pizza - weber - stenplade
Fra : Ralph

Dato : 13-12-03 20:04

hvad er opskriften på at subj. lykkes? prøvede her til aften med 4
gulvklinker, egentligt gik det meget godt, men det var FOR varmt, midten af
pizza blev sort (bunden) men de yderste 10 cm. var langt bedre end de tre
andre pizzaer i den alm. ovn (300Grader)
Glødende briketter, sten på i ca. 20 minutter, pizza ca 10 min., kunne
forestille mig at lægge pizza på - næste gang - på kolde sten, erfaring??

--
venligst
Ralph

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-12-03 22:27

> [...]
> Glødende briketter, sten på i ca. 20 minutter, pizza ca 10 min., kunne
> forestille mig at lægge pizza på - næste gang - på kolde sten, erfaring??

Da jeg arbejde i et byggemarked havde vi Weber demonstration hver sommer.
Her lavede vi også pizza.
Pizzaen blev formet aflang, ikke rund og lagt på et stykke bagepapir med
masser af mel. Når bunden var fast (efter ca. 5 minutter) fjernes
bagepapiret så der ikke går ild i det. Det fungerede perfekt. Uden sten
eller gulvklinker .

Linda

Fra : Ian Matheson

Dato : 14-12-03 09:33

Tykkere bund af klinkerne. Altså gerne flere lag, hvis de er tynde. Og de
skal helst være knald varme, og med lidt mel på. Sådan har jeg altid haft
stor succes med pizza i weberen, bunden er dejlig sprød over det hele, ikke
mere eller mindre imkant eller midt.

Held og lykke