The Doors
Fra : CC

Dato : 15-12-03 22:56

Hej
En bekendt fortalte mig at det rent faktisk ikke var Jim Morrison der skrev
flertallet af teksterne i The Doors, men at de blev til i fællesskab i
gruppen, eller blev skrevet af deres guitarrist. Kan det mon passe ??
CC

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 16:04

"CC" <honky89@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flertallet af teksterne i The Doors, men at de blev til i fællesskab i
> gruppen, eller blev skrevet af deres guitarrist. Kan det mon passe ??

Hej CC

Ja det lyder faktisk rigtigt. Langt det meste, er ifølge pladerne, skrevet
af The Doors. Andre numre er skrevet af Morrison / Krieger. Der er så også
numre, som Morrison skrev alene, det samme gælder Krieger. Så havde de
selvfølgelig også numre, som var skrevet af andre udenfor The Doors.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jokerman

Dato : 20-12-03 20:23

> [...]
> CC
>

> I følge Densmores biografi fortæller han at Jimbo skrev mange af sangene
selv, men han insisterede på at det skulle være gruppen der skulle stå som
komponister. Densmore synes det bar en fed gestus, og det er da også. Til
sidst var gruppens problemer så store at Jim ikke længere ville være med til
at det var gruppen der stod fælles.

Hilsen Jokerman