Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekst understreges i Photoshop CS.
Fra : Søren Blom

Dato : 15-12-03 23:20

Når jeg skriver noget tekst i Photoshop, som bliver den konsekvens
understreget, hvordan slipper jeg for det?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-12-03 00:28

Søren Blom skrev:

> Når jeg skriver noget tekst i Photoshop, som bliver den konsekvens
> understreget, hvordan slipper jeg for det?

Er teksten også understreget når du godkender den? Altså klikker
på det grønne V i indstillingsmenuen imens tekstværktøjet er valgt,
eller vælger et andet værktøj f.eks.?

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-12-03 13:51

Thomas Madsen skrev:

> Er teksten også understreget når du godkender den? Altså klikker
> på det grønne V i indstillingsmenuen imens tekstværktøjet er valgt,
> eller vælger et andet værktøj f.eks.?

Jeg må måske hellere lige forklare hvad jeg mener med det, for at
undgå misforståelser. Photoshop CS laver altid denne streg under
tekst som endnu ikke er godkendt:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs/understreg.jpg>.
Det gør tidligere versioner af Photoshop ikke. Jeg tænkte at det
måske var den streg som du forvekslede med en understregning.

Hvis det ikke er den streg, men i stedet en rigtig understregning,
så kan det være fordi at du engang har slået understregning til,
for det vil resultere i at Photoshop understreger alt tekst indtil
du igen slår understregning fra. Understregning slår man nemmest
fra (og til) ved at markere teksten og trykke Shift + Ctrl + U (PC).

Madsen.

Fra : [9320] Søren Grøndah~

Dato : 16-12-03 13:10

> Når jeg skriver noget tekst i Photoshop, som bliver den konsekvens
> understreget, hvordan slipper jeg for det?

> [...]

Prøv at kikke i characterpaletten om ikke teksten er sat til at være
understreget.

--
Søren Grøndahl Jensen

Fra : Søren Blom

Dato : 16-12-03 18:52

"[9320] Søren Grøndahl Jensen" <sgj1-fjern@mail.dk> skrev

> Prøv at kikke i characterpaletten om ikke teksten er sat til at være
> understreget.

Det har jeg prøvet, det er den ikke, men det er sjovt nok kun når jeg
skriver teksten at den bliver understreget, det færdige resultat er ikke
understreget..

Fra : [9320] Søren Grøndah~

Dato : 16-12-03 20:26

> Det har jeg prøvet, det er den ikke, men det er sjovt nok kun når jeg
> skriver teksten at den bliver understreget, det færdige resultat er ikke
> [...]

Så se Thomas Madsen's svar, det forklarer det.

--
Søren Grøndahl Jensen