Yndlingsnumre pt.
Fra : -V-

Dato : 14-12-03 23:35

Jeg har den dårlige egenskab, at jeg nærmest lytter mine øjeblikkelige
favoritnumre til døde.

De bliver voldspillet 10-15 gange i træk hver dag i en uge, og så er
kvalmegrænsen nået for det nummer.

Lige nu er der tre numre, som er i konstant airplay.

Nation - 'Waterloo'.
Jep, dén Waterloo. Men i en helt anden og meget mere hårdtslående version.
Hint: pladen hedder A Metal Tribute To ABBA. Siden jeg både er vild med ABBA
og hævi, er fusionen lige hvad doktoren beordrede. Perfekt med trestemmige
kor og mutede rytmeguitarer.

Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse.
Anbefalet af Kong Kent, og det takker jeg ham inderligt for. "Inderligt tak,
Kong K".
En nummer, som emmer af storhed og brutalitet. Et fantastisk nummer fra en
fantastisk plade.

Cardigans - 'And Then You Kissed Me'. Smukt, smukt, smukt.
Et overset album? Meget afdæmpet og homogent, under alle omstændigheder.

Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

-V-

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 15-12-03 00:35

-V- skrev i en meddelelse...

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

Lige nu og her:

Dishwalla - "Candleburn"
TOFOG - "Folsom Prison Blues - live in Texas"
Nickelback - "Someday"
Angie Hart - "Blue"
Dido - "White Flag"

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : Anders

Dato : 15-12-03 00:35

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

The Mars Volta - Inertiatic ESP
Skøn progressiv rock tilsat en vild vokal. Skiller sig ud fra den konstante
kommercielle bunke mainstream-rock der kommer dumpende ned over os.

Lampshade - Angel In Stockholm
Flotte lydbilleder. I det hele taget en fed plade (Because Trees Can Fly).

Også mesterværket:
Creed - Lullaby
Bedre bliver det simpelthen ikke. Eller... det skulle da lige være nogle af
Creeds andre sange... Og nej, jeg er er ikke selvmodsigende, for Creed
er langtfra mainstream. De var bare så uheldige at ramme en guldåre indenfor
musik - og derefter at blive ofre for at skulle leve op til det omdømme de
havde fået. Nå... Nok foredrag for i aften...

/Anders

Fra : Propellen

Dato : 15-12-03 02:29

On Sun, 14 Dec 2003 23:35:07 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Jeg har den dårlige egenskab, at jeg nærmest lytter mine øjeblikkelige
>favoritnumre til døde.
>
>De bliver voldspillet 10-15 gange i træk hver dag i en uge, og så er
>kvalmegrænsen nået for det nummer.

Hmm.. så er jeg jo ikke den eneste...

>Lige nu er der tre numre, som er i konstant airplay.

Tori Amos - Pancake (Live fra Chicago) shit mand, den stemme er sq for
lækker! (Sugar får måske også lidt for meget rotation hehe)
Invocator - Through The Flesh To The Soul (Hele skiven)
Michelle Branch - Are You Happy Now.
Metallica - All Within My Hands

De 4 tracks har været på min helt egen rotation i en 14 dages tid nu..

--

/Prop

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-12-03 07:24

-V- wrote:

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

White Stripes - Ball and Bisquit
fra Elephant, en plade som jeg efter flere måneder endnu
ikke er blevet træt af. Nummeret er bluesrock fra helt
bagest i garagen, hørt 1000 gange før men rammer alligevel
en nerve hos mig.

Opeth - Deliverance
fra Deliverance, en plade jeg aldrig ville have ejet hvis det
ikke var for dette forum Jeg hader growl, men musikken
her er simpelthen så stor at jeg gerne abstraherer fra det.
"Thank You DKM"

Jul på Vesterbro - fra TV-serien af samme navn.
Hvad skal jeg sige? - Stewart Stardust for president!

Ole Thomsen

Fra : -V-

Dato : 15-12-03 19:17

Ole Thomsen wrote:
> [...]
> ikke var for dette forum Jeg hader growl, men musikken
> her er simpelthen så stor at jeg gerne abstraherer fra det.

Hil dig, Broder.
Endnu én, der har set lyset. Det er jo det jeg har himlet op i i tide og
utide i månedsvis herinde.

Er det dit eneste album med Opeth?

-V-

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-12-03 20:31

-V- wrote:

> Er det dit eneste album med Opeth?

Jeg har lige købt Blackwater Park, men
endnu ikke haft tid til at høre den.

Ole Thomsen

Fra : -V-

Dato : 15-12-03 22:49

Ole Thomsen wrote:

> Jeg har lige købt Blackwater Park, men
> endnu ikke haft tid til at høre den.

Ihhhh, hvor lækkert.

Glæd dig.

-V-

Fra : Anders

Dato : 16-12-03 17:34

> Ihhhh, hvor lækkert.
>
> Glæd dig.

Jeg overvejer også at anskaffe mig Blackwater Park, har lige hørt den
igennem nogle enkelte gange. Det jeg synes er fedt ved deres musik er de
"stille" numre (fx akustisk guitar osv...). Kan denne stil genfindes på
andre albums med Opeth?

/Anders

Fra : -V-

Dato : 16-12-03 21:10

Anders wrote:
> [...]
> igennem nogle enkelte gange. Det jeg synes er fedt ved deres musik er
> de "stille" numre (fx akustisk guitar osv...). Kan denne stil

'A Fair Judgement' fra Deliverance og hele Damnation er akustisk.

-V-

Fra : Alias

Dato : 16-12-03 21:19

Julie - Home.

Fra : Morten Steen

Dato : 15-12-03 09:19

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

Gram Parsons - She.
Fra et af historiens bedste country/rock albums. Hvis ikke DET bedste.

That's it, and that's that. Det nummer kører HELE tiden hjemme hos mig.

Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-03 15:36

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fdce5ac$0$9725$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har den dårlige egenskab, at jeg nærmest lytter mine øjeblikkelige
> favoritnumre til døde.

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?
___________

Det må så afgjort være disse ugers største danske topslager "En del af mit
hjerte", men det er jo også ret vanskeligt at undgå at høre den, da den
bliver rå-spillet i den grad af den lokalradio jeg lytter til, fordi den
ligger så højt på hitlister overalt i Danmark, Norge og Sverige. Den er
strikket godt sammen af Nathalia og Richard Ragnvald.

Hilsen Åge

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 15-12-03 16:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse :
> Jeg har den dårlige egenskab, at jeg nærmest lytter mine øjeblikkelige
> favoritnumre til døde.

Du er ikke den eneste! :)

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

Black Eyed Peas - Shut Up
Mudvayne - Not Falling (ikke helt nyt, men fedt nummer!)
Evanescence - My Immortal
Michelle Branch - Are You Happy Now
3 Doors Down - alle deres sange... jeg bliver ALDRIG træt af dem
Disturbed - alle sangene fra det nyeste album, Believe
Dido - Life For Rent

> -V-

/ Mads

Fra : aussie_rules

Dato : 15-12-03 19:53

Her i stuen høres der:

Athlete
Travis
Paloalto
Longview
Nada Surf
Snow patrol
The Reindeer Section
og andet UK undergrund......

Ahhhhhhh........

Mvh Jesper Wagner

Fra : Ralph

Dato : 15-12-03 23:10

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dido - Life For Rent

åh, ååh.

Kenneth K sagde idag i musiknyheder noget a´la: "Didos nye plade bliver
sikkert brugt til julegave i år over hele verden, de fleste modtagere er
middelaldrene kvinder"

--
venligst
Ralph

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 16-12-03 11:37

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse :

> åh, ååh.
>
> Kenneth K sagde idag i musiknyheder noget a´la: "Didos nye plade bliver
> sikkert brugt til julegave i år over hele verden, de fleste modtagere er
> middelaldrene kvinder"

Jeg aner ikke hvem Kenneth K er, men der er nu en del - drenge som piger - i
min omgangskreds der hører Dido, så der går han vist lidt galt i byen, idet
jeg ikke er midaldrende ej heller kvinde... i hvert fald så det sådan ud
sidst jeg tjekkede.

> --
> venligst
> Ralph

/ Mads

Fra : Zodiax

Dato : 16-12-03 17:50

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote
> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

Disse numre kan jeg ikke leve uden for tiden:

Macabre - Werewolf of Bedburg
Bal-Sagoth - Callisto Rising
Napalm Death - Continuing War on Stupidity
Dark Funeral - Ravenna Strigoi Mortii
Cradle of Filth - Doberman Pharaoh
Saturnus - Inflame thy heart

--
Zodiax

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 17-12-03 12:00

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

Der hersker udpræget begejstring for Leisure Alaska - Transistors In My Mind
og min hjemmestrikkede indie-julecd.

/Troels

Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 21-12-03 10:17

alt med cradle of filth (har lige fået et flip)
illnath: Cast into fields (fed skive).
mvh.

Fra : -V-

Dato : 21-12-03 11:15

Lise og Søren Hansen wrote:
> alt med cradle of filth (har lige fået et flip)

Hørt.
Damnation And A Day. Gotta love it.

> illnath: Cast into fields (fed skive).

Hørt.
Især Zetite og Frozen Constellations holder 112%.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 27-12-03 14:49

-V- skrev:

> [...]
> er vild med ABBA og hævi, er fusionen lige hvad doktoren beordrede.
> Perfekt med trestemmige kor og mutede rytmeguitarer.

Den skal høres.

> Hvad er jeres yndlingsnumre for tiden?

En person herinde anbefalede Madrugada - og deres nummer "Bloodshot
Adult Commitment" har lige den mørkt punkede upbeat Tindersticks-på-
steroider, Kent-agtige lyd og energi jeg godt kan lide.
Vidunderligt vævende guitar med diskrete hug, en bas der trommer på
rygsøjlen og tekster der bider, inden det hele kammer over i et melodisk
frontalagreb man ikke kan sidde stille til.

Jeg har genopdaget min glam/grunge facination af Stone Temple Pilots
eksemplificeret ved nummeret "Trippin' On A Hole In A Paper Heart"

Ogf så er der jo Tranatlantic med "My New World". Progressivt og melodisk
når det er bedst.

--
M.v.h. Peter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-03 01:59

Peter G <PeterG@despammed.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bsk4r5.3vsfthp.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...

______

På den radiostation som jeg lytter til er det nu godt nok "Nathalie og
Richard Ragnvald" der er i konstant airplay. Man hører "En del af mit
hjerte" både morgen middag og aften. Men den er også rigtig god. Det viser
sig jo nok også at den bliver år 2003`s største danske slager / landeplage.
Som nr. 2 i konstant airplay tror jeg faktisk at tyskeren"Jantje Smith"
tager pladsen. Hans nye slager bliver råspillet masser af gange hver dag
Som nr. 3 er der ingen tvivkl om at "Kandis" tager placeringen

Spændende om det holder stik når "Årets Top 50" ryger af stabelen nytårsdag
kl. 12.00-18.30 på "Radio Nibenitten", Nordjyllands førende slagerradio. 90%
af pladerne plejer at være i dansktopgenren, men den er jo også populær.
Spændende om "Jantje Smith" kommer til tops med sin "Kleine Vogel-afløser".
Eller hvordan det nu staves.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 28-12-03 02:16

Peter G wrote:
> [...]
> rygsøjlen og tekster der bider, inden det hele kammer over i et
> melodisk frontalagreb man ikke kan sidde stille til.

Finder det straks.

> Jeg har genopdaget min glam/grunge facination af Stone Temple Pilots
> eksemplificeret ved nummeret "Trippin' On A Hole In A Paper Heart"

Jup. 'Interstate Love Song' af samme band har en vedvarende plads i mit
hjerte.

> Ogf så er der jo Tranatlantic med "My New World". Progressivt og
> melodisk når det er bedst.

Men hov!
Så er vi jo ovre i DT-periferien igen.
En iøvrigt fantastisk plade.