Logfil
Fra : Nicolaj Huss

Dato : 10-12-00 17:44

Hej NG

Jeg er rimelig ny i faget, så jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg er ved at lave
et modem-styringsprogram, men hvordan får jeg programmet til at logge
informationer omkring modemet? Altså jeg vil have mit program til at lave en
*.log fil der indeholder informationer om hvornår og hvor lang tid modemet
har været online.

Håber I kan hjælpe mig, da I er sidste håb.

Hilsen
Nicolaj Huss

Homepage: hjemme.homepage.dk
Email: hjemme@vip.cybercity.dk

Fra : NK

Dato : 14-12-00 04:06

Følgende virker fint hos mig:

public Sub sendtolog(text As String)
Open "C:\my.log" For Append As #1
Write #1, texst
Close #1
End Sub

Hver gang du i din kode ønsker at tilføje noget til loggen kalder du
følgende:
call sendtolog ("Hej")

eller mere passende
on error goto errhandler

:errhandler
call sendtolog("Fejl nr: " & err.number & " Fejl Beskrivelse: " &
err.description")

Desuden bør du tilføje hvilken sub der provokere fejlen, evt. variabler
osv...

Håber det hjalp

NK