Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign... placering af objekt... angivel~
Fra : :-\) Pia Nielsen :-\~

Dato : 14-12-03 22:01

Hvis man har et objekt og vil placere det præcist et vist sted... dvs.
angivelse af mm fra venstre og mm top...
Hvordan gør man så det i InDesign ?

Håber på et hurtigt svar!

Knus Pia

Fra : KNL DtP

Dato : 14-12-03 22:33

" Pia Nielsen " <pianielsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man har et objekt og vil placere det præcist et vist sted... dvs.
> angivelse af mm fra venstre og mm top...

Window > Transform (F9). Her kan du under X og Y indtaste placeringen af
objektet.

Bemærk at den lille kasse ude til venstre med de ni pletter fortæller hvorfra du
måler på dit objekt. Dvs. hvis du vil placere det langs højre kant på papiret,
så klikker du på en af de tre felter ude i højre side og skriver 210 mm under X
(forudsat at du er på etoprejst A4-ark).

Du skal lige tjekke at firkanten med linealen er nulstillet - dvs. er placeret i
det sted hvor du vil have 0,0. Linealen får du frem med Ctrl (eller æble) + R.

Under transform kan du også indtaste de nøjagtige mål for objektet, og evt.
hvilken vinkel du vil rotere den med.

> Håber på et hurtigt svar!

Håber det er hurtigt nok :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : :-\) Pia Nielsen :-\~

Dato : 15-12-03 00:22

Tak for et godt og hurtigt svar... det var lige hvad jeg skulle bruge...

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 22:38

Pia Nielsen <pianielsen@nospam.dk> wrote:

> Hvis man har et objekt og vil placere det præcist et vist sted... dvs.
> angivelse af mm fra venstre og mm top...
> [...]

Layout>Marginer og spalter
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)