fakere ved internet kontakbureauer
Fra : Andropov

Dato : 15-12-03 17:47

Er der ikke mange fyre som har lagt mærke til at der er utrolig mange
som faker ved diverse internet kontaktbureauer ?

Der er åbenbart mange fyre som har fundet en livstil som faker.

Fra : pepss

Dato : 15-12-03 23:58

"Andropov" skrev
> Er der ikke mange fyre som har lagt mærke til at der er utrolig mange
> som faker ved diverse internet kontaktbureauer ?
>
> Der er åbenbart mange fyre som har fundet en livstil som faker.

det må jeg jo sige jeg har set en del til!
det er jo bare svært at gøre noget ved da en af de ting der gør netdating så
"godt" er at man kan gemme sig bag sin skærm......

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Andropov

Dato : 16-12-03 10:26

andropov@ofir.dk (Andropov) wrote in message

> Der er åbenbart mange fyre som har fundet en livstil som faker.

>Noget andet man kan bemærke er, at 99% af dem der skirver sig op er
>mænd. Den sidste ene procent er de såkaldt "frodige" (læs: smældfede)
>kvinder.

Ja, og de tror endda alle sammen at de kan få Robbie Williams :)

Alle disse mænd som udgiver sig for at være kvinder puster tallene op
så det ser ud som om at der er langt flere kvinder på
internetkontaktbureauer end der i virkeligheden er. Men det har
internetkontaktbureauerne ikke noget imod fordi så tiltrækker det
flere mænd til at søge en partner.

Og den slags skal man altså betale for?

Ja, man får sku' ikke meget for pengene mildest talt.

Fra : Andropov

Dato : 16-12-03 10:29

pepss skrev:

> Og den slags skal man altså betale for?

>næ!
>der er jo steder hvor man ikke skal betale

Jo billigere det er jo flere fakere er der sikkert også på stedet.

Fra : pepss

Dato : 16-12-03 10:35

"Andropov" skrev

> Jo billigere det er jo flere fakere er der sikkert også på stedet.

det kan der måske være noget om!

jeg vil nu meget gerne høre om nogen der har nogle gode ideer til hvordan
man kan undgå fakes!

Fra : Piotr

Dato : 16-12-03 12:49

Hej

> jeg vil nu meget gerne høre om nogen der har nogle gode ideer til hvordan
> man kan undgå fakes!

Undgå internet dating, og kom ud i den "virkelig verden"?

Du mangler aligevel vigtige ting som krops-sprog og tonen i din stemme over
internet dating, og bare disse to ting kan du nemt bruge til din fordel.
Hvorfor vælge et medie hvor du ikke har den mulighed?

Det er det samme med SMS'er, de er fine til meget små kedelige beskeder, men
hvis du forsøger at score ville jeg vælge at ringe eller endnu bedre mødes.
Du kan ikke ændre en persons state-of-mind særlig meget via en SMS.

Fra : pepss

Dato : 16-12-03 17:32

"Piotr" skrev
> Hej

> Undgå internet dating, og kom ud i den "virkelig verden"?

måske lige drastisk nok

> [...]
> internet dating, og bare disse to ting kan du nemt bruge til din fordel.
> Hvorfor vælge et medie hvor du ikke har den mulighed?

jeg ved godt det ikke er det samme men der er jo faktisk nogle måder at
kompinsere for det "*SS**GG*" osv.

> Det er det samme med SMS'er, de er fine til meget små kedelige beskeder,
men
> hvis du forsøger at score ville jeg vælge at ringe eller endnu bedre
mødes.

nu er det jo ikke alle der er lige "gode" til at mødes IRL og så kan det jo
være en god måde!

Fra : Piotr

Dato : 18-12-03 00:55

> måske lige drastisk nok

Ja, det kunne jo være farligt ;)

[Kropssprog - og tonen i ens stemme]
> jeg ved godt det ikke er det samme men der er jo faktisk nogle måder at
> kompinsere for det "*SS**GG*" osv.

*SS* og *GG* har langt fra samme effekt og muligheder som kropssprog og
tonen i din stemme.

> nu er det jo ikke alle der er lige "gode" til at mødes IRL og så kan det
jo
> være en god måde!

Personligt ville jeg heller bruge tiden på at lære at blive god til IRL
møder, end at bruge den på at internet-flirte. Sociale evener kan man også
bruge i andre tilfælde end når der skal scores

--Piotr

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 10:55

"Piotr" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kunne jo være farligt ;)

Ja. Det bevirker jo, at omgivelserne også kan se bl.a. ens kropssprog og
udseende samt høre bl.a. tonen i ens stemme.

> *SS* og *GG* har langt fra samme effekt og muligheder som kropssprog og
> tonen i din stemme.

Helt enig. De antyder bare, at det, der blev skrevet, ikke skal tages
alvorligt, men fortæller ikke, hvordan det så skal opfattes. I øvrigt er det
langt fra alle aspekter af det, vi oplever i forbindelse med socialt samvær,
som kan beskrives med ord på internettet, ligesom de fleste vel har nogle
hemmeligheder, vi ikke vil fortælle andre om f.eks. på internettet.

Det minder mig om en lang debat, vi havde tidligere i dette forum, hvor vi
diskuterede udstråling. Vi kan registrere andre menneskers udstråling på et
øjeblik, men det er meget svært (eller umuligt) at beskrive udstrålingen med
ord. Vi kan knap give en udtømmende forklaring på, hvorfor vi får lyst til
at lære en bestemt person nærmere at kende, mens vi ikke får lyst til at
lære andre mennesker med nogenlunde samme egenskaber bedre at kende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 16:04

Børge skrev:

> Jeg lavede en lille test og har ellers ikke faket.

>Det var interessant. Hvordan foregik testen,

Man kan jo prøve at skrive et par linier i sin profil som kvinde hvor
man gør sig så lidt umage som muligt og se at mænd skriver alligevel i
et væk til en.

> og hvordan fandt du ud af, at
>nogle mænd udgav sig for at være kvinder?

Man kan som regel se det på formuleringer som er typisk for mænd eller
på besvarelser som ikke tyder på en kontaktsøgende kvinde.

> Men der findes folk som lever deres liv som faker.

>Naturligvis. Det er da bedre at leve et spændende liv end et kedeligt
liv,
>og internettet giver gode muligheder for risikofrit at lege rollespil
>virkelighedsnære omgivelser.

Ja, det kan godt være at det er lysten til rollespil som driver nogle
fakere.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 17:04

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan jo prøve at skrive et par linier i sin profil som kvinde hvor
> man gør sig så lidt umage som muligt og se at mænd skriver alligevel i
> et væk til en.

Hvad beviser det?

> Man kan som regel se det på formuleringer som er typisk for mænd eller
> på besvarelser som ikke tyder på en kontaktsøgende kvinde.

I mine øjne ligner det mest gisninger og forhastede konklusioner. Der er vel
intet til hinder for, at kvinder kan bruge formuleringer, som er typisk for
mænd - hvad det så indebærer. Der er vel heller intet odiøst i, at nogle
kvinder er lidt tilbageholdende for ikke at virke for desperate eller indtil
de finder ud af, om der noget at bygge på. Det kan være ganske fornuftigt
ikke at spille alle trumferne ud i starten.

Var der virkelig ingen mænd, der
erkendte, de udgav sig for at være kvinder?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : pepss

Dato : 18-12-03 11:57

> [...]
> møder, end at bruge den på at internet-flirte. Sociale evener kan man også
> bruge i andre tilfælde end når der skal scores

nu skal det jo også lidt mere ind nettet til at score så på et tidspunkt vil
det jo også blive til et møde IRL.
jeg har mange venner IRL som jeg har lært at kende gemmen chat. venner jeg
aldrig ville ha kommet i kontakt med uden nettet

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-12-03 16:24

On Tue, 16 Dec 2003 12:49:09 +0100, "Piotr" <none@avail.dk> wrote:

>Hej

>Undgå internet dating, og kom ud i den "virkelig verden"?

hvor er det lige den ligger hænde :) ? sidst jeg tjekkede var det
huset på ChrHavn ...........
--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jeG er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-12-03 16:20

On Mon, 15 Dec 2003 23:57:43 +0100, "pepss" <olefriis@privat.dk>
wrote:

>"Andropov" skrev

>det må jeg jo sige jeg har set en del til!
>det er jo bare svært at gøre noget ved da en af de ting der gør netdating så
>"godt" er at man kan gemme sig bag sin skærm......

jamen det bliver man sgu da ikke far til 4 af jeg synes det er lidt
bekymerende der er så mange der skammer sig over hvem de i
virkligheden er ?

Fra : sb

Dato : 16-12-03 09:43

Fra : pepss

Dato : 16-12-03 10:16

"sb" skrev
(Andropov) wrote

> Noget andet man kan bemærke er, at 99% af dem der skirver sig op er
> mænd. Den sidste ene procent er de såkaldt "frodige" (læs: smældfede)
> kvinder.

der vil jo nok altid være en overvægt af mænd men at det lige skulle være et
sted på netter der er så slemt som du beskriver tror jeg nu ikke

Fra : sb

Dato : 18-12-03 12:03

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message news:<brmigu$5cm$1@sunsite.dk>...
> "sb" skrev
> (Andropov) wrote

> næ!
> der er jo steder hvor man ikke skal betale

Er der? De få jeg har hørt om kræver altid betaling med mindre man vil
nøjes med kun at læse overskrifter ol.

Men hvad får iøvrigt mænd til at være fakere? Hvorfor synes de det er
sjovt at udgive sig for kvinder? (hvis det altså ikke lige er de mænd
der tjener penge på at tiltrække kunder til deres websted).

Fra : pepss

Dato : 18-12-03 12:16

"sb" skrev
> "pepss" wrote

> Er der? De få jeg har hørt om kræver altid betaling med mindre man vil
> nøjes med kun at læse overskrifter ol.

nu må man jo ikke lave reklame i gruppen men prøv at se min signatur

> Men hvad får iøvrigt mænd til at være fakere? Hvorfor synes de det er
> sjovt at udgive sig for kvinder?

jeg skal ikke kunne sige det men mon ikke det er noget med at det tænder dem
at dugive sig for at være kvinde?

> (hvis det altså ikke lige er de mænd
> der tjener penge på at tiltrække kunder til deres websted).

det tror jeg så ikke lige der er nogen der vil gøre.....
for de "stor" steder vil det jo blive en del arbejde

jeg vil så også lige sige at jeg da har mødet en del piger fra nettet som
bestemt må siges at være de "spændene" profiler.
selvføling er der mange fakes men man lære jo også at undgå dem

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 13:52

sb skrev:

>Men hvad får iøvrigt mænd til at være fakere? Hvorfor synes de det er
>sjovt at udgive sig for kvinder?

Jeg tror det er nogen som har forsøgt at finde sig en kæreste på
nettet og fundet ud af at det er ret svært og så tænker de at de lige
så godt kan lave lidt rav i den så i stedet for.

Fra : Anita

Dato : 18-12-03 14:04

> [...]
> nettet og fundet ud af at det er ret svært og så tænker de at de lige
> så godt kan lave lidt rav i den så i stedet for.

Det var det du selv gjorde?

/Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-12-03 16:23

On 16 Dec 2003 00:43:19 -0800, sbul@my-deja.com (sb) wrote:

> "frodige" (læs: smældfede)
>kvinder.

hvad er der nu galt med at være det :) ?
der skal sgu da være noget at holde i for der er noget at holde i -
jeg fatter ikke den der vægst besætelse .........det ligger sgu da i
øjnene hvis de taler til en så kommer resten af sig selv hvis man
altså SELV har noget der er værd at bytte med - jeg kender da en del
lidt mere ind frodige kvinder - der alle sammen har fundet lige den
mand de gerne ville såeeeeeeeee..........

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 14:53

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 15:34

> Jeg lavede en lille test og har ellers ikke faket.

Det var interessant. Hvordan foregik testen, og hvordan fandt du ud af, at
nogle mænd udgav sig for at være kvinder?

> Men der findes folk som lever deres liv som faker.

Naturligvis. Det er da bedre at leve et spændende liv end et kedeligt liv,
og internettet giver gode muligheder for risikofrit at lege rollespil i

Fra : Andropov

Dato : 19-12-03 22:48

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> wrote in message news:<3fe1bb30$0$27465

> hvordan fandt du ud af, at
> nogle mænd udgav sig for at være kvinder?

Der er f.eks. en kvinde som kalder sig: enhalvposemorgenbrød

Lyder det seriøst :)

Jeg kan nævne at der er et billede på profilen. Men det kan der jo
også svindles med.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-12-03 09:29

> Der er f.eks. en kvinde som kalder sig: enhalvposemorgenbrød
>
> Lyder det seriøst :)

Lige så seriøst som så meget andet. Noget skal man jo kalde sig, og det skal
helst være noget, der tiltrækker sig opmærksomhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-12-03 16:27

On 18 Dec 2003 05:53:19 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Jeg lavede en lille test og har ellers ikke faket.
>Men der findes folk som lever deres liv som faker.

det har jeg da slev gjort fra en web cafe i australien jeg skulle lige
se hvordan mænd reagerede på kvinder hold kæft de er ikke for
opfindesomme ))))).............

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-12-03 18:57

Andropov wrote:

> Er der ikke mange fyre som har lagt mærke til at der er utrolig mange
> som faker ved diverse internet kontaktbureauer ?
>
> Der er åbenbart mange fyre som har fundet en livstil som faker.

Undskyld jeg er lidt gammel dags, men hvad er en faker?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-12-03 20:36

"Peter Ole Kvint >" <"<dsl90720"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld jeg er lidt gammel dags, men hvad er en faker?

En person, der giver sig ud for at være noget andet og bedre end det,
vedkommende i virkeligheden er.

I denne tråd benyttes betegnelsen primært om mænd, der på internettets
datingtjenester udgiver sig for at være kvinder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 22-12-03 05:47

de bedste eksempler jeg har er at på scor nappede vi 2 helt klare fake
profiler... den ene indrømmede det over for scor og den andens billede var
fra en porno side!

hvad gjorde scor.dk? ikke en skid! de fik dem til at slette deres billeder
og så var alt iorden! da mig og min kæreste så brokkede os endte det med at
de slettede vores profil! ha ha scor. dk er så latterlige at det er til at
brække sig over!

de er ikke på nogen måde interesseret i at gøre noget ved det for ingen
gider jo søge på et sted hvor der er 10.000 mande profiler og 250 kvinde
profiler!

scor.dk er helt klar over problemet... men ønsker ikke på nogen måde at gøre
noget ved det!

mit ultimative løsningsforslag er at hvis man som på scor.dk vil have et
100% mærke så er det ikke nok at man får det ved andre... men at man skal
ringe til scor.dk så de kan lave et stemme tjek! på den måde vil 99% af
faksne forsvinde! for hvor mange fakere kender lige en pige de kan få til
at ringe ind til scor og sige at det er dem der har den og den profil? der
er jo nok en grund til at de skal fake den (ensomme mænd uden damer) alle
kan alt for nemt snyde som det er nu! ja scor.dk skal tage telefonen mange
gange... men de vil jo ihh åhhh så gerne være så seriøse... så det er jo
bare at komme igang hvis de mener noget med det! men det vil de under ingen
omstændigheder ikke!

Fra : Andropov

Dato : 22-12-03 11:28

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> wrote in message news:<3fe677a4$0$25807

$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]

> da mig og min kæreste så brokkede os endte det med at
> de slettede vores profil! ha ha scor. dk er så latterlige at det er til at

Ja, det undrer mig ikke. I Scor's øjne er i nok bare nogle slemme
drenge som er med til at ødelægge deres business :)

Man komme til at tænke på diskoteker som har dage hvor kvinder kan
komme ind gratis. Det er jo også ren business for at trække husarer
til.

Inden for bøsseverdenen har restauratører så sværere ved den slags
tricks da det jo er samme køn.

> de er ikke på nogen måde interesseret i at gøre noget ved det for ingen
> gider jo søge på et sted hvor der er 10.000 mande profiler og 250 kvinde
> profiler!

Ja lige præcis mine ord. Der vil forsvinde temmelig mange
kvindeprofiler hvis der blev luget ud for fakere.

> scor.dk er helt klar over problemet... men ønsker ikke på nogen måde at gøre
> noget ved det!

Jeg kommer til at tænke på en kvinde vidst nok fra Randers som drev
kontaktbureau. Hun var i fjernsynet på et tidspunkt fordi mange mænd
(medlemmer) havde klaget over at de ikke fik kontakt med kvinder. Det
har nok været enten useriøse kvinder og nogle som stod opført som
egentlig ikke søgte mere.
Kvinder burde jo skrive at de ikke søger for tiden hvis de er ved at
se om et forhold lykkes! Det er der tilsyneladende mange kvinder som
ikke gør. Ellers er de fulde af løgn kan jeg konstatere.

> [...]
> 100% mærke så er det ikke nok at man får det ved andre... men at man skal
> ringe til scor.dk så de kan lave et stemme tjek! på den måde vil 99% af

Det er lige før det kunne ordnes med en computer som analyserede om
det var en dyb stemme (altså en mand).
Men internetkontaktbureaurne er jo nok lige glade, da det er ren
business og med at trække så mange husarer til som muligt.

> for hvor mange fakere kender lige en pige de kan få til
> at ringe ind til scor og sige at det er dem der har den og den profil?

Det er der nok ikke mange af fakerne som gør fordi det sikkert er
single mænd som har givet op og nu lever et liv som faker.

Ja, det er simpelthen ren business.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-12-03 11:35

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev i en meddelelse

> scor.dk er helt klar over problemet... men ønsker ikke på nogen måde at
gøre
> noget ved det!

Det er vel også køberens eget ansvar at undersøge, om varen er i orden. Fake
i forbindelse med dating afsløres sandsynligvis senest ved første fysiske
møde, og indtil da har begge parter sikkert hygget sig med flirten. Dermed
er skaden formodentlig til at overse.

Jeg kender ikke forholdet mellem kvinder og mænd på internettets
datingtjenester, men hvis der er langt flere mænd end kvinder, forstår jeg
godt, jeg ikke har haft succes med brug af det medie.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : sb

Dato : 22-12-03 16:31

> [...]
>
> de er ikke på nogen måde interesseret i at gøre noget ved det for ingen
> gider jo søge på et sted hvor der er 10.000 mande profiler og 250 kvinde

Ja, jeg tænkte nok det var noget i den stil.

Men scor.dk er nu også den eneste jeg har set på indtil videre og det
var åbenbart et dårligt valg.

Jeg må indrømme at jeg undrede mig over indholdet i nogle af
profilerne som var så groteske at jeg kunne kunne le. Til gengæld var
der meget morsom læsning. F.eks. den med "kvinden" der søgte en til
"sovepillesex". Med den idé at hun skulle tage sovepiller så hun gik
ud mens fyren bollede hende. Det synes jeg var en grotesk morsom idé
for der er jo ingen mening i det.

Men jeg indser nu at det muligvis var en fakers' specielle humor.

Men i øvrigt var der jo netop for nyligt en voldtægtssag som var
udløst af en sådan faker. Han havde udgivet sig for at være en kvinde
han kendte og på hendes vegne inviterede han en anden mand til at
voldtage hende. Beskidt sag.