10,3 + print+winXP
Fra : Steen Wrem

Dato : 15-12-03 14:08

hej

Jeg har en printer på Min WinXP maskine, som jeg gerne skulle bruge når
jeg printer ud fra min mac (OS 10,3) via lan. Jeg kan godt finde
printeren i Mac'en, men når jeg forsøger at printe får jeg denne besked:
"Connection failed with error NT_STATUS_access_denied". Så man
> skulle jo tro af printeren ikke er delt, men det er den!

Så er der et klogt hovede her i gruppen, som kan løse problemet?

vh SteenW

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-12-03 16:59

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> wrote in message
> [...]
> "Connection failed with error NT_STATUS_access_denied". Så man
>
> Så er der et klogt hovede her i gruppen, som kan løse problemet?

På din xp maskine skal du selvfølgelig huske at dele printeren, men det
giver nok næsten sig selv.
Dernæst skal du under Security fanen angive hvem der må bruge printeren.

mvh
Peter

Fra : Steen Wrem

Dato : 15-12-03 19:01

Peter Ursin wrote:

> Dernæst skal du under Security fanen angive hvem der må bruge printeren.
>
> mvh
> Peter

Der er ingen fane som hedder sikkerhed i WinXP under printer og deling

vh SteenW

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-12-03 20:06

> Der er ingen fane som hedder sikkerhed i WinXP under printer og deling
>
> vh SteenW

Kører du XP Pro eller XP Home Edition ?

mvh
Peter

Fra : Steen Wrem

Dato : 15-12-03 21:01

Peter Ursin wrote:

> Kører du XP Pro eller XP Home Edition ?
>
> mvh
> Peter

XP Pro

vh SteenW

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-12-03 00:11

> XP Pro

Ah så må der altså også være security tab.
Højreklik på printeren, vælg egenskaber, slå deling til, vælg security og
tilføj rettigheder.
Hvis det ikke virker så kan jeg ikke klare den.

mvh
Peter