Et go news-reader...
Fra : Elmer Music

Dato : 18-04-01 19:36

Goddag.
Jeg er på udkig efter en anden news-reader en outlook. Jeg kender ikke meget
til readere, så derfor spørger jeg jer!

Jeg kører Win ME dk.

Mvh. Elmer

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-04-01 19:32

Elmer Music wrote:

> Goddag.
> Jeg er på udkig efter en anden news-reader en outlook. Jeg kender ikke meget
> til readere, så derfor spørger jeg jer!

Netscape.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-04-01 19:50

Carsten Riis wrote:

> Netscape.

Samme her Netscape 4.x

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 18-04-01 20:12

Forte (firmanavn)s
free agent (gratis udgave af)
agent (flere funktioner)

Kasper

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-04-01 21:35

Kasper Daniel Hansen wrote:

> Forte (firmanavn)s
> free agent (gratis udgave af)
> agent (flere funktioner)

Bruger begge, netscape til news (txt) og Agent til binær grupper,
men vil nok ikke udskifte netscape med Agent til txt læsning.
Men det er kun min opfattelse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-01 23:16

"Kasper Daniel Hansen" <kdh@omk.dk> skrev:

>Forte (firmanavn)s
> free agent (gratis udgave af)
> agent (flere funktioner)

Xnews, evt. + Hamster (lokal newsserver) hvis man er modembruger.

PS (til Kasper): Kig lige på din citatteknik.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Madsen

Dato : 19-04-01 00:01

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jgc.nospam@get2net.dk> skrev:

> Hamster (lokal newsserver) hvis man er modembruger.

Er der mulighed for at jeg kan få uddybet denne her lidt? Jeg kan
ikke få ind i mit tykke kranie hvordan en newsreader kan være
lokal newsserver! Er der nogen der gider forklare det på jævnt
dansk, bitte?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-04-01 00:23

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote Thu, 19 Apr 2001 01:01:24 +0200
:

>Jeg kan
>ikke få ind i mit tykke kranie hvordan en newsreader kan være
>lokal newsserver!

Hamster er en server ikke en reader.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 18-04-01 21:40

"Elmer Music" <elmer@x-bytes.dk> wrote Wed, 18 Apr 2001 20:35:52
+0200 :

>Jeg er på udkig efter en anden news-reader en outlook.

Becky med BKnews.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-04-01 00:23

Madsen du skrev:

> [...]
> ikke få ind i mit tykke kranie hvordan en newsreader kan være
> lokal newsserver! Er der nogen der gider forklare det på jævnt

Hamsteren er et program der henter news og mail, du bruger så din
nyhedslæser, til at logge ind og hente meddelelserne fra
Hamsteren, på samme måde som du nu henter direkte fra din udbyder.

Var det jævnt nok?
--
Hilsen Henrik

Fra : Madsen

Dato : 19-04-01 00:54

"Henrik K Hansen" <6q9g5001@sneakemail.com> skrev:

> [...]
> nyhedslæser, til at logge ind og hente meddelelserne fra
> Hamsteren, på samme måde som du nu henter direkte fra din udbyder.

Ja det var da noget jeg til dels forstår, men jeg kan pt. ikke se hvor
fordelen kommer ind i billedet. Hvis nu man fandt en regulær news-
reader som ikke slettede hentede indlæg, så ligger indlæggene jo
alligevel lokalt på ens PC og kan læses offline, så hvad skal
hamsteren egentlig gøre godt for ud over at tage plads?
Er det fordi man på denne måde er uafhængig af de grupper som
udbyderen fører? Hvis ja, hvor mange grupper har man så adgang
til?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-04-01 06:36

"Madsen" skrev

> hvad skal hamsteren egentlig gøre godt for ud over at tage
> plads?

Hvis du f.eks. eksperimenterer med forskellige news-readere, er
det ret rart ikke at skulle hente indlæg hver gang man skal prøve
en ny.

Du kan bruge Hamster til at hente indlæg fra flere servere og
dermed få et mere komplet billede af nyhedsgrupperne.

Hamster kan scriptes til f.eks. at hente mail og news mens man
f.eks. er på arbejde eller mens man sover.

Hvis man lægger Hamster og datafilerne på et komprimeret drev, kan
man spare en del plads, fordi formatet er rå tekst som kan kom-
primeres meget.

> Er det fordi man på denne måde er uafhængig af de grupper som
> udbyderen fører?

Hvad mener du med uafhængig?

Man kan godt sige, at man er uafhængig af udbyderens news-server
og nemmere kan skifte til en anden udbyder.

> Hvis ja, hvor mange grupper har man så adgang til?

Så mange grupper, som den server med flest grupper har.

Du kan oprette ligeså mange lokale grupper som du har lyst til,
det bliver dog hurtigt uspændende at skrive udelukkende med sig
selv.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Dino

Dato : 19-04-01 10:27

I <9bm576.3vvc31n.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> 19-4 2001, skrev Peder
Vendelbo Mikkelsen:

> Så mange grupper, som den server med flest grupper har.

Nja, ikke helt rigtigt, vel? De 'kompletterer' hinanden, så med de 14
servere jeg henter fra (17-84.375 grupper) har jeg adgang til i alt 96.475
forskellige grupper.

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-04-01 22:17

"Dino" <psychodaddy@ninja.Ingen.Spam.Tak.dk> skrev

Ved du godt, at domænet tak.dk eksisterer? (det er Digital Marke-
ting Support ApS som ejer det. Var det ikke dem som købte en helt
masse domænenavne, hvoraf de måtte aflevere nogle tilbage til de
"retmæssige" ejere?)

Skift dk ud med invalid, så er der ingen der modtager spam på
den bekostning.

> Nja, ikke helt rigtigt, vel?

Jo.

> De 'kompletterer' hinanden, så med de 14 servere jeg henter fra
> (17-84.375 grupper) har jeg adgang til i alt 96.475 forskellige
> grupper.

Medmindre der er navnesammenfald mellem grupperne på de servere
du har adgang til. Hvis news:dk.edb.internet.software.mail+news
optræder på hver af de 14 servere du bruger, så findes der alt-
så ikke 14 forskellige grupper med det navn.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Dino

Dato : 23-04-01 08:49

I <9bvqpf.3s0t5tb.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> 22-4 2001, skrev Peder
Vendelbo Mikkelsen:

> Ved du godt, at domænet tak.dk eksisterer?

<ashamed mode on>
Nej, det vidste jeg ikke.....
</ashamed mode off>

> [...]
> optræder på hver af de 14 servere du bruger, så findes der alt-
> så ikke 14 forskellige grupper med det navn.

Det forstår jeg godt, derfor skrev jeg 96.475 *Forskellige* grupper. Og
ikke 367.976 grupper, som det bliver hvis jeg tæller alle servere sammen.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-04-01 10:16

"Dino" <psychodaddy@ninja.Invalid.dk> skrev

> <ashamed mode on>
> Nej, det vidste jeg ikke.....
> </ashamed mode off>

Det var meningen, at du skulle skrive invalid til sidst, sådan:
psychodaddy@ninja.dk.invalid

> Det forstår jeg godt, derfor skrev jeg 96.475 *Forskellige*
> grupper.

Ok. Er der ikke mange af de grupper som er døde?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Dino

Dato : 23-04-01 11:20

I <9c12t3.3vvivtt.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> 23-4 2001, skrev Peder
Vendelbo Mikkelsen:

> Det var meningen, at du skulle skrive invalid til sidst, sådan:
> psychodaddy@ninja.dk.invalid

Det var ikke det du skrev i
<news:9bvqpf.3s0t5tb.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> :0)
Men kan det ikke være lige meget? invalid.dk findes ikke.

> Ok. Er der ikke mange af de grupper som er døde?

Aner det ikke, og jeg gider ikke undersøge +96.400 grupper ;0D
Men sandsynligvis, Ja!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-01 11:37

Dino <psychodaddy@ninja.Invalid.dk> skrev:

[Peter]

>Det var ikke det du skrev i
><news:9bvqpf.3s0t5tb.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> :0)

Det var det da:

Din adresse var angivet som <psychodaddy@ninja.Ingen.Spam.Tak.dk>
- og hvis du skifter dk ud med invalid bliver det til Tak.invalid,
ikke Tak.invalid.dk eller noget andet.

>Men kan det ikke være lige meget? invalid.dk findes ikke.

Men du ved ikke om der er en der køber domænet i morgen. Pointen
med .invalid er at domænet ikke kan og højst sandsynligt aldrig
kommer til at eksistere. Derfor kommer man ikke til at genere
nogen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-01 17:29

jens_gy@hotmail.com (Jens Gyldenkærne Clausen) writes:

> [...]
> med .invalid er at domænet ikke kan og højst sandsynligt aldrig
> kommer til at eksistere. Derfor kommer man ikke til at genere

Jeg tror ikke det lige bliver oprettet
Fra RFC 2606 (Reserved Top Level DNS Names):

".invalid" is intended for use in online construction of domain
names that are sure to be invalid and which it is obvious at a
glance are invalid.

--
Jacob
The most overlooked advantage to owning a computer is that if they

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-04-01 00:03

"Dino" skrev

> Det var ikke det du skrev i
> <news:9bvqpf.3s0t5tb.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk> :0)

Ok, skyd mig. Jeg slettede ikke dk i det ovennævnte eksempel,
fordi jeg regnede med at din emailadresse er valid hvis man
fjerner .invalid

> Men kan det ikke være lige meget? invalid.dk findes ikke.

Som Jens siger, det kan du ikke vide med sikkerhed om den gør i
morgen. Ville det ikke være surt at købe et domæne og straks
modtage spam på det, fordi du bruger domænenavnet som spamblocker?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Madsen

Dato : 19-04-01 17:35

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Ja det var da noget jeg til dels forstår, men jeg kan pt. ikke se hvor
> fordelen kommer ind i billedet.

Men det gør jeg nu. Tak for forklaringen.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-04-01 11:19

Madsen du skrev:

> Hvis nu man fandt en regulær news-
> reader som ikke slettede hentede indlæg, så ligger indlæggene jo
> alligevel lokalt på ens PC og kan læses offline, så hvad skal
> hamsteren egentlig gøre godt for ud over at tage plads?

Der findes mange grunde til at bruge Hamsteren, men jeg bruger den
fordi så har jeg kun en server i mit news/mail program, selvom jeg
henter fra 6 servere på en gang, der er også en del af grupperne
som jeg henter fra forskellige servere f.eks denne, -jeg vil gerne
have et så komplet feed som det nu er muligt, udbyderne har jo
nogen imo mærkelige filtre- Hamsteren styrer så nummereringen af
indlæggene, så selv om du henter det samme indlæg fra 6 servere så
ser du det kun en gang i gruppen.

Når jeg starter PC, så starter Hamsteren opretter forbindelse og
henter news og mail, dropper forbindelsen og rydder op.

Hamsteren sender statistikker, fejlmeddelelser, oprettelse af nye
grupper o.s.v til nogen af hamsterens lokale grupper.

Hamsteren har meget bedre filtre muligheder fordi den bruger
regexp "regulære udtryk vil jeg oversætte det med" så du kan
skrive lige de filtre du har brug for.

Jeg bruger 3 nyhedslæsere så er det jo rart nok at have nyhederne
liggende lokalt.

Plus en masse andre ting

> Er det fordi man på denne måde er uafhængig af de grupper som
> udbyderen fører?

Nej.
--
Hilsen Henrik

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 19-04-01 12:05

Således skrev Henrik K Hansen <6q9g5001@sneakemail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 19 Apr 2001 12:18:47 +0200:

>Hamsteren har meget bedre filtre muligheder fordi den bruger
>regexp "regulære udtryk vil jeg oversætte det med" så du kan
>skrive lige de filtre du har brug for.

Har du et godt et der kan nuppe HTML eller til nød indlæg fra
Mailgate.org?

Knud
--
Utinam barbari spatium proprium tuum invadant!

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-04-01 00:20

Knud Winckelmann du skrev:

> Har du et godt et der kan nuppe HTML eller til nød indlæg fra
> Mailgate.org?

Nej, jeg skulle have skrevet næsten, for Hamsteren kan kun score
på Subject, From, Date, Age, Message-ID, References, Bytes, Lines,
Xref og Xpost, så det kan nok ikke lade sig gøre.

--
Hilsen Henrik

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-04-01 07:09

Således skrev Henrik K Hansen <6q9g5001@sneakemail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 20 Apr 2001 01:20:02 +0200:

>Nej, jeg skulle have skrevet næsten, for Hamsteren kan kun score
>på Subject, From, Date, Age, Message-ID, References, Bytes, Lines,
>Xref og Xpost, så det kan nok ikke lade sig gøre.

Pokkers. Jeg troede lige du havde fundet et eller andet som jeg havde
overset, for jeg er nemlig også rendt i begrænsningen mht. til hvilke
headers, der kan scores på.

Knud
--
Pound! Bang! Bin! Bash! is this a shell script or a Batman comic?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-04-01 16:19

"Knud Winckelmann" skrev

> Pokkers. Jeg troede lige du havde fundet et eller andet som jeg
> havde overset, for jeg er nemlig også rendt i begrænsningen mht.
> til hvilke headers, der kan scores på.

Scor hen på activestate.com og hent en win32 udgave af Perl.

Hvis du kan score med Hamster, kan du også score med Perl (såvidt
jeg har forstået). Perl er ret godt til at manipulere tekst, Ham-
ster gemmer artikler som tekst og Hamster kan kalde eksterne pro-
grammer.

Med venlig hilsen

Peder