fedtstof man briger til
stegning. Er man ikke meget for at bruge smør/magarine kan man stege i olie
feks. olivenolie som jo er godt for helbredet. Er man stadig forskrækket
over fedtstoffet kan man jo efter stegning, lige smide bøffen eller hvad man
nu har stegt, på et stykke køkkenrulle så det overskydende fedt suges. Så
skulle man i hvert fald ikke komme galt afsted.

Fra : mus

Dato : 17-12-03 20:47

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu har stegt, på et stykke køkkenrulle så det overskydende fedt suges. Så
> skulle man i hvert fald ikke komme galt afsted.

Det er jo ikke kun spørgsmålet om at suge fedt, men også at fedt fra kødet
kan løbe fra på denne grill. Idet animalsk fedt efter sigende er usundt i
forhold til vegatabilsk fedt.

Men ærligt Lisbeth er det så ikke mere passende at starte en ny tråd, til
det emne med stegning i fedt, du har bragt på bane.

Laila

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-12-03 21:51

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke kun spørgsmålet om at suge fedt, men også at fedt fra kødet
> kan løbe fra på denne grill. Idet animalsk fedt efter sigende er usundt i
> forhold til vegatabilsk fedt.

Det løber såmænd også fra på en almindelig pande. Man kan jo bare lade være
med at hælde fedtet med over på tallerknen!

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 17:33

BogH wrote:

> Nej men jeg kan nu godt tænke så langt, at når et spørgsmål stilles i
> en gruppe der hedder dk.helbred.slank så er der en mening med, at det
> netop stilles der.

jamen det kan da godt være at der har været en mening med det, men det
fremgår ikke af indlægget, derfor må man i god tro kunne forestille sig at
den er landet forkert......
dernæst har Dan jo sendt præcist samme spørgsmål til dk.kultur.mad+drikke,
så man må da forvente at han ved at den hører til i den gruppe, frem for
her....

> Det kunne jo være at den nye bruger fik samme tanke som jeg: At der
> sikkert var en grund til, at spørgsmålet er stillet i denne gruppe ;)

måske, men det ved du ikke...... og derfor kan du ikke gå ud fra at alle
tænker sådan.....

> Ja ok, har efterhånden fundet ud af, at man skal træde MEGET varsomt
> i denne gruppe og passe utroligt meget på sin formulering og man skal
> under ingen omstændigheder komme med udenomssnak/unødige oplysninger.

udenomssnak og unødige oplysninger er faktisk mere end velkomne..... sålænge
de nødvendige oplysninger også er der......

> [...]
> (og så var der ovenikøbet et link til grillen hvor du kunne læse om
> den og ville finde ud af, at den er utrolig god til at tilberede

og hvad så???
som lisbeth også siger, så er en grøntsags kniv heller ikke et emne der
hører til her, bare fordi den bruges til at snitte grøntsager.....
du kan ikke forvente at alle kan eller skal læse mellem linierne...... det
er slet ikke det usenet er beregnet til.....
der står: "Dog skal man tænke på, at den korte måde at udtrykke sig på ofte
giver anledning til misforståelser. Derfor skal man tilstræbe at være meget
præcis, samtidig med at man udtaler sig så kort som man synes det er muligt,
uden at virke uhøflig. "
Dans indlæg var kort, men ikke præcist i henhold til den gruppe han
henvendte sig i.......

> [...]
> ikke meningen med formuleringen i fundatsen, ja så er det jo
> forfatteren af denne som fejlen ligger hos.

slankekursprodukter er produkter fremtstillet til en slankekur.... det vil
jeg ikke påstå en grill er, da den er fremstillet primært til madlavning, og
sekundært til fedtfattig madlavning..... den er IKKE fremstillet til
slankekur.....
hvis en grill accepteres, så vil det også være relevant at debattere
minihakkere, foodprocessere, knive, skærebrædt, gryder, pander, ja selv
opvaskemaskiner...... men ved du hvad.... den slags har sin helt egen gruppe
til at blive debatteret i, og bliver det OFTE..... selv Dan sendte også sit
indlæg dertil, så hvorfor ikke bare acceptere at den slags hører til i
dk.kultur.mad+drikke eller spørge i dk.admin hvad de mener.....

jamen det var da rart ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 18:44

> Når man spekulerer over sådanne ting er det en god ide at kigge ind på
> www.usenet.dk og læse gruppens regler - der finder man nemlig svaret på
> sådanne spørgsmål *S*

Få dig et liv!

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-12-03 19:51

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]

> Få dig et liv!
>
> Få dig et liv Tåge-Lisbeth og lad så for en anden gangs skyld være med at

Sikke da en barnlig opførsel - meget muligt du er uenig med folk, men at te
sig som en pubertetsramt 15 årig - er nu alligevel for meget for mig.

Tvivler på du giver Lisbeth den undskyldning hun fortjener - så du er hermed
i mit killfilter

En person med så ringe dannelse og ingen respekt for andre menneskers
holdning - og kun sin egen - kan næppe berige mit liv.

Katja