braendekloever
Fra : jano

Dato : 14-12-03 17:42

Hej !

Jeg har købt en hjemmelavet brændekløver.

Nu kunne jeg godt tænke mig, at vide hvor mange tons den kløver med.

Den har elmotor - hydraulikstempel.

Findes der en udregningsformel jeg kan bruge?

Nogen der kan hjælpe enten med en formel eller et link?

Venligst
Jano

Fra : //zigge

Dato : 14-12-03 20:15

"jano" <jano@direkte.sk> skrev i en meddelelse

> Findes der en udregningsformel jeg kan bruge?

Ved at gange trykket i Kg/cm^2 fra pumpen med arealet i cm^2 af stemplet får
du trykket i Kg.

Mvh
//zigge

Fra : jano

Dato : 14-12-03 21:56

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ved at gange trykket i Kg/cm^2 fra pumpen med arealet i cm^2 af stemplet
får
> du trykket i Kg.
>
> Mvh
> //zigge

Tak for svaret.
Jeg kender kun det antal liter pumpen giver i min.
Det er vel ikke trykket - eller hvad?
--
Venligst
Jano

Fra : Calle.

Dato : 14-12-03 22:14

jano wrote:
> "//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret.
> Jeg kender kun det antal liter pumpen giver i min.
> Det er vel ikke trykket - eller hvad?

nej, du skal have et manometer på, for at aflæse hvad trykreguleringen er
sat til
--
Calle

Fra : //zigge

Dato : 15-12-03 01:27

> Det er vel ikke trykket - eller hvad?

Nej som Calle skriver giver det ikke trykket.
Du kan sammeligne systemet med pumpen og stemplet, med et gear. Pumpen
sidder på det lille tandhjul og stemplet på det store. Flere liter svare til
større hastighed og større tryk - giver større tryk. Hvis du sætter et
tykkere stempel på vil du få mere kraft, men en lavere hastighed - lige som
med et gear hvor du sætter et større tandhjul på den drevne side og visa
versa.

Mvh
//zigge