Andet multimedie
bentjuul 3670
Dansk tekst á la 'the Quick Brown Fox...'?
Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 15-12-03 22:54

Hæj folk

Jeg leder med lys og lygte efter en dansk tekst á la 'the Quick Brown
Fox...' - altså en tekst som hurtigt kommer godt igennem alle bogstaver -
men på dansk, så der også er æøå med.

Er der nogen derude som ligger inde med en?

venlig hilsen
Mads

_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 15-12-03 23:16

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> wrote in message
> [...]
> men på dansk, så der også er æøå med.
>
> Er der nogen derude som ligger inde med en?

Nu er det faktisk lykkedes mig at finde frem til 'Quizdeltagerne spiste
jordbær med fløde, mens cirkusklovnen Walther spillede på xylofon.'
Men er der nogen der har flere linier? Jeg har brug for en 5-10 sætninger...

venlig hilsen,
Mads

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-12-03 07:40

On Mon, 15 Dec 2003 22:53:43 +0100, "Mads Rahbek Hougaard"
> [...]

>men på dansk, så der også er æøå med.
>
>Er der nogen derude som ligger inde med en?

Jeg bruger den samme, og tilføjer: på Ærø.

Ellers prøv Google.

Kurt Brixen

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 16-12-03 23:38

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> wrote in message

> Jeg bruger den samme, og tilføjer: på Ærø.

jotak... en venlig sjæl fra dk.kultur.sprog (Henning Makholm) havde
forfattet det her:
"Abrobaterne begejstrede cirkusgæsterne da en fedladen garderobedame havnede
i jonglørens kongeblå lænestol. Mens næste optrædende parodierede
quizmasterens ret specielle taktslag under violinsoloen, wokstegte
xylofonistens yndlingskok zebratæmmerens ægte økologiske ål."

venlig hilsen
Mads
_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : i.b.

Dato : 17-12-03 14:57

en påskebryg en clock liqueur kan vække flux dit jazzhumør

Venlig hilsen Ingerlise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-12-03 15:15

Mads Rahbek Hougaard skrev:

> Jeg leder med lys og lygte efter en dansk tekst á la 'the Quick
> Brown Fox...' - altså en tekst som hurtigt kommer godt igennem
> alle bogstaver - men på dansk, så der også er æøå med.

Den danske udgave af ATM Deluxe har følgende:
'Søg videre efter alle de bedste tilbud på zinkæstninger'

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-12-03 15:42

Thomas Madsen skrev:

> zinkæstninger

Zinkætsninger, skulle der have stået.

Madsen.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 18-12-03 07:38

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Den danske udgave af ATM Deluxe har følgende:
> 'Søg videre efter alle de bedste tilbud på zinkæstninger'

Der mangler da c, h, j, m, o, q... osv.

mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-12-03 13:44

Michael Schrøder skrev:

> Der mangler da c, h, j, m, o, q... osv.

Det gør der ja, men alligevel kommer teksten igennem de hyppigst
anvendte bogstaver. Jeg nævnede det blot fordi at det er Adobes
danske oversættelse af 'The Quick Brown Fox...', som sagt.

Madsen.