Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan fjerner man baggunden?
Fra : Monty

Dato : 15-12-03 06:44

Jeg har et billede af 6 personer som står foran hinanden. Baggrunden er
ikke særlig god og den vil jeg gerne have skiftet. Hvordan gør man det
nemmest med photoshop? Jeg har prøvet at hælde farve i baggrunden men så
bliver der også fjernet noget farve fra selve billedet og det var jo
ikke planen.

Nogen der kan hjælpe?

Monty

Fra : Misser007

Dato : 15-12-03 09:24

"Monty" <diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemmest med photoshop? Jeg har prøvet at hælde farve i baggrunden men så
> bliver der også fjernet noget farve fra selve billedet og det var jo

Hej Monty

Det kommer meget an på, hvordan selve billedet ser ud. Er det f.eks. en
ensfarvet baggrund der er bagved personerne?? Hvis ja, så kan du jo markere
den med tryllestaven (Magic wand tool). Er den meget forskelligfarvet, må du
nok igang med Pen'en (Pen tool) og lave en kurve rundt om selve personerne,
så du derefter, når kurven er lukket (start + slut enderne er sat sammen) i
Paths fanebladet kan barkere kurven (CTRL+klik på laget), og vælge enten at
kopiere det over på et andet document, eller vælge at invertere og udskifte
med en anden farve.

--
Trine (8500 Grenå)

Fra : Johnny

Dato : 15-12-03 09:54

Paint Shop Pro 8.0 har en background erasure og den virker...