Andet multimedie
bentjuul 3670
Er EMF-filer løsningen??? Illustrator-graf~
Fra : - - - C h r i s t i ~

Dato : 13-12-03 23:08

Hej!

Når jeg laver noget vektor-grafik (?) i Illustrator og gemmer det som en
almindelig ai.-fil kan jeg godt importere det i InDesign... men zoomer man
ind på grafikken bliver det "takket"...
Så har jeg prøvet mig frem med alle mulige filformater... adobe-pdf,
Illustrator-eps osv....

Jeg var først heldig med en EMF-fil... kan nogewn forklare hvorfor EMF-filer
er det rigtige valg, når Illustrator-filer skal importeres i InDesign???

Er der en bedre løsning ???

Tak for alt hjælp. Dette er en dejlig NG-gruppe!

Chr

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-12-03 23:58

- - - C h r i s t i a n T h o r s e n - - - skrev:

> Når jeg laver noget vektor-grafik (?) i Illustrator og gemmer det
> som en almindelig ai.-fil kan jeg godt importere det i InDesign...
> men zoomer man ind på grafikken bliver det "takket"...

Det du ser på skærmen i InDesign er en lavopløst udgave af din
Illustrator-fil. Først når sender dit InDesign-dokument afsted
til output, bliver den højtopløste udgave taget i brug.

Prøv evt. at højreklikke på *.AI-filen i InDesign og vælg Display
Performance > High Quality Display. Så ser du udgaven i en lige så
høj opløsning som når du sidder med den i Illustrator. Det vil dog
også betyde at InDesign bliver tungere at danse med, da det tager
længere tid at opdatere skærmvisningen når grafikken skal vises i så
høj en kvalitet, så slå det kun til når det er absolut nødvendigt.

Madsen.

Fra : morten lund

Dato : 14-12-03 14:17

Det er muligt at jeg tager fejl, men det forekommer mig at hvis jeg
copy-paster fra illustrator til InDesign bliver arbejdet hentet over som
vektor-art, og derfor er fuldstændig som du lavede det i illustrator

/Morten

"- - - C h r i s t i a n T h o r s e n - - -" <nospam@nospam.dk> wrote in
message news:brg38t$31h1q$2@ID-139211.news.uni-berlin.de...