Knivblok eller knivmagnet
Fra : Marianne

Dato : 14-12-03 20:31

Hej

Jeg ønsker mig en ny knivblok her til jul - eller skulle jeg hellere vælge
en knivmagnet? Magneten virker mere hygiejnisk, synes jeg, men er der ellers
for eller imod det ene eller det andet?

Er en knivmagnet sikker nok ? Jeg tænker på, om den holder knivene godt nok
fast. Duer den til alle typer knive (også IKEA's de billige), eller ?

Meninger ønskes!

mvh
Marianne

Fra : yamar kim

Dato : 14-12-03 20:37

Hej Marianne

Du skal bare vaske kniven inden du sætter den i knivblokken, det gør jeg, så
er den god nok.
mvh
yamar kim

Fra : Anders [8000]

Dato : 14-12-03 21:32

Duer den til alle typer knive (også IKEA's de billige), eller ?

Jeg købte en i Ikea til mine 4 stålknive. Den fungerer rigtig godt, og
sidder helt fint fast.

Og jo, de skulle du til alle typer knive, sålænge bladet er lavet af stål.

Fra : casper

Dato : 15-12-03 01:12

"Marianne" <ng@lundbak.dk> wrote in message news:<3fdcba57$0$27428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Er en knivmagnet sikker nok ? Jeg tænker på, om den holder knivene godt nok
> fast. Duer den til alle typer knive (også IKEA's de billige), eller ?

Hej Marianne
Her er min mening. Den billige knivmagnet fra Ikea er i hvert fald
ikke god nok, hvis du har gode (dvs. tunge) knive. Jeg har prøvet, og
knivene kunne ikke hænge fast. Den blev byttet. De dyrere og bedre
modeller virker fint.
Mvh
Casper

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 15-12-03 14:18

> [...]
> ikke god nok, hvis du har gode (dvs. tunge) knive. Jeg har prøvet, og
> knivene kunne ikke hænge fast. Den blev byttet. De dyrere og bedre

Jeg har den fra IKEA. Der er to knive som "glider ned". Men dem vender jeg
bare med skæftet op af, så bliver de på sin plads.

/Peter

Fra : Sine

Dato : 15-12-03 13:09

Jeg har prøvet begge dele og holder på en magnet er det bedste valg! Den en
hygiejnisk, tager ikke plads på køkkenbordet... og kan sagtens holde tunge
knive!!! Men vælg den længste model... så får du mest for pengene og pladsen
bliver hurtig trang!

Fra : Hanne

Dato : 15-12-03 14:53

Hej

Det er vel lidt smag og behag, om man foretrækker det ene frem for det
andet.Jeg har selv haft en knivmagnet i en del år, men blev meget træt af
den, både udseendet (strittende skarpe knive) og også at ikke alle knive
hang lige godt. Har nu haft en hjemmedesignet knivblok i mange år, som
passer perfekt til mine knive. Rent hygiejnemæssigt kan jeg ikke se
problemet, hvis man altid vasker sine knive grundigt af.

mvh
Hanne