Schweiz/Italien
Fra : james

Dato : 18-04-01 19:43

Er der nogen der ved:

1. Skal MCer betale motorvejsafgiften i CH og få sådan et klistermærke?

2. Hvordan er parkeringsregler for MCer i byerne. Tilladt på fortorve
osv, eller skal man parkere i bilbåser? ...eller?

3. Førhen i Italien, kunne turister købe mærkater som gjorde at de kunne
købe benzin billigere. Eksisterer systemet stadig?

-james

Fra : Ped

Dato : 18-04-01 20:46

1. Ja
2. Ved ikke.
3. Nej.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100, som var i Schweiz sidste år, men kun på gennemrejse.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-04-01 21:52

Ped wrote:

> 1. Ja
> 2. Ved ikke.
> 3. Nej.

Se hvordan du burde at have quotet på
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-04-01 21:05

Mht. Schweiz, så kan jeg varmt anbefale at tage turen ad landeveje og måske
over et par bjergpas. Jeg gjorde det sidste år. Der var meget fine 2-sporede
landeveje overalt hvor vi kørte. Og så møder man også en masse andre
MC'ister. Vi holdt ind flere steder og kørte ikke ræs og det tog ca. 5 timer
at kører igennem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Finn Rasmussen

Dato : 19-04-01 03:57

james skrev i meddelelsen <3ADDE049.ECCB6C1@post5.tele.dk>...
>Er der nogen der ved:
>
>1. Skal MCer betale motorvejsafgiften i CH og få sådan et klistermærke?
>

>-james

Ja MC'er skal også betale motorvejsafgift. Klistermærket hedder en Vignette
og kan købes ved grænsen ca 40SFR eller hos FDM i DK ca Kr 120

FR

Fra : Kenneth

Dato : 19-04-01 15:25

> Ja MC'er skal også betale motorvejsafgift. Klistermærket hedder en
Vignette
> og kan købes ved grænsen ca 40SFR eller hos FDM i DK ca Kr 120

Kan man i praksis undgå betalings-motorveje i sweitz ?
eller er det lige så besværligt som i Østrig ?

--
Venligst
Kenneth

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 19-04-01 16:57

Kenneth wrote:

> Vignette
>
> Kan man i praksis undgå betalings-motorveje i sweitz ?
> eller er det lige så besværligt som i Østrig ?

Jeg koerte sidste aar med Anders P herfra gruppen en tur rundt i CH. Det
koster paa motorvejene, men man kan let undgaa at koere paa dem. Man kan
desuden parkere paa fortove mv ligesom i dk, men om det er ulovligt aner
jeg ikke. Ved det mere populaere mc-ruter var der mc-baase at parkere i.

Luzern er en flot by og dejligt centralt, kan varmt anbefales. Men
alting koster det blege i det land, lidt som i dk :-\

Ian, nl

Fra : Pein

Dato : 19-04-01 17:21

Ian Rasmussen skrev ...

> Men alting koster det blege i det land, lidt som i dk :-\

Benzin og campingpladser er ikke dyrere end i de omkringliggende lande.
Benzinen var faktisk noget billigere i Schweiz end i Italien sidst vi var
der.

Så hvis man kan undvære luksus som hoteller og restauranter, og bare vil
campere med sit lille telt og sit Trangia stormkøkken, så er det ikke
specielt dyrt at feriere i Schweiz.

Mvh Pein
(der har været på touring i Schweiz 4 gange for billig penge)