OBH Quickgrill
Fra : Dan

Dato : 14-12-03 22:20

http://www.obh.dk/Products/product.asp?ProductNo=6974

Kender nogen til subj. eller har I nogen erfaringer med den? Vi bor i
lejlighed, så vi orker ikke at købe Weber. Jeg forestiller mig ikke, at
resultaterne er superduper, men de må da være bedre end miniovnens
grill-indstilling.

På forhånd tak.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-12-03 18:09

"Dan" <danfrun@R_E_M_O_V_E___T_H_I_S_yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kender nogen til subj.

Det er ikke velset at krydsposte, som du har gjort med dette indlæg, der
slet ikke hører hjemme i denne gruppe. Mon ikke du får hjælp i
dk.kultur.mad+drikke.

Mvh.Lisbeth

Fra : Dan

Dato : 15-12-03 19:28

Drømmer du eller jeg vågen, Lisbeth? Hvis jeg går hos DDV og griller ofte
mit kød og er træt af stank og drypbakker ...så hører den her post så
afgjort herinde.

mvh

Dan

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-12-03 22:02

> Drømmer du eller jeg vågen, Lisbeth? Hvis jeg går hos DDV og griller ofte
> mit kød og er træt af stank og drypbakker ...så hører den her post så
> afgjort herinde.

Forkert.... At jeg køber masser af bøger om slankekure og ernæring gør det
heller ikke relevant at spørge herinde, om den ene bogreol er bedre end den
anden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-12-03 22:49

On Mon, 15 Dec 2003 22:02:08 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
> [...]

>heller ikke relevant at spørge herinde, om den ene bogreol er bedre end den

En særdeles unødvendig debat. Så længe der ikke er mere trafik i denne
gruppe, mener jeg det er at gå i små sko at differentiere indholdet så
bogstaveligt.

Hans Pedersen, Esbjerg.

Fra : mus

Dato : 16-12-03 02:41

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke relevant at spørge herinde, om den ene bogreol er bedre end

Hmm så må jeg være en af dem, der synes det er meget relevant at den ligger
her, for dem der prøver at tabe sig. Det er jo en fedtfattig måde at stege
på. Og det var da min første tanke at tjekke her om der var skrevet noget
om den.

Jeg gik og ventede spændt på at se hvad der blev skrevet på svar om grillen,
da jeg nemlig også har den i tankerne.

så jeg var overrasket over at indlæggene kom til at dreje sig om noget helt
andet lige pludseligt.

Laila

Fra : Dan

Dato : 16-12-03 11:15

Ja det er noget kedeligt noget med den mærkværdige debat.

Nå, men det kan være jeg tager mig sammen og køber den og vender tilbage med
en udførlig anmeldelse - bare for at drille de små sheriffer her.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 11:41

> [...]
> heller ikke relevant at spørge herinde, om den ene bogreol er bedre end

Lisbeth... giv da lige folk en chance. Hvis Dan håber, at kunne få et svar
ang. hvilken grill der egner sig til fedtfattig stegning, ja så er hans
indlæg da ikke malplaceret. Du behøver da ikke at gå sådan op i en spids og
bestemme hvad der er rigtigt og forkert. Måske det kan diskuteres om
indlægget er relevant eller ej i denne gruppe (hvilket jeg syntes det er!)
men hva' med bare at du stille og roligt overser det hvis du mener at det er
irelevant?

Og Dan, Ja den omtalte grill er rigtig god til brug i lejlighed, den oser
ikke meget, men har du en emhætte så grill under den da lidt os ikke kan
undgås. Jeg bruger den selv ind i mellem og den giver maden en rigtig god
smag (kan dog ikke måle sig med en rigtig grill hvor der bruges kul osv.) og
så er den jo meget fedtfattig at tilberede maden på.

Fra : JH

Dato : 16-12-03 11:51

BogH wrote:

> [...]
> diskuteres om indlægget er relevant eller ej i denne gruppe (hvilket
> jeg syntes det er!) men hva' med bare at du stille og roligt overser

Fuldstændig enig, urimeligt at overfalde folk på den måde.
Jeg kunne have forstået det, hvis emnet havde været
digitalkamera eller lignende.
Så vidt jeg husker var der en herinde, som spurgte
om skitøj, det er vel ikke mindre irrelevant.

JH

Fra : mus

Dato : 16-12-03 12:33

Fuldstændig enig.

Nu må jeg lige sige at jeg skal tabe mig - så mit næste spørgsmål er
rellevant

Er der problemer med at feks kyllingekød hænger ved eller at finde ud af
tilberedningstiden?

jeg overvejer samme grill - men ikke som alternativ til udendørsgrille - men
som alternativ til en grillpande.

Laila

Fra : sune vuorela

Dato : 16-12-03 13:06

En der kalder sig "mus" <spoi@sol.dk> skrev:

>Nu m?eg lige sige at jeg skal tabe mig - s?it n?e sp??er
>rellevant

Næh!

>Er der problemer med at feks kyllingek?nger ved eller at finde ud af
>tilberedningstiden?
>
>jeg overvejer samme grill - men ikke som alternativ til udend?ille - men
>som alternativ til en grillpande.

Det hører til i mad+drikke-gruppen!

--
Sune

Fra : mus

Dato : 16-12-03 13:54

Åhhh hold da op.

Har lige fået at vide af en "netbetjent" at man godt må skrive om den
fammøse grill - så længe der spørges i forbindelse med vægttab.

skal vi ikke snart have en rigtig diskussion. *GG*

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 12:27

BogH wrote:
> Lisbeth... giv da lige folk en chance. Hvis Dan håber, at kunne få et
> svar ang. hvilken grill der egner sig til fedtfattig stegning, ja så
> er hans indlæg da ikke malplaceret.

men det var jo ikke det han spurgte om overhovedet....
[...]

der bliver spurgt til hvordan den er i en lejlighed, ikke hvordan den er til
fedtfattig stegning....
havde der været en henvisning til fedtfattig steging eller lign, så havde
den netop været relevant......

> [...]
> diskuteres om indlægget er relevant eller ej i denne gruppe (hvilket
> jeg syntes det er!) men hva' med bare at du stille og roligt overser

hvorfor sidder du ikke bare stille og roligt og overser at Lisbeth (og jeg)
mener den er irelevant?
der er intet i fundatsen der retfærdiggør at grillspørgsmålet er relevant i
denne gruppe.... ikke som spørgsmålet er stillet ihvertfald.....
men derudover er det STADIG ildeset at der bliver krydspostet..... og når
han så ikke engang har sat followup til.... tja.....
kik engang her: http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Splinten

Dato : 16-12-03 12:41

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men derudover er det STADIG ildeset at der bliver krydspostet..... og når
> han så ikke engang har sat followup til.... tja.....

Ups..... en glædelig jul man har her i gruppen.
Tilgiv Lisbeth og Sabrina, de har begge en stor strikkefejl i deres nathue.

splinten

Fra : mus

Dato : 16-12-03 12:55

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> mener den er irelevant?

Nok af samme årsag, som at du ikke overser vores indlæg om relevans *SS*

Laila

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 13:33

> [...]
> men derudover er det STADIG ildeset at der bliver krydspostet..... og når
> han så ikke engang har sat followup til.... tja.....

Fordi næsten hver gang der kommer et indlæg som ikke passer ind i hvad
Lisbeth mener er korrekt i følge usenet eller måske falder en smule væk fra
emnet, så får personen en reprimande fra hende. Syntes ikke det er særlig
høfligt hele tiden at irettesætte folk. Hvorfor er der altid et par
selvbestaltede ordenshåndhævere i sådanne nyhedsgrupper og andre offentlige
debatter? Kan simpelhent bare ikke forstå hvad form for tilfredsstillelse
det kan give, at rette folk og fortælle dem hvad der er rigtigt og forkert.

Ja jeg er skam udmærket klar over, at jeg selv i skrivende stund selv er i
gang med overstående, MEN jeg gør det ikke til folks spørgsmål som stilles
herinde, gør det udelukkende fordi jeg syntes, at det er noget pjat at man
ikke har noget bedre at tage sig end, at fortælle folk at de er kommet til,
at stille deres spørgsmål i en gruppe som visse personer ikke finder korrekt
til dette. Man må da have noget bedre at give sig til end, at sidde og
gennemanalyserer et indlæg for at finde fejl/manglende oplysninger som kan
gøre dette relevant for en gruppe. Men man IKKE at det høre til i denne
gruppe, ja så overse det og lad være med at reagere på det - så enkelt kan
det gøres. Lisbeth har en gang før irettesat mig for hvordan et indlæg
skrives så hun slipper for at downloade en masse unyttigt som hun én gang
før har hentet, da der jo ikke er nogen grund til at bruge penge på at hente
denne tekst. Jamen hvis pengenøden er så stor, at et forkert besvaret
indlæg, som dermed fører til ekstra downloading, kan vælte hele budgettet,
ja så har jeg svært ved at se hvordan det kan betale sig, at bruge nettid på
at brokke sig over alt og alle.

Over and out.... og god jul til jer alle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 16:35

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
fra
> emnet, så får personen en reprimande fra hende.

Prøv at læs igen... der var ikke tale om reprimande!

> Syntes ikke det er særlig
> høfligt hele tiden at irettesætte folk.

Det, som nogle opfatter som venlig vejledning synes andre at opfatte som
reprimander. Spøjst ikke.

> Hvorfor er der altid et par
> selvbestaltede ordenshåndhævere i sådanne nyhedsgrupper og andre
offentlige
> debatter?

Hvad er det DU håndhæver?

> Kan simpelhent bare ikke forstå hvad form for tilfredsstillelse
> det kan give, at rette folk og fortælle dem hvad der er rigtigt og
forkert.

Ingen overhovedet!

Mvh. Lisbeth

F.U.T. dk.admin.netikette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 19:34

BogH wrote:
> [...]
> væk fra emnet, så får personen en reprimande fra hende. Syntes ikke
> det er særlig høfligt hele tiden at irettesætte folk.

det handler jo netop ikke om at være høflig, men om at minde folk om at
dette er et sted der altså uanset om man kan lide det eller ej, har en vis
etikette, og der vil ALTID være folk der bliver irriterede over det, uanset
hvordan man vender og drejer den.....
jeg kan skam ögså godt live irriteret på Lisbeth, og har gennem tiden haft
nogle ordentlige ture med hende, men i denne henseende synes jeg faktisk hun
havde helt ret i hendes henstilling.....

> [...]
> og andre offentlige debatter? Kan simpelhent bare ikke forstå hvad
> form for tilfredsstillelse det kan give, at rette folk og fortælle

det giver den tilfredstillelse at gruppen fungerer efter hensigten......
det lyder måske ikke af meget, men i praksis er det en KÆMPE del af det at
have en velfungerende gruppe, at der er en eller flere der gider bruge tiden
på at lige fortæle folk når de træder over grænsen....
det er jo op til folk selv hvordan de vælger at tage henstillingen.... nogle
bliver selvretfærdige og mugne, og andre tager det med et smil og siger "nåh
ja, det var vist ikke så heldigt" og så tænker de sig om en anden gang......
det er vist ikke så svært at se hvem der bidrager til en god gruppe og hvem
der ikke gør.....

> [...]
> folk at de er kommet til, at stille deres spørgsmål i en gruppe som
> visse personer ikke finder korrekt til dette.

hvordan tror du gruppen ville være hvis INGEN sagde noget?
ret nemt at fortælle faktisk..... ragnarok... ingen kontrol og gruppen ville
meget hurtigt ende med at være komplet ubrugelig for alle andre......
hvis man skal vælge mellem pest og forkølelse, hvad ville du så helst have?

> Man må da have noget
> bedre at give sig til end, at sidde og gennemanalyserer et indlæg for
> at finde fejl/manglende oplysninger som kan gøre dette relevant for
> en gruppe.

det handler ikke om at have bedre ting at tage sig til, men om at vide hvad
gruppen kan/må indeholde... når man først ved det og kan hitte rede i det er
der intet at gennemanalysere.... så siger man det bare ;)

> Men man IKKE at det høre til i denne gruppe, ja så overse
> det og lad være med at reagere på det - så enkelt kan det gøres.

det kunne det ja, men så er vi tilbage ved ragnarok..... prøv feks at kigge
på grupper som dk.snak.seksualitet..... den gruppe var engang MEGET
velfungerende med 3 gode fyre til at holde styr på alle dem der laver
platheder.... nu er den totalt smadret af spam og andet gejl..... trist, for
det var sku en fed gruppe.....

> [...]
> hele budgettet, ja så har jeg svært ved at se hvordan det kan betale
> sig, at bruge nettid på at brokke sig over alt og alle.

det handler ikke kun om download (længere.... nu har alle jo efterhånden
bredbånd) men om at der er en bunke meget fine regler for hvordan man begår
sig på usenet, og det er til ALLES fordel at vi alle bruger dem.,...... hvis
man er i tvivl kan man kigge på www.usenet.dk
men ellers jo, der er både en pengeside, en tids side, og en spild side, for
ikke at snakke om overskueligheden og hensynet til sine meddebattører.....

> Over and out.... og god jul til jer alle

i lige måde ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 20:38

> [...]
tiden
> på at lige fortæle folk når de træder over grænsen....

Jamen kære Sabina, jeg syntes jo netop ikke det fungerer optimalt, når en
bruger stiller et spørgsmål, som så godt nok kan diskuteres hvorvidt det
hører til eller ej, om noget så simpelt og uskyldigt som en grill, så bliver
den tråd der kunne overstås med et simpelt svar, fra dem som måtte havde
det, til en voldsom diskusion om etikette. Det er jo ikke første gang
herinde i denne gruppe (eller i andre grupper hvor Lisbeth befinder sig) at
det sker.

> [...]
gang......
> det er vist ikke så svært at se hvem der bidrager til en god gruppe og

Jeg tog det skam også med et smil i starten og takkede endda Lisbeth for
hendes råd. Men når man så finder ud af, at der er et mønster i det (som om
at Lisbeth lever og ånder for at kunne fortælle folk at det de har gjort er
forkert i følge usenet) ja så bliver man efterhånden lidt irreteret over
det.

> [...]
> meget hurtigt ende med at være komplet ubrugelig for alle andre......
> hvis man skal vælge mellem pest og forkølelse, hvad ville du så helst

Jeg tror sådan set ikke det ville være det store problem i denne gruppe hvor
der ikke er den største aktivitet. Jeg har heller ikke det mindste i mod, at
nye brugere får at vide hvis de ikke følger reglerne. Men jeg syntes ærlig
talt, at der mange gange gås i for små sko. Når du giver mig rådet "Smil og
tænk, Nåhh ja" hvorfor gælder det så ikke for dem som "Håndhæver" at
reglerne bliver fulgt, kan de ikke også, når der postes et indlæg hvis
relevans kan diskuteres, tænke "Nåh ja" og gå videre istedet for at lade
hammeren falde HVER gang?

> [...]
> velfungerende med 3 gode fyre til at holde styr på alle dem der laver
> platheder.... nu er den totalt smadret af spam og andet gejl..... trist,

Jo men nu er den gruppe jo nok også en del mere udsat for spam end denne.
Syntes ikke ligefrem man kan kalde et spørgsmål om en bordgrill for spam!?!

> i lige måde ;)

Tusind tak og ha' også lige et rigtig godt og lykkebringende nytår!

Og til Lisbeth: Vil da gerne gi' en undskyldning for mit (meget dumme)
indlæg hvor "få dig et liv" nævnes et par gange -Hmmm- kan godt se at det
var at overreagere, blev sku bare så s..... frustreret, håber du vil tage i
mod den - undskyldningen? Og lad os så stoppe denne diskussion her, enige
bliver vi jo sikkert ikke anyway og så er der jo ingen grund til at
diskuterer videre - hurra for forskelligheden!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 20:55

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
> var at overreagere, blev sku bare så s..... frustreret, håber du vil tage

Jamen alt forladt! Jeg har ikke for vane at huske eller lade mig genere af
sådanne ting. Synes det må være mere generende for den der kaster mudderet
end den, der bliver ramt *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 21:50

BogH wrote:
> [...]
> Det er jo ikke første gang herinde i denne gruppe (eller i andre
> grupper hvor Lisbeth befinder sig) at det sker.

jamen jeg kan af alle godt forstå din irritation over Lisbeth, jeg har selv
været der tit nok......
men har efterhånden måtte erkende at det ikke hjælper at blive irriteret,
for uanset hvordan man griber det an så kan du ikke gøre andet end at prøve
at klage til hendes udbyder, og se hvad der sker......
og helt ærligt..... årsagen til den store tråd var egentlig ikke Lisbeths
henstilling, men Dans "rappe" svar herpå......
Lisbeth var helt efter bogen, det var Dan ikke, og det vises jo tydeligt i
reaktionen....

> [...]
> det (som om at Lisbeth lever og ånder for at kunne fortælle folk at
> det de har gjort er forkert i følge usenet) ja så bliver man

gu gør man så...... men sådan er det jo....... jeg har også haft de samme
tanker, og har kørt mange debatter med hende, men efterhånden når man til et
punkt hvor man enten smider hende i et kill-filter, eller bare ignorerer
hende......

> Jeg tror sådan set ikke det ville være det store problem i denne
> gruppe hvor der ikke er den største aktivitet.

gruppen er i perioder ret aktiv.... nu har jeg huseret herinde i nogle år
efterhånden (siden 2000) og må indrømme at jeg langt foretrækker de
nuværende stille vande, hvor der lejlighedsvis kører en god debat, frem for
utallige irelevante debatter som dem der var i retningen af opskrifter og
lignende.....

> Jeg har heller ikke
> det mindste i mod, at nye brugere får at vide hvis de ikke følger
> reglerne. Men jeg syntes ærlig talt, at der mange gange gås i for små
> sko.

jamen hvorfra skal man vide hvem der er ny og hvem der ikke er.... hvis man
altid skal finde ud af om en person er en ny bruger, så kræver det tid og
research...... og hvis man skelner mellem nye og gamle, så vil de nye jo
begynde at brokke sig med ordene som små børn bruger "jamen han må
gerne!!!!"...

> [...]
> ikke også, når der postes et indlæg hvis relevans kan diskuteres,
> tænke "Nåh ja" og gå videre istedet for at lade hammeren falde HVER

trust me.... been there done that..... jeg HAR prøvet at sige noget, og er
nået dertil hvor jeg hellere vil forsøge at indgyde andre lidt mere
tolerance frem for at prøve at opdrage på Lisbeth ;)

> Jo men nu er den gruppe jo nok også en del mere udsat for spam end
> denne. Syntes ikke ligefrem man kan kalde et spørgsmål om en
> bordgrill for spam!?!

alt irelevant kan betegnes som spam synes jeg ;)
men ja... NU er gruppen mere udsat.... men for 4 år siden da jeg første gang
stak hovedet inden for i DSS, var den MEGET velfungerende med en 3 trins
raket til vejledning, styret af Peder Vendelbo Mikkelsen, Henning Madsen og
Tomas O...... der havde vi den gode, den onde og den grusomme ;) og det
_virkede_ perfekt.... indtil der igen var nogle der skulle brokke sig over
de, i gruppen valgte, frivillige der gad gøre arbejdet med at holde gruppen
fri for spam og problemer..... så blev raketten opløst, og nu kan du så selv
dømme hvordan gruppen fungerer......

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 17:01

> [...]
> lejlighed, så vi orker ikke at købe Weber. Jeg forestiller mig ikke, at
> resultaterne er superduper, men de må da være bedre end miniovnens

Tænk engang...... hvis der havde stået "Kender nogen til subj. eller har I
nogen erfaringer med den TIL FEDTFATTIG STEGNING? Vi bor i lejlighed, så vi
orker ikke at købe Weber. Jeg forestiller mig ikke, at resultaterne er
superduper, men de må da være bedre end miniovnens grill-indstilling." så
havde der ikke været noget problem.
Jeg syntes ærligt talt at det er flueknepperi og vist en diskussion for
diskussionens skyld. Havde det været ok at spørge til folks erfaringer med
"scanpan"? Jeg tror at langt de fleste i gruppen går ind for det fedtfattige
så det behøver man vel ikke nødvendigvis nævne i sine indlæg. Det er vel
indlysende!

Mia

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 17:49

"Mia" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> orker ikke at købe Weber. Jeg forestiller mig ikke, at resultaterne er
> superduper, men de må da være bedre end miniovnens grill-indstilling." så

Det var det bestemt ikke blevet mere relevant af.

Lad os sige, at jeg gerne vil ud og gå noget mere... så jeg kan smide nogle
kilo. Og derfor overvejer jeg at anskaffe en hund. Skal jeg så spørge her,
hvilken hunderace der er bedst til formålet?

Nej.... jeg skal selvfølgelig spørge i dk.fritid.dyr.hund

Mvh. Lisbeth

F.U.T. dk.admin.netikette

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-03 14:31

> [...]
> kilo. Og derfor overvejer jeg at anskaffe en hund. Skal jeg så spørge her,
> hvilken hunderace der er bedst til formålet?

Ja, det skal du. Hvis andre herinde har tabt sig på samme måde, så får du
bedst råd her.

> Nej.... jeg skal selvfølgelig spørge i dk.fritid.dyr.hund

Hvad ved de om at slanke sig?

> Mvh. Lisbeth

Nic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-12-03 17:43

"Nicolai" <Waiting@forone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ved de om at slanke sig?

Ingenting formoder jeg. Men det var heller ikke dét, "spørgsmålet" gik på
*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-03 20:32

> Ingenting formoder jeg. Men det var heller ikke dét, "spørgsmålet" gik på
> *S*

Det synes jeg. Enten misforstod jeg, eller også fik du formuleret dig, på en
mindre heldig måde så?

> Mvh. Lisbeth

Nic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-12-03 21:48

> Det synes jeg. Enten misforstod jeg, eller også fik du formuleret dig,
> på en mindre heldig måde så?

Det "teoretiske" spørgsmål, som jeg vil mene hører hjemme i
dk.fritid.dyr.hund frem for her var, hvilken hund man skal anskaffe til sine
traveture, når man vil tabe sig.

At man vil tabe sig er en biting, der ikke har den ringeste relevans i
forhold til, hvilken hunderace man skal vælge til gode traveture.

Ligesom det tilsvarende er totalt uden betydning for slankekuren, om man
steger på pande, i gryde eller på en OBH Quickgrill

Min pointe er såmænd bare, at det at man "vil tabe sig" ikke i sig selv gør
et
hvilket som helst spørgsmål relevant i denne gruppe!

Mvh. Lisbeth

F.U.T dk.admin.netikette

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-03 23:57

> [...]
>
> At man vil tabe sig er en biting, der ikke har den ringeste relevans i
> forhold til, hvilken hunderace man skal vælge til gode traveture.

Altså, hvis man køber en hund, alene for det formål at tabe sig via
traveture med den, så er det "at tabe sig", ikke en biting, men hunden er.
Og derfor er det vel mere relevant her, end i hundegruppen.

> [...]
gør
> et
> hvilket som helst spørgsmål relevant i denne gruppe!

Nej, men gad vide hvordan hundegruppen ville reagere, hvis man skrev til
dem, "hvilken hund skal jeg købe, hvis jeg vil tabe mig"

> Mvh. Lisbeth

Nic

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-12-03 00:17

> Altså, hvis man køber en hund, alene for det formål at tabe sig via
> traveture med den, så er det "at tabe sig", ikke en biting, men hunden er.

I forhold til at købe en hund er det, synes jeg.

> Og derfor er det vel mere relevant her, end i hundegruppen.

Nope. Køb af hund er ikke relevant her. Heller ikke selvom man skal tabe
sig. Denne gruppe handler blandt andet om tabe sig - men ikke om at købe
hund, grill og bogreoler.

> Nej, men gad vide hvordan hundegruppen ville reagere, hvis man skrev til
> dem, "hvilken hund skal jeg købe, hvis jeg vil tabe mig"

Jeg vil tro, at gruppens brugere vil foreslå den hund, der er mest egnet når
mange andre forhold end ønsket om at tabe sig er taget i betragtning. Der er
andre ting end ønsket om vægttab, der er afgørende, når man vil anskaffe en
hund.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 07:48

> [...]
er
> andre ting end ønsket om vægttab, der er afgørende, når man vil anskaffe

Lisbeth, du har selv meget travlt med, at henvise folk til www.usenet.dk
hvor folk skal læse om netikette. Sig mig så, hvorfor følger du den så ikke
selv? Der skrives bla.:

"Desværre findes der kværulanter, pedanter, kradsbørster og folk der kun er
ude på at genere hinanden mange steder. De bruger en bestemt teknik -
sikkert ofte ubevidst - for at ophidse deres medskribenter, så der kan komme
gang i mudderkastningen.

Af en eller anden grund, kan de ikke særlig godt lide ret mange af deres
medskribenter, og søger ofte kun efter noget at brokke sig over. Ydermere er
de ofte totalt uimodtagelige for gode argumenter, som de drevent undgår at
tage stilling til. Man kan diskutere og diskutere og diskutere med den type
mennesker, uden at komme et skridt videre. Ved at gå ind i diskussioner med
dem, opnår man kun, at de totalt kommer til at dominere nyhedsgrupperne, da
de ofte vil have det sidste ord.

Steven Snedker har skrevet nogle gode artikler om meningsmennesker, som man
absolut bør læse, hvis man vil være godt rustet til at debattere i
nyhedsgrupperne."

"Et godt råd: Ignorer kværulanterne.
Der er ikke megen sjov i at genere andre, hvis de overser det."

Hvem der så er kværulanten herinde kan så diskuteres, men når du jo nu går
SÅ højt op i, at reglerne på usenet følges, hvorfor er du så ikke den første
der følger overstående vejledning i stedet for, at tæske videre i det samme
fnidder-fnadder?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-12-03 19:43

<BogH> skrev i en meddelelse

Er besvaret i dk.admin.netikette

Fra : Nicolai

Dato : 19-12-03 20:36

> I forhold til at købe en hund er det, synes jeg.

Ja, men nu skriver du jo selv "synes". Folk skal ikke vejledes efter, hvad
andre synes, men hvad der er korrekt.

> Nope. Køb af hund er ikke relevant her. Heller ikke selvom man skal tabe
> sig. Denne gruppe handler blandt andet om tabe sig - men ikke om at købe
> hund, grill og bogreoler.

Jo, hund sgu. Grill og bogeoler, ok. Men du skal fandme ikke tage hunden væk
fra gruppen.

> Mvh. Lisbeth

God jul.

Nic

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-03 22:38

Nicolai wrote:

> Altså, hvis man køber en hund, alene for det formål at tabe sig via
> traveture med den, så er det "at tabe sig", ikke en biting, men
> hunden er. Og derfor er det vel mere relevant her, end i hundegruppen.

nej, for hvad er det lige du forventer slankegruppen kan deltage med i
henhold til at debattere hvilken hunderace der er velegnet til at opmuntre
til traveture??

> Nej, men gad vide hvordan hundegruppen ville reagere, hvis man skrev
> til dem, "hvilken hund skal jeg købe, hvis jeg vil tabe mig"

de ville sikkert spørge ind til hvilken type hund man søger, hvor stor den
skal være og sådan......
hvis målet er at komme ud og gå, og motivere sig selv til at komme afsted,
så er det faktisk ikke irelevant at finde ud af hvilken type hund man skal
vælge..... derfor er spørgsmålet mere relevant i hundegruppen frem for
slankegruppen.....
havde man spurgt efter _hvad_ der kunne motivere end til traveture eller
hvor lange traveturene skulle være, så var den relevant i slankegruppen....

se engang forskellen:

"jeg vil gerne tabe mig og prøver derfor at finde ud af hvilken hunderace
der ville være den mest velegnede til at motivere mig til at gå nogle lange
ture, er der nogen herinde der har nogle gode forslag?"

"jeg vil gerne have en hund, som skal hjælpe mig med at motivere mig til at
gå nogle lange ture, er der nogen der ved hvor lange ture jeg skal gå
dagligt for at få noget ud af det, sådan rent vægttabsmæssigt?"

kan du se forskellen og forskellen i relevans og placering?

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 03:25

> [...]

> traveture med den, så er det "at tabe sig", ikke en biting, men hunden er.
> Og derfor er det vel mere relevant her, end i hundegruppen.

Hmmm der syntes jeg nu ikke du har helt ret Nicolai.

> Nej, men gad vide hvordan hundegruppen ville reagere, hvis man skrev til
> dem, "hvilken hund skal jeg købe, hvis jeg vil tabe mig"

De ville jo sikkert foreslå dig en hunderace som lever op til det brug du
har behov for. De kan evt. spørge efter hvordan du havde tænkt dig den
skulle bruges, hvilken form for motion du har tænkt dig at dyrke. Hvor lange
ture din hund skal kunne holde til osv. Det kan folk med erfaring i hunde jo
sagtens hjælpe dig med, selvom de ikke er på slankekur. At man er på
slankekur giver jo ikke automatisk en forstand på hunde. Skulle der så være
nogen fra slankegruppen der har gode erfaringer med hunde til brug som
motivation under en slankekur, så er deres erfaringer jo heller ikke 100%
sikker, da en westie hos mig kan være særdeles aktiv mens den du anskaffer
dig, kan være luddoven. Så hvilken hund du skal anskaffe dig til motivation-
og eller motion har nok mere, at gøre med racens overordende egenskaber som
sundhed og udholdenhed og hvem bedre kan svare på det end folk i
dk.fritid.dyr.hund?

> Nic

Mvh.
HP

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-12-03 19:10

Mia wrote:

> [...]
> at resultaterne er superduper, men de må da være bedre end miniovnens
> grill-indstilling." så havde der ikke været noget problem.

det skal du ikke være så sikker på.... men havde Dan redegjort for hvorfor
han søgte noget til fedtfattig stegning eller bare havde gjort det på en
måde der virkede som relevant i denne gruppe (som feks at beskrive lidt om
sin situation og problemer med den nuværende løsning, og hvorfor man
spekulerede på den pågældende grill), så er jeg mere overbevist om at
reaktionen ikke havde været så stærk...
jeg synes ikke din ændrig gør indlægget relevant....

> Jeg syntes ærligt talt at det er flueknepperi og vist en diskussion
> for diskussionens skyld.

det kan godt være, men det er åbenbart indimellem nødvendigt ;)

> Havde det været ok at spørge til folks
> erfaringer med "scanpan"?

nææææææh egentlig ikke... eller rettere... jo... i dk.kultur.mad+drikke

> Jeg tror at langt de fleste i gruppen går
> ind for det fedtfattige så det behøver man vel ikke nødvendigvis
> nævne i sine indlæg. Det er vel indlysende!

nej det er det jo netop ikke...... dette er en gruppe for slankerelevante
emner, og madlavnings metoder er IKKE slankerelevant emne i sig selv.......
og derudover så kan man jo ikke se at en person er på kostomlægning ud fra
en given formulering, medmindre det står der direkte....
det er ikke indlysende at de fleste går ind for fedtfattig madlavning (jeg
kender da et par af de "gamle" fra gruppen der bestemt ikke gør, snarere
tværtimod).... det er en generalisering som man forsøgte at få bugt med da
gruppens fundats blev ændret..... så nej..... det er ikke indlysende.....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 17-12-03 11:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
> men det var jo ikke det han spurgte om overhovedet....

Lær at læse mellem linierne... Siden han spurgte herinde må man da gå ud fra
det åbenlyse/mest sandsynlige. Så jo, det var det han spurgte om.

Mvh Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 12:36

Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> [...]
>
> Lær at læse mellem linierne... Siden han spurgte herinde må man da gå
> ud fra det åbenlyse/mest sandsynlige. Så jo, det var det han spurgte

et skrevent medie er ikke beregnet til at læse mellem linierne.......
dernæst står der i retningslinierne:
"Spidsfindighed, underfundighed og ironi er svært at viderebringe via en
computer og misforstås let. Så vær opmærksom på hvordan du formulerer dig i
situationer, hvor du bruger det. Husk at de fleste af de mennesker som læser
dine indlæg ikke kender dig. "
"Derfor skal man tilstræbe at være meget præcis, samtidig med at man udtaler
sig så kort som man synes det er muligt, uden at virke uhøflig. "

så at du vælger at læse imellem linierne i et åbentlyst off-topic indlæg,er
dit valg...... det er ikke sikkert andre, mere uerfarne skribenter, gør det
samme, og derfor tror at gruppen er beregnet til den type debat......

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 13:39

> et skrevent medie er ikke beregnet til at læse mellem linierne.......

Hvor er det så man læser?
--
Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-12-03 17:21

Mia wrote:

> Hvor er det så man læser?

man læser vel det der står..... hvorfor skal man læse mellem linierne når
man ikke kan se vedkommende eller kender ham overhovedet.... der er ingen
her der har belæg for at vide noget om hvad tanker der har lagt bag et
indlæg, derfor må man da gøre sig selv klart at alle oplysninger skal
med..... det kan da vel ikke være så svært lige at skrive en lille notits om
at man søger en alternativ måde at tilberede sin DDV mad på.....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 09:06

> Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> et skrevent medie er ikke beregnet til at læse mellem linierne.......

Erhm, hvor læser man så mellem linierne? På TV eller radio?

> [...]
> computer og misforstås let. Så vær opmærksom på hvordan du formulerer dig
> situationer, hvor du bruger det. Husk at de fleste af de mennesker som

Spidsfindighed, underfundighed og ironi, der er hverken det ene eller andet
i spørgsmålet.

> "Derfor skal man tilstræbe at være meget præcis, samtidig med at man
udtaler
> sig så kort som man synes det er muligt, uden at virke uhøflig. "

Man må sige at det var et præcist spørgsmål!

> [...]
det
> samme, og derfor tror at gruppen er beregnet til den type debat......

Jeg vælger at læse mellem linierne i åbentlyst on-topic indlæg. At du er
uerfarne skal du ikke være ked af, du skal nok komme efter det.... :)

Mvh
Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 10:53

> Erhm, hvor læser man så mellem linierne? På TV eller radio?

ja det ved jeg heller ikke.... jeg foretrækker at tage folks ord for gode
varer, frem for at prøve at læse en masse i det, som måske eller måske ikke
er der...... det ender bare i misforståelser og problemer...... kan vi jo
se.....

> Spidsfindighed, underfundighed og ironi, der er hverken det ene eller
> andet i spørgsmålet.

noget må da der have været, siden du fandt det nødvendigt at læse mellem
linierne....... hvorfor ellers gøre det??
hvis indlægget havde været helt åbenlyst ville det jo ikke have været
nødvendigt.....

> Man må sige at det var et præcist spørgsmål!

ja..... målrettet til en anden gruppe, hvor den ville være 100%
ontopic....... men ikke i denne....

> Jeg vælger at læse mellem linierne i åbentlyst on-topic indlæg. At du
> er uerfarne skal du ikke være ked af, du skal nok komme efter det....
> :)

hvor har du det nemt hva ;) men jeg undrer mig ikke over at du synker så
lavt......
men jeg har brede skuldre ;) jeg kan klare det........ og vil under ingen
omstændigheder forplumre debatten på den måde......

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 11:16

> ja..... målrettet til en anden gruppe, hvor den ville være 100%
> ontopic....... men ikke i denne....

Jo, netop denne!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 11:19

Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
>
> Jo, netop denne!

hvorfor sendte Dan den så også til dk.kultur.mad+drikke hvor den er 100%
ontopic?
hvis han var så sikker på at den var ontopic her kunne han jo have nøjes med
at sende den hertil...... men det gjorde han ikke..... hvorfor?

Fra : mus

Dato : 18-12-03 13:51

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Har lige lidt på fornemmelsen at Lisa er ude på at provokere dig lidt - og
du hopper i med begge ben!

"Det er læst mellem linierne - Lisa - så ret mig hvis jeg tager fejl"

Laila

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 13:58

> "Det er læst mellem linierne - Lisa - så ret mig hvis jeg tager fejl"

Ok, jeg retter dig ikke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 15:21

mus wrote:
> Har lige lidt på fornemmelsen at Lisa er ude på at provokere dig lidt
> - og du hopper i med begge ben!

jamen jeg gentager gerne.... jeg foretrækker at tage folks ord for
pålydende..... når de skriver ole, kan det da ikke passe at jeg skal tro der
står hans vel?
at Lisa provokerer er hendes sag.... jeg svarer som jeg anser for bedst i en
given situation......

Fra : mus

Dato : 18-12-03 15:46

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Jamen søde du, den der kun
tager alvor for alvor og sjov for sjov har forstået lige lidt af begge dele.

Vi har hver vores verden og ser dermed verden forskelligt.
Med ethvert indlæg er der en mening bag og det er så vores opgave at tolke
det skrevne.

Laila

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 23:25

mus wrote:

> Jamen søde du, den der kun
> tager alvor for alvor og sjov for sjov har forstået lige lidt af
> begge dele.

jamen jeg tager jo sjov for alvor ikk??
men derudover kan jeg ikke se hvad der er så skægt ved en almindelig
henstilling, som iøvrigt var udført helt efter bogen, og af de rette
årsager..

> Vi har hver vores verden og ser dermed verden forskelligt.
> Med ethvert indlæg er der en mening bag og det er så vores opgave at
> tolke det skrevne.

ja, enig..... men jeg anser ikke mig selv for clairvoyant og vælger derfor
at læse det der står, frem for det jeg kan forestille mig skribenten
mente....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 18-12-03 13:57

> hvorfor sendte Dan den så også til dk.kultur.mad+drikke hvor den er 100%
> ontopic?

For at få svar på sit spørgsmål, i dk.kultur.mad+drikke vil han få alt det
feedback som _ikke_ er slankerelevant.

> hvis han var så sikker på at den var ontopic her kunne han jo have nøjes
med
> at sende den hertil...... men det gjorde han ikke..... hvorfor?

For at få dækket to sider af samme sag naturligvis.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 15:32

> For at få svar på sit spørgsmål, i dk.kultur.mad+drikke vil han få
> alt det feedback som _ikke_ er slankerelevant.

hvad er slankerelevant i forbindelse med om en grill er god til brug i en
lejlighed???

> For at få dækket to sider af samme sag naturligvis.

unødvendigt og imod retningslinierne...... for ikke at snakke om at han
undlod at lave follow-up-to, for at alle svarene kunne ende i den rette
gruppe.....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 19-12-03 08:25

> unødvendigt og imod retningslinierne...... for ikke at snakke om at han
> undlod at lave follow-up-to, for at alle svarene kunne ende i den rette
> gruppe.....

Forkert!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-03 08:39

Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
>
> Forkert!

jamen så må du jo argumentere for hvorfor det er forkert.....
det er IKKE forkert at han undlod at lave follow-up-to
og det er ikke forkert at det er imod retningslinierne... nærmere bestemt
her:
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html og
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost
og det er ikke forkert at det var unødvendigt, i henhold til fundatsen i de
to grupper der her er tale om...

og nu er denne debat da vist også ved at være totalt ved siden af....
derfor FollowUpTo dk.admin.netikette
hvilket i praksis betyder at svar på dette indlæg lander i
dk.admin.netikette...

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 19-12-03 10:11

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> hvad er slankerelevant i forbindelse med om en grill er god til brug i en
> lejlighed???

Læs Dan's 2 først posts, hvis du stadigvæk mener at han er offtopic, tja det
er vel bare din holdning. Bare ærgerligt at du ikke kan indse at den er
forkert :)

EOD

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-03 11:52

> Læs Dan's 2 først posts, hvis du stadigvæk mener at han er offtopic,
> tja det er vel bare din holdning. Bare ærgerligt at du ikke kan indse
> at den er forkert :)

Dans anden post er komplet irelevant i denne debat, da der udelukkende er
tale om det første indlæg og den vejledning den modtog.....
det første indlæg var offtopic, og det bliver ikke ontopic af at det andet
var.....
men ja, den anden post var ontopic....... den første var ikke..... længere
er den altså ikke.... og det er lidt trist at du ikke kan se det....

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 19-12-03 14:12

> [...]
> men ja, den anden post var ontopic....... den første var ikke..... længere
> er den altså ikke.... og det er lidt trist at du ikke kan se det....

Gab, træt af denne diskussion. Er der en ridse i din plade, eller er der en
grund til at du kører i hak? Jeg kan anbefale bøgerne "Læs og forstå" som de
bruger i folkeskole.

Mvh
Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-03 14:45

> Gab, træt af denne diskussion.

jamen det kan jeg da godt forstå..... du får jo ikke ret..... så er det
svært at holde interessen fangen...

> Er der en ridse i din plade, eller er
> der en grund til at du kører i hak?

hak?? hvad hakket er der i at have sine argumenter i orden, og sin
baggrundsviden på plads?

> Jeg kan anbefale bøgerne "Læs og
> forstå" som de bruger i folkeskole.

noget du har haft brug for at læse, siden du kender dem?

FUT dk.snak.snik

Fra : Lisa \"tussen\" Jesp~

Dato : 22-12-03 09:25

> noget du har haft brug for at læse, siden du kender dem?

Ganske normalt folkeskolepensum, som du tydeligvis er gået klip af....

Mvh
Lisa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-12-03 09:46

Lisa "tussen" Jespersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Ganske normalt folkeskolepensum, som du tydeligvis er gået klip af....

nu er det efterhånden adskillige år siden jeg gik i folkeskolen, så jeg kan
helt ærligt ikke huske hvad jeg læste dengang, og hvad jeg ikke læste....
det bekymrer mig ikke så meget egentlig..... jeg forstår det jeg skal
forstå, og ved i det mindste hvornår jeg skal respektere tingenen for det
der bliver skrevet.....
modsat dig der åbenbart ikke kan finde ud af at respektere et fut når det er
sat.......
derfor _igen_ FollowUpTo dk.snak.snik, hvilket betyder at svar på dette
indlæg bør lande i dk.snak.snik hvor de hører hjemme, sådan at vi ikke
skaber mere fnidder end højst nødvendigt.......

når folk nu brokker sig over fnidder i gruppen, ville det altså hjælpe
enormt meget hvis folk kunne finde ud af at respektere og følge de FUT der
bliver sat, sådan at vi får fjernet de fnidrende debatter fra gruppen.....

FUT dk.snak.snik

Fra : mus

Dato : 18-12-03 13:48

> [...]
> entire life. That there's something wrong with the world. You don't
> know what it is but it's there, like a splinter in your mind driving

Ups... er det ikke det du lige er med til !!!!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-03 16:29

<BogH> skrev i en meddelelse

> Lisbeth... giv da lige folk en chance.

Chancen for at få det ønskede svar er størst i den gruppe jeg foreslog *S*

> Hvis Dan håber, at kunne få et svar
> ang. hvilken grill der egner sig til fedtfattig stegning, ja så er hans
> indlæg da ikke malplaceret.

Jo det er det da.

Det er ikke folks "håb om et svar" der afgør, hvad der er relevant i en
gruppe.

> Du behøver da ikke at gå sådan op i en spids

JEG går ikke op i en spids. *S*
Forklarer stille og roligt, at spørgsmålet hører hjemme i en anden gruppe.

> og bestemme hvad der er rigtigt og forkert.

Det bestemmer reglerne.

> Måske det kan diskuteres om
> indlægget er relevant eller ej i denne gruppe

Skal vi så ikke hoppe over i dk.admin.netikette og diskutere det?

> men hva' med bare at du stille og roligt overser det hvis du mener at det
er
> irelevant?

Se... så fristes man jo til at smide bolden retur og spørge: Hvorfor overser
DU ikke stille og roligt mine indlæg, hvis de får dig til at fare op i en
spids?

Mvh. Lisbeth

F.U.T dk.admin.netikette