Jokerens Havnen er et plagiat!
Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 14-12-03 17:07

Hej folk,

Forleden hørte jeg et nummer med en rapper ved navn Amir kaldet Slipped On
Da Ice... det er produceret af DJ Quik.
Jokeren har kopieret det fuldstændig! Med el-guitar og hele balladen.

Ret skuffende at tænke på, for det betyder at hele lyden på Jokerens plade
egentlig bygger ret meget på Quik frem for at være skabt selv...

At planke en sang er sådan noget jeg ville forvente mig af Natalie Imbruglia
eller en anden metervare-sanger, men ikke fra en mand der køres frem som
selvstændig og kreativ kunstner.

Er der nogen der har købt Jokerens plade, som kan sige mig om DJ Quik / Amir
er krediteret i coveret?

hæj,
Mads

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 14-12-03 17:25

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvstændig og kreativ kunstner.
>
> Er der nogen der har købt Jokerens plade, som kan sige mig om DJ Quik /

Jeg vidste ikke det var et plagiat. Men morsomt at det lige skulle være ham.
Som du selv skriver har han jo om nogen slået sig op på at være det ægte
vare, lige fra hjertet og 100% selvstændig. He he, ret komisk.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 14-12-03 21:31

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote in message

> [...]
> Som du selv skriver har han jo om nogen slået sig op på at være det ægte
> vare, lige fra hjertet og 100% selvstændig. He he, ret komisk.

Hmm, så vidt jeg har forstået er det nu mest selve teksterne han bliver
"ført frem på", men det er da muligt at jeg tager fejl :)

- Jacob

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 14-12-03 22:35

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hmm, så vidt jeg har forstået er det nu mest selve teksterne han bliver
> "ført frem på", men det er da muligt at jeg tager fejl :)

Tjoe, det har du vel egentlig ret i. Det var mig som huskede forkert.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 14-12-03 23:32

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hmm, så vidt jeg har forstået er det nu mest selve teksterne han bliver
> "ført frem på", men det er da muligt at jeg tager fejl :)

Mjah, jeg synes nu også der er blevet snakket ret meget om pladens "nye
hårde lyd", produceret af Ezi-Cut. Derfor undrer det mig bare at lydsiden
til en af singlerne er gaflet fra Quik... men måske er det noget Ezi-Cut har
lavet sammen med Quik, og så bare genbrugt til Jokeren? Det ville også være
lidt sært, men trods alt mere reelt. Nogen der ved noget om det?

Mads

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 14-12-03 23:36

hey, fandt et realplayer-klip af det...
Tag lige og hør det og bedøm selv!
http://www.dj-quik.net/realaudio/slippedonda.rm

Mads

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-12-03 13:10

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> writes:

> hey, fandt et realplayer-klip af det...
> Tag lige og hør det og bedøm selv!
> http://www.dj-quik.net/realaudio/slippedonda.rm

Hvis Stenstrop og Partners stadig eksisterede, var Jokeren blevet
meldt til musikpolitiet! :)

--
Ole Hansen

Fra : Don G.

Dato : 15-12-03 17:49

"Ole Hansen" skrev...

> Hvis Stenstrop og Partners stadig eksisterede, var Jokeren
> blevet meldt til musikpolitiet!

Povlsen, Breinholt & Søn fra P3 tager indimellem emnet op når der er nogle
oplagte emner. Jeg har lige skrevet til dem, i håb om at få en afklaring.

Mvh. Don G.

<signature>
De har fundet ham!
http://nerdcamp.dk/forum/viewtopic.php?t=210
</signature>

Fra : Alias

Dato : 15-12-03 03:27

> [...]
Imbruglia
> eller en anden metervare-sanger, men ikke fra en mand der køres frem som

Det ham Jokeren og andre hip hop/rappere laver, er hverken kunst eller
musik!
Han skulle hellere gøre en indsats her i landet og få sig et ordentligt
arbejde!
Men nej, han ender nok på livslang statsstøtte ligesom alle de andre
nassere!

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-12-03 07:27

Alias wrote:

> Det ham Jokeren og andre hip hop/rappere laver, er hverken kunst eller
> musik!

Hørt! De burde få armene ned og male nogle skovsøer
og hjorte og noget man kan se hvad er! Lissom i de gode
gamle dage.

Ole Thomsen

Fra : Peter G

Dato : 27-12-03 14:49

Ole Thomsen skrev:

> Hørt! De burde få armene ned og male nogle skovsøer
> og hjorte og noget man kan se hvad er! Lissom i de gode
> gamle dage.

HAHAHA!

Den sætning må jeg huske. Den kan jo bruges til utallige lejligheder.

--
M.v.h. Peter.

Fra : Propellen

Dato : 15-12-03 07:35

On Mon, 15 Dec 2003 03:27:21 +0100, "Alias" <alias@> wrote:

>Det ham Jokeren og andre hip hop/rappere laver, er hverken kunst eller
>musik!

Og det er det ikke fordi?

>Han skulle hellere gøre en indsats her i landet og få sig et ordentligt
>arbejde!

Et "ordentligt" arbejde er? Han tjener vel penge ved pladesalg, andre
gør det ved at sortere flasker!

>Men nej, han ender nok på livslang statsstøtte ligesom alle de andre
>nassere!

*suk*
--

/Prop

Fra : -V-

Dato : 15-12-03 10:11

Alias wrote:
> [...]
> ordentligt arbejde!
> Men nej, han ender nok på livslang statsstøtte ligesom alle de andre

Hvad er det nu, du lever af selv?

-V-

Fra : Alias

Dato : 15-12-03 16:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det nu, du lever af selv?

Efter en årrække blev jeg opsagt ligesom mange andre pga nedskæringer. På
det tidspunkt var mit helbred allerede dårligt og havde været det i et par
år. Efter en periode med mange fysiske smerter skaffede jeg mig selv noget
ufaglært arbejde i mangel på bedre, selvom jeg selv er faglært, men efter et
par uger sagde helbredet desværre stop.
Jeg bruger pt. min energi og penge på behandlinger, men det går desværre den
forkerte vej med helbredet.
Jeg føler selv, at jeg er en belastning for samfundet, men det er i
modsætning til mange andre ikke selvvalgt. Selvom min økonomi ikke har det
godt, har jeg valgt ikke at modtage boligsikring.
Jeg må indrømme, at jeg ser frem til den dag, hvor jeg bare i et minut kan
opleve, hvordan det er at være fri for smerter.

Fra : Propellen

Dato : 15-12-03 18:16

On Mon, 15 Dec 2003 16:43:36 +0100, "Alias" <alias@> wrote:

Du har ikke svaret på mine spørgsmål længere oppe i tråden!
--

/Prop

Fra : Alias

Dato : 15-12-03 21:01

"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 15 Dec 2003 16:43:36 +0100, "Alias" <alias@> wrote:
>
> Du har ikke svaret på mine spørgsmål længere oppe i tråden!

Rytmer alene er ikke musik!
Harmonier og en vis form for melodiøsitet mangler i dét Jokeren producerer.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 19:40

Mads Rahbek Hougaard wrote:
> [...]
> Da Ice... det er produceret af DJ Quik.
> Jokeren har kopieret det fuldstændig! Med el-guitar og hele balladen.

Nej han har ikke. Det har hans producer, EziCut.

> Er der nogen der har købt Jokerens plade, som kan sige mig om DJ Quik / Amir
> er krediteret i coveret?

Ja, krediteringen er på plads i coveret. Der er ingen
sensation/skandale/etc., Jeg beklager hvis det skuffer dig.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 16-12-03 11:52

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAMWONDERFULSPAM@daimi.au.dk>
wrote in message news:brkurm$j5s$4@news.net.uni-c.dk...
Amir

> Ja, krediteringen er på plads i coveret. Der er ingen
> sensation/skandale/etc., Jeg beklager hvis det skuffer dig.

Mange tak for oplysningen... knap så mange tak for psykoanalysen af mine
bevæggrunde

med venlig hilsen
Mads

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 16-12-03 13:10

> [...]
> Amir

> Mange tak for oplysningen... knap så mange tak for psykoanalysen af mine

He he...

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 14:36

Mads Rahbek Hougaard wrote:

> Mange tak for oplysningen... knap så mange tak for psykoanalysen af mine
> bevæggrunde

Ja, okay, den tager jeg i mig igen. Din overskrift plus en for hurtig
gennemlæsning af din posting gav indtryk af en, der prøvede at piske en
Jokeren-er-en-uduelig-plattenslager-stemning op. Nu da jeg læser den
igen var min bemærkning malplaceret.

Men jeg synes stadig 'plagiat' er et forkert ord: Musikken til 'Havnen'
er en genindspilning (og teksten naturligvis Jokerens egen). 'Plagiat'
lyder som en skummel efterligning uden behørig kreditering.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-12-03 15:22

....det er hiphop/rap/whatever. En genre der vel ganske sjældent kræver de
store musiske evner, så kan det næsten overraske?