USB 2 med USB 1 port
Fra : Peter Ursin

Dato : 15-12-03 20:13

Virker en USB 2 enhed med en maskine som kun har USB 1 ?
Jeg tænker lidt på at anskaffe mig sådan en 6-i-1 kortlæser på tilbud, men
den er USB 2 og det er min powerbook ikke.

mvh
Peter Ursin

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-12-03 20:41

"Peter Ursin" <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev:

> Virker en USB 2 enhed med en maskine som kun har USB 1 ?
> Jeg tænker lidt på at anskaffe mig sådan en 6-i-1 kortlæser på tilbud, men
> den er USB 2 og det er min powerbook ikke.

Ja. De er (for det meste) komabtible, men du får selvfølgelig ikke den høje
hastighed. Har selv brugt et USB 2-kamera i lang tid på en USB 1-PowerBook

/kristian

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 20:41

Peter Ursin <ZorillaFJERN@dettemyrealbox.com> wrote:

> Virker en USB 2 enhed med en maskine som kun har USB 1 ?

ja.

--
Morten

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-12-03 20:48

> [...]

> Jeg tænker lidt på at anskaffe mig sådan en 6-i-1 kortlæser på tilbud, men
> den er USB 2 og det er min powerbook ikke.

Er der ikke nogen, der vil benytte denne lejlighed til at forklare, hvad
det er - det her med USB 1 og 2?
Jeg har spekuleret over, om det kan have noget at gøre med, at min gamle
USB-hub (roline UH-107) er holdt op med at fungere kort tid efter, at
jeg fik PM G4 med OS X, mens en Sandberg hub fungerer uden problemer.
Jeg bruger eksterne USB-enheder af meget forskellig alder.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-12-03 20:53

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Virker en USB 2 enhed med en maskine som kun har USB 1 ?

Normalt ja.

> Jeg tænker lidt på at anskaffe mig sådan en 6-i-1 kortlæser på tilbud, men
> den er USB 2 og det er min powerbook ikke.

Skulle vel ikke være Nettos tilbud på kr. 149,00.
Har købt, testet og den virker på OSX uden drivere.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-12-03 00:13

"Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> wrote in message

> Normalt ja.

> Skulle vel ikke være Nettos tilbud på kr. 149,00.
> Har købt, testet og den virker på OSX uden drivere.

Næsten, den lokale Netto har udsolgt, men Aldi har også nogle til 149,-
Den køber jeg i morgen, så håber jeg den virker.

mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-12-03 21:22

On 2003-12-15, Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:
> Virker en USB 2 enhed med en maskine som kun har USB 1 ?
> Jeg tænker lidt på at anskaffe mig sådan en 6-i-1 kortlæser på tilbud, men
> den er USB 2 og det er min powerbook ikke.

USB 2.0 er = USB 1.0 + USB 1.1 + Hi-Speed USB

Alt, uanset om det taler 4, 12 eller 480 Mbit er USB 2.0.
De laver villedende markedsføringer over en kam.

Alt USB 2.0 udstyr SKAL være 1.0 og 1.1 kompatibelt, ellers
er det ikke 2.0.

480 Mbit er Hi-Speed USB 2.0.

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-12-03 21:08

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
> De laver villedende markedsføringer over en kam.
>
> Alt USB 2.0 udstyr SKAL være 1.0 og 1.1 kompatibelt, ellers

Hm, Aldi's kortlæser virker søreme ikke.
Der sker absolut ingenting når jeg sætter den i stikket.
Det overrasker mig, jeg var ret sikker på at den ville virke.

Peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-12-03 05:10

> [...]

> men

> Hm, Aldi's kortlæser virker søreme ikke.
> Der sker absolut ingenting når jeg sætter den i stikket.

Næh, man skal skam også sætte et kort i læseren

> Det overrasker mig, jeg var ret sikker på at den ville virke.

Er den samme mærke, som den fra Netto?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 17-12-03 07:38

> Er den samme mærke, som den fra Netto?
Jeg ved ikke hvilket mærke Nettos var, denne hedder Zolid
Jeg mistænker dog at den er defekt, da min usb mus ikke virker efter at
kortlæseren har været sat til.
Først efter genstart virker musen igen.
Jeg får kortlæseren byttet i dag.

mvh