/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Finder forsvinder!?
Fra : Lone Schmidt


Dato : 14-12-03 11:43

Hej Allesammen.

Jeg er sgu´kommet ud i noget snavs...

Flg. Forløb:
Tilslutter 2 stk. Stk. Externe HD til PB "12", for at rydde op i dem.

Kopierer på et tidspunkt en mappe fra den ene disk til den anden,
undervejs klikker jeg på info, og så går det løs!

Badebolden snurrer, jeg ved at den skal have tid, giver den ca. 1/2
time, men uden resultat.
Jeg kan ikke som jeg plejer klikke på skrivebord og derved få kontakt
til æblemenu og afbrydervindue.

Roder med det, og får undervejs, afbrydervinduet frem, hvor der ud for
"finder" står i parantes, at finder ikke svarer! Jeg trykker afbryd
alligevel, med det resultat at der kommer et tomt findervindue (ingen
HD, eller andere diske), kun et helt tomt afbrydervindue! Nu er finder
helt væk!

Starter fra disk, C-tast nede, går i førstehjælp og trykker på "verify".
HD fejler tilsyneladende ikke noget, og "repair" er grå og kan ikke
benyttes.

Da jeg starter igen , er der tilsyneladende ingen problemer, bortset
fra, at når jeg lukker ned , åbner den tegnpaletten først??

Men........... De filer( mp 3) jeg var ved at kopiere, er nu blanke og
tomme finder dokumenter?
Og hvis jeg db. Klikker på eet af dokumenterne får jeg denne besked:
Emnet bruges af OSX, og kan derfor ikke åbnes.

Denne besked fik jeg også om en mp3 fil? (vistnok på den disk hvor de
ikke blev ændret til finder dokumenter)

Da jeg så ville kopiere de "ødelagte" musikfiler til mappe på
skrivebord, får jeg besked om at jeg muligvis skal skrive
administratorkode, for at ændre emne, og at emnerne er i brug, kan ikke
ændres?

Hvis jeg vil smide eet af finderdokumenterne ud.: Nogle af disse emner
som du vil flytte, bruges af et andet program. Flytning af disse emner
kan forårsage problemer med det program, der bruger dem.

Hvad sker der?

Og kan de " tomme" finderdokumenterne (ca. 400), blive til musik igen
??

Glæder mig mere end nogensinde til at høre Jeres viise ord!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

 
 
Morten Lind (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 14-12-03 12:27

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Hej Allesammen.
>
> Jeg er sgu´kommet ud i noget snavs...
>
> Flg. Forløb:
> Tilslutter 2 stk. Stk. Externe HD til PB "12", for at rydde op i dem.
>
> Kopierer på et tidspunkt en mappe fra den ene disk til den anden,
> undervejs klikker jeg på info, og så går det løs!
>
> Badebolden snurrer, jeg ved at den skal have tid, giver den ca. 1/2
> time, men uden resultat.
> Jeg kan ikke som jeg plejer klikke på skrivebord og derved få kontakt
> til æblemenu og afbrydervindue.
>
> Roder med det, og får undervejs, afbrydervinduet frem, hvor der ud for
> "finder" står i parantes, at finder ikke svarer! Jeg trykker afbryd
> alligevel, med det resultat at der kommer et tomt findervindue (ingen
> HD, eller andere diske), kun et helt tomt afbrydervindue! Nu er finder
> helt væk!
>
> Starter fra disk, C-tast nede, går i førstehjælp og trykker på "verify".
> HD fejler tilsyneladende ikke noget, og "repair" er grå og kan ikke
> benyttes.
>
> Da jeg starter igen , er der tilsyneladende ingen problemer, bortset
> fra, at når jeg lukker ned , åbner den tegnpaletten først??
>
> Men........... De filer( mp 3) jeg var ved at kopiere, er nu blanke og
> tomme finder dokumenter?
> Og hvis jeg db. Klikker på eet af dokumenterne får jeg denne besked:
> Emnet bruges af OSX, og kan derfor ikke åbnes.
>
> Denne besked fik jeg også om en mp3 fil? (vistnok på den disk hvor de
> ikke blev ændret til finder dokumenter)
>
> Da jeg så ville kopiere de "ødelagte" musikfiler til mappe på
> skrivebord, får jeg besked om at jeg muligvis skal skrive
> administratorkode, for at ændre emne, og at emnerne er i brug, kan ikke
> ændres?
>
> Hvis jeg vil smide eet af finderdokumenterne ud.: Nogle af disse emner
> som du vil flytte, bruges af et andet program. Flytning af disse emner
> kan forårsage problemer med det program, der bruger dem.
>
> Hvad sker der?
>
> Og kan de " tomme" finderdokumenterne (ca. 400), blive til musik igen
> ??
>
> Glæder mig mere end nogensinde til at høre Jeres viise ord!

Glædelig jul, Lone......

Enten har du ikke afbrudt forbindelsen til "fjerndisken",
klienten.......(formoder at det er PB, der leger server).......eller
også har du musikprogrammet åbent.......

Hvorfor hiver du dog ikke bare stikket ud, nå sådan noget sker.......væk
med strøm - på med strøm......den bedste kur.......jeg gjorde det
ustandselig mellem OS 8.1 og OS 9.1.........derefter har der
(bank-bank-bank) aldrig været nedbrud..........fra OS 9.2/9.2.2 og til
og med OS X, 10.3.1 har der ikke været bøvl, såååååååå deeeeeeet.......

Men som sagt.......en Cold Turkey er aldrig af vejen.......

Nu bliver jeg nok nakket af ekspertisen, men kan da fortælle, at både
iMacsG3 og PPC´er og gamle 60+´ere + to PC´ere - en FujitsuSiemens og en
Medion - har ikke taget skade af at få taget strømmen........jeg tror
det er overtro........faktisk kører de bedre efter lidt
elektrochok*GGGGG*

Knus
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

David Blangstrup (14-12-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-12-03 14:44

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:
>
> > Hej Allesammen.
> >
> > Jeg er sgu´kommet ud i noget snavs...
> >
> > Flg. Forløb:
> > Tilslutter 2 stk. Stk. Externe HD til PB "12", for at rydde op i dem.
> >
> > Kopierer på et tidspunkt en mappe fra den ene disk til den anden,
> > undervejs klikker jeg på info, og så går det løs!
> >
> > Badebolden snurrer, jeg ved at den skal have tid, giver den ca. 1/2
> > time, men uden resultat.
> > Jeg kan ikke som jeg plejer klikke på skrivebord og derved få kontakt
> > til æblemenu og afbrydervindue.
> >
> > Roder med det, og får undervejs, afbrydervinduet frem, hvor der ud for
> > "finder" står i parantes, at finder ikke svarer! Jeg trykker afbryd
> > alligevel, med det resultat at der kommer et tomt findervindue (ingen
> > HD, eller andere diske), kun et helt tomt afbrydervindue! Nu er finder
> > helt væk!
> >
> > Starter fra disk, C-tast nede, går i førstehjælp og trykker på "verify".
> > HD fejler tilsyneladende ikke noget, og "repair" er grå og kan ikke
> > benyttes.
> >
> > Da jeg starter igen , er der tilsyneladende ingen problemer, bortset
> > fra, at når jeg lukker ned , åbner den tegnpaletten først??
> >
> > Men........... De filer( mp 3) jeg var ved at kopiere, er nu blanke og
> > tomme finder dokumenter?
> > Og hvis jeg db. Klikker på eet af dokumenterne får jeg denne besked:
> > Emnet bruges af OSX, og kan derfor ikke åbnes.
> >
> > Denne besked fik jeg også om en mp3 fil? (vistnok på den disk hvor de
> > ikke blev ændret til finder dokumenter)
> >
> > Da jeg så ville kopiere de "ødelagte" musikfiler til mappe på
> > skrivebord, får jeg besked om at jeg muligvis skal skrive
> > administratorkode, for at ændre emne, og at emnerne er i brug, kan ikke
> > ændres?
> >
> > Hvis jeg vil smide eet af finderdokumenterne ud.: Nogle af disse emner
> > som du vil flytte, bruges af et andet program. Flytning af disse emner
> > kan forårsage problemer med det program, der bruger dem.
> >
> > Hvad sker der?
> >
> > Og kan de " tomme" finderdokumenterne (ca. 400), blive til musik igen
> > ??
> >
> > Glæder mig mere end nogensinde til at høre Jeres viise ord!
>
> Glædelig jul, Lone......
>
> Enten har du ikke afbrudt forbindelsen til "fjerndisken",
> klienten.......(formoder at det er PB, der leger server).......eller
> også har du musikprogrammet åbent.......
>
> Hvorfor hiver du dog ikke bare stikket ud, nå sådan noget sker.......væk
> med strøm - på med strøm......den bedste kur.......jeg gjorde det
> ustandselig mellem OS 8.1 og OS 9.1.........derefter har der
> (bank-bank-bank) aldrig været nedbrud..........fra OS 9.2/9.2.2 og til
> og med OS X, 10.3.1 har der ikke været bøvl, såååååååå deeeeeeet.......
>
> Men som sagt.......en Cold Turkey er aldrig af vejen.......
>
> Nu bliver jeg nok nakket af ekspertisen, men kan da fortælle, at både
> iMacsG3 og PPC´er og gamle 60+´ere + to PC´ere - en FujitsuSiemens og en
> Medion - har ikke taget skade af at få taget strømmen........jeg tror
> det er overtro........faktisk kører de bedre efter lidt
> elektrochok*GGGGG*
>
> Knus
> Morten

Aaargggh!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org

Morten Lind (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 14-12-03 16:49

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Aaargggh!

hæ, hæ......jeg vidste det)))
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

David Blangstrup (14-12-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-12-03 18:35

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
>
> > Aaargggh!
>
> hæ, hæ......jeg vidste det)))
> M.

Morten, journaling er bl.a. for at tage noget af skaden ved maskiner,
der bliver ramt af lynet eller hvis dumme ejere hiver stikket ud.
Journaling husker hvor de enkelte ting lå da I blev afbrudt, so to
speak, og kan genskabe orden på disken. Hvilket er det samme som at
sige, at man altså skader sin maskine ved bare at slukke for den! Der er
sikkert andre her, der kan uddybe det, men du må altså ikke rende rundt
og give det råd til andre!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org

Henrik Münster (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-12-03 19:00

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Morten, journaling er bl.a. for at tage noget af skaden ved maskiner,
> der bliver ramt af lynet eller hvis dumme ejere hiver stikket ud.
> Journaling husker hvor de enkelte ting lå da I blev afbrudt, so to
> speak, og kan genskabe orden på disken. Hvilket er det samme som at
> sige, at man altså skader sin maskine ved bare at slukke for den! Der er
> sikkert andre her, der kan uddybe det, men du må altså ikke rende rundt
> og give det råd til andre!

Journaling er for at gøre opstarten hurtigere, hvis noget er blevet
afbrudt, som du selv siger. Og det er jo netop et strømudfald.
Journaling er faktisk beregnet til, at man bare hiver stikket ud. Så
begynd du bare at gøre det.
Journaling laver konstant en form for backup af diskstrukturen.
Ved en afbrydelser vender computeren bare tilbage til den sidst kendte
diskstruktur, i stedet for som hidtil at skulle danne en ny. Det tager
nemlig lang tid på en stor disk, og dermed giver det lang nedetid for en
server.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (14-12-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 14-12-03 22:33

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
>
> > Morten, journaling er bl.a. for at tage noget af skaden ved maskiner,
> > der bliver ramt af lynet eller hvis dumme ejere hiver stikket ud.
> > Journaling husker hvor de enkelte ting lå da I blev afbrudt, so to
> > speak, og kan genskabe orden på disken. Hvilket er det samme som at
> > sige, at man altså skader sin maskine ved bare at slukke for den! Der er
> > sikkert andre her, der kan uddybe det, men du må altså ikke rende rundt
> > og give det råd til andre!
>
> Journaling er for at gøre opstarten hurtigere, hvis noget er blevet
> afbrudt, som du selv siger. Og det er jo netop et strømudfald.
> Journaling er faktisk beregnet til, at man bare hiver stikket ud. Så
> begynd du bare at gøre det.
> Journaling laver konstant en form for backup af diskstrukturen.
> Ved en afbrydelser vender computeren bare tilbage til den sidst kendte
> diskstruktur, i stedet for som hidtil at skulle danne en ny. Det tager
> nemlig lang tid på en stor disk, og dermed giver det lang nedetid for en
> server.

Det laver også fejl at strømafbryde. Derfor journaling, der begrænser
fejlene, der måtte opstå.
Har du forresten set, du er nomineret på Macnyt? :D For hvad kan jeg
bare ikke se sådan umiddelbart. For at være cyklende læge m. Mac?
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org

Morten (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-12-03 00:30

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Har du forresten set, du er nomineret på Macnyt? :D For hvad kan jeg
> bare ikke se sådan umiddelbart. For at være cyklende læge m. Mac?

LOL, jeg har oprettet mig som bruger og stemt

--
Morten

Henrik Münster (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-12-03 07:06

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
>
> > Har du forresten set, du er nomineret på Macnyt? :D For hvad kan jeg
> > bare ikke se sådan umiddelbart. For at være cyklende læge m. Mac?
>
> LOL, jeg har oprettet mig som bruger og stemt

Hvad i alverden er det for noget? Det må jeg lige få set på.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten Lind (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 15-12-03 12:13

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Morten <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
> >
> > > Har du forresten set, du er nomineret på Macnyt? :D For hvad kan jeg
> > > bare ikke se sådan umiddelbart. For at være cyklende læge m. Mac?
> >
> > LOL, jeg har oprettet mig som bruger og stemt
>
> Hvad i alverden er det for noget? Det må jeg lige få set på.

Det er fordi PowerPalle gerne vil være den mest markante Macpersonlighed
i 2003..........for at blive det....eller i hvert fald give folk
mulighed for at stemme på ham, er han da nødt til at involvere andre, og
der er Henrik jo en flittig debatør om stort set og snart sagt alting i
et Macforum

Jeg har også stemt på Henrik.....*LOL*
Glædelig jul til alle fra
Morten Lind
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Henrik Münster (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-12-03 18:36

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Det er fordi PowerPalle gerne vil være den mest markante Macpersonlighed i
> 2003..........for at blive det....eller i hvert fald give folk

Og så vælger han nogle modstandere, der er lette at slå? Nu kender jeg
ikke PowerPalle personligt, men han har været meget aktiv indenfor det
danske Mac-samfund i årevis. Jeg regner ikke mig selv for at være i
samme liga som ham.

> mulighed for at stemme på ham, er han da nødt til at involvere andre, og
> der er Henrik jo en flittig debatør om stort set og snart sagt alting i
> et Macforum

Ja tak, men da ikke i Macnyt og den slags. Der brokker jeg mig blot over
folks dårlige kommasætning og den slags småting en gang imellem

> Jeg har også stemt på Henrik.....*LOL*

Tusind tak. Måske får PowerPalle sig en slem overraskelse. jeg må
hellere se at få mobiliseret nogle af vennerne
Men helt alvorligt: Jeg er naturligvis glad og stolt over al den
støtte og de positive tilkendegivelser, jeg har fået. Men hvad med
f.eks. Mogens Thyregod, der også er nomineret? Han gør et stort arbejde
for at oversætte programmer til dansk. Han fortjener da om nogen et
skulderklap.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-12-03 19:11

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg regner ikke mig selv for at være i samme liga som ham.

årh, du er da nævnt i noterne til den dnaske udgave af MacSOUP

> > Jeg har også stemt på Henrik.....*LOL*

> Tusind tak. Måske får PowerPalle sig en slem overraskelse. jeg må
> hellere se at få mobiliseret nogle af vennerne

skal vi få gang i addressebøgerne og kuppe afstemningen?

--
Morten

Henrik Münster (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-12-03 22:50

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> årh, du er da nævnt i noterne til den dnaske udgave af MacSOUP

Ja, jeg er god til at få møvet mig ind uden at yde noget særligt.

> skal vi få gang i addressebøgerne og kuppe afstemningen?

Vent lige! Hvad består prisen egentlig af?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-12-03 02:55

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Vent lige! Hvad består prisen egentlig af?

Skødet på Proms kemiske fabrik

--
Morten

Lone Schmidt (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 16-12-03 07:54

Hej Allesammen!

Den gode Morten, ville hjælpe mig med problemet, og
anviste at flytte de " omformede" filer i en ny mappe ~/home/, hvorefter
jeg ville blive guiedet igennem terminalen ( det glæder jeg mig VILDT
til! )

Men allerede ved kopiering gik det galt, fik besked: Du skal muligvis
skrive administratorens navn og adgangskode, for at ændre emnet.

Så prøvede jeg æ-c / æ-v, og fik samme besked.

Når jeg trykker på fortsæt, og derefter skriver koden, bliver filen
ikke kopieret?

Er der nogle der har en ide om hvad der er sket, så jeg kan undgå det
fremover?

Kan man "komme til" at kopiere til finder?



--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Morten (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-12-03 13:40

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Den gode Morten, ville hjælpe mig med problemet, og
> anviste at flytte de " omformede" filer i en ny mappe ~/home/, hvorefter
> jeg ville blive guiedet igennem terminalen ( det glæder jeg mig VILDT
> til! )

> Men allerede ved kopiering gik det galt, fik besked: Du skal muligvis
> skrive administratorens navn og adgangskode, for at ændre emnet.

du skulle ikke kopiere!, du skulle hitte ud af om filerne stadig
ligger på din lacie disk, så vi kaln slette de ikke fuldt kopierede
filer fra PB'en.


--
Morten

Morten (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-12-03 15:14

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Hvad i alverden er det for noget? Det må jeg lige få set på.

Vides ikke, men maaske er du ved at blive kult.

--
Morten

Lone Schmidt (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 15-12-03 17:53

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Hvad i alverden er det for noget? Det må jeg lige få set på.
>
> Vides ikke, men maaske er du ved at blive kult.

Ja, Henrik er kult, men jeg tror ikke at han selv ved det!

Men det må da osse være rart at have "kult-fæller", ikke Morten?!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

David Blangstrup (15-12-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 15-12-03 18:45

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Hvad i alverden er det for noget? Det må jeg lige få set på.
>
> Vides ikke, men maaske er du ved at blive kult.

Nej, I misforstår, hans _far_ er kult. Henrik lever kun i sin fars
skygge. Der var en der så navnet Münster, og så var den der.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org

Morten (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-12-03 19:08

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Nej, I misforstår, hans _far_ er kult. Henrik lever kun i sin fars
> skygge. Der var en der så navnet Münster, og så var den der.

Nu må du ikke nedtone betydningen af Henriks egen brevkasse, han
læses jo af tusinder og atter tusinder af modne kvinder hver uge.
Desuden bruger han jo i modsætning af sin far Mac og er tilmed
aktionær

Hvis Palle kommer på banen vil jeg da gerne høre baggrunden for
Henriks nominering ...det tror jeg iøvrigt også at Henrik vil,
kanske den skyldes hans omsorg for Mitch

--
Morten

Henrik Münster (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-12-03 22:50

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvis Palle kommer på banen vil jeg da gerne høre baggrunden for
> Henriks nominering ...det tror jeg iøvrigt også at Henrik vil,
> kanske den skyldes hans omsorg for Mitch

Jeg har lige opdaget, at medlemmerne på Macnyt har kunnet foreslå
nomineringer. Der er sikkert nogen, der som en practical joke har
foreslået mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Morten (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-12-03 02:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg har lige opdaget, at medlemmerne på Macnyt har kunnet foreslå
> nomineringer. Der er sikkert nogen, der som en practical joke har
> foreslået mig.

Det er altså ikke mig!
--
Morten

Carsten Sigsgaard (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Sigsgaard


Dato : 16-12-03 20:10

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

[klip]
>
> Jeg har lige opdaget, at medlemmerne på Macnyt har kunnet foreslå
> nomineringer. Der er sikkert nogen, der som en practical joke har
> foreslået mig.

Ikke som en joke, det er faktisk mig der har nomineret. Begrundelsen er,
at dine indlæg, også når der huserer trolls i gruppen, altid er venlige,
saglige og godt researchede.
Jeg synes du er et godt forbillede for hvordan man bør deltage på
usenet.

Carsten
--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmx.net

Carsten Sigsgaard (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Sigsgaard


Dato : 16-12-03 20:12

Carsten Sigsgaard <hedgehog@spiked.sho> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> [klip]
> >
> > Jeg har lige opdaget, at medlemmerne på Macnyt har kunnet foreslå
> > nomineringer. Der er sikkert nogen, der som en practical joke har
> > foreslået mig.
>
> Ikke som en joke, det er faktisk mig der har nomineret. Begrundelsen er,
> at dine indlæg, også når der huserer trolls i gruppen, altid er venlige,
> saglige og godt researchede.
> Jeg synes du er et godt forbillede for hvordan man bør deltage på
> usenet.
>
> Carsten

Men jeg skal nok lade være med at ringe når jeg er til julefrokost

Carsten
--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmx.net

Henrik Münster (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-12-03 22:50

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nu må du ikke nedtone betydningen af Henriks egen brevkasse, han
> læses jo af tusinder og atter tusinder af modne kvinder hver uge.
> Desuden bruger han jo i modsætning af sin far Mac og er tilmed
> aktionær

Og så er jeg med på noderne og har opgraderet til Panther. Min far kører
stadig Jaguar.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (16-12-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 16-12-03 09:39

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
>
> > Nej, I misforstår, hans _far_ er kult. Henrik lever kun i sin fars
> > skygge. Der var en der så navnet Münster, og så var den der.
>
> Nu må du ikke nedtone betydningen af Henriks egen brevkasse, han
> læses jo af tusinder og atter tusinder af modne kvinder hver uge.
> Desuden bruger han jo i modsætning af sin far Mac og er tilmed
> aktionær
>
> Hvis Palle kommer på banen vil jeg da gerne høre baggrunden for
> Henriks nominering ...det tror jeg iøvrigt også at Henrik vil,
> kanske den skyldes hans omsorg for Mitch

Det var bare for at Henrik ikke skulle lide af inflation.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende
http://blangstrup.org

Mich. Ottosen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 15-12-03 19:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> LOL, jeg har oprettet mig som bruger og stemt

Det samme har jeg

Skulle vi ikke oprette en særskilt tråd?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 15-12-03 20:35

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> > LOL, jeg har oprettet mig som bruger og stemt

> Det samme har jeg

> Skulle vi ikke oprette en særskilt tråd?

det er ikke nok, ny gruppe: alt.fan.dr.muenster. Så kan vore norske
venner også deltage i deres stræebn efter hædder til hans far.
Fnullergøjs bejlere kan også være med.

--
Morten

Mich. Ottosen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 15-12-03 23:14

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det er ikke nok, ny gruppe: alt.fan.dr.muenster. Så kan vore norske
> venner også deltage i deres stræebn efter hædder til hans far.
> Fnullergøjs bejlere kan også være med.

Øv, den har min udbyder (tdc) ikke - endnu
Spændt på at se vedtægterne

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-12-03 01:14

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> > det er ikke nok, ny gruppe: alt.fan.dr.muenster. Så kan vore norske
> > venner også deltage i deres stræebn efter hædder til hans far.
> > Fnullergøjs bejlere kan også være med.

> Øv, den har min udbyder (tdc) ikke - endnu

Vi skal lige oprette den, indtil den er online hoster jeg gerne en
mailliste om subj. tilmeld dig her

<http://reippuert.dk/mailman/listinfo/fan-muenster>

> Spændt på at se vedtægterne

Sålænge man omtaler en af de tre kendte Dr. Münster're i glorificerende
vendinger, er man On-Topic

--
Morten

Mich. Ottosen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 16-12-03 17:56

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Vi skal lige oprette den, indtil den er online hoster jeg gerne en
> mailliste om subj. tilmeld dig her
>
> <http://reippuert.dk/mailman/listinfo/fan-muenster>

Er tilmeldt.
>
> Sålænge man omtaler en af de tre kendte Dr. Münster're i glorificerende
> vendinger, er man On-Topic

Nå, hvorfor skulle jeg dog holde mig til at være ON dér, når nu ....
nej, jeg stopper her.
Skal lige spekulere på noget pænt om Sikeldoktoren

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-12-03 19:16

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Skal lige spekulere på noget pænt om Sikeldoktoren

jeg har det! hans skrivebords mappe er ryddelig.

--
Morten

Mich. Ottosen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 16-12-03 20:49

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:
>
> > Skal lige spekulere på noget pænt om Sikeldoktoren
>
> jeg har det! hans skrivebords mappe er ryddelig.


Tak, det skal eksekveres lidt senere i aften

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Morten Lind (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 14-12-03 19:19

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
>
> > David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:
> >
> > > Aaargggh!
> >
> > hæ, hæ......jeg vidste det)))
> > M.
>
> Morten, journaling er bl.a. for at tage noget af skaden ved maskiner,
> der bliver ramt af lynet eller hvis dumme ejere hiver stikket ud.
> Journaling husker hvor de enkelte ting lå da I blev afbrudt, so to
> speak, og kan genskabe orden på disken. Hvilket er det samme som at
> sige, at man altså skader sin maskine ved bare at slukke for den! Der er
> sikkert andre her, der kan uddybe det, men du må altså ikke rende rundt
> og give det råd til andre!

OK.....undskyld, David.....gør det aldrig mere
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste