Candida Albicans :-(
Fra : Nynne Hansen

Dato : 18-04-01 18:28

Hej Gruppe!

Jeg har i perioder svære problemer med den her skrækkelige svamp. Og ved på
forhånd at jeg har meget lav tolerance overfor sukker, specielt hvidt sukker
i forarbejdet form.

Så jeg har nogenlunde styr på hvordan jeg skal ændre kosten. Selvom det
holder hårdt

Mit spørgsmål går på om I har nogen erfaringer med plante/urte præparater
som fremskynder helingen og udryddelsen af svampen i kroppen? Jeg har med
held brugt ipe roxo dråber, og drukket vand med en smule tea tree olie i
(adrr) - hvidløg er osse godt!

På forhånd tak

Kh Nynne

Fra : Rado

Dato : 19-04-01 14:40

On Wed, 18 Apr 2001 19:28:15 +0200, "Nynne Hansen" <nynnesen@email.dk>
wrote:

> [...]
>held brugt ipe roxo dråber, og drukket vand med en smule tea tree olie i

Ekstrakt fra grapefrugt kerner skulle være effektivt. Fås bl.a. under
navnet Citricidal (kapsler eller flydende).

Kombucha skulle også at være meget effektiv - drikken indeholder dog
en del sukker hvilket jeg synes lyder lidt modstridende. Men mange
påstår den virker.

Der findes også homøopatiske præparater mod candida.

De der er til sten og krystaller kan evt. prøve Unakit - en sten kan
vel fås for en tier i en stenbutik (essens kan fremstilles ved at lade
stenen lige i et glas vand et døgns tid eller længere). Her er en
gammel artikel jeg havde liggende:

CANDIDA OG UNAKIT

Candida albicans eller candida parapsilosis er, som mange vil vide, en
mikrobe-familie, der lever i alle menneskers slimhinder, fortrinsvist
i mave- og tarmkanalen. Hvis miljøet er i harmoni, og den nødvendige
flora er til stede (f.eks. de såkaldte Döderlein-bakterier, der er
antagonister til Candida), vil denne mikrobe holde sig på et apatogent
stadie og derfor ikke forvolde gener for værtsorganismen, mennesket.

Hvis derimod miljøet ændrer sig i uhensigtsmæssig retning, hvilket
ofte er et resultat af anvendelse af p-piller, antibiotika og andre
allopatiske mediciner eller som følge af forkert kost, er der grobund
for en patogen udvikling af Candida familien.

Eftersom denne vækst tager fart, forværres miljøet yderligere af de
mange toxiner, som Candida udsender, og hvoraf nogle er direkte
Carcinogene. Candida kan brede sig fra bronchie, ører og næse-
slimhinderne til mave, tyndtarm og tyktarm samt underlivets slimhinder
og således inficere hele organismen. I fremskreden tilstand kan den
sende lange tråde ud gennem tyndtarmen og således angribe bughule og
alle andre hulrum i kroppen. Velkendte symptomer på Candida-angreb er
hypoglucæmi, allergi, hovedpine, forstoppelse og diarrhé, oppustethed,
underlivsbetændelse, øre-, næse- og halsinfektioner.

Indenfor den almindeligt kendte skolemedicin er der ingen effektive
midler mod Candida, men heldigvis eksisterer der homøopatiske
immunpræparater til uddrivelse af den patogene form af mikroben.
Desuden findes en sten, der har den besynderlige egenskab, at den
jager Candida ud af kroppen. Der er tale om UNAKIT - en tofarvet sten,
der har hjerte-chakraet's rosa og grønne farver i forskellige forhold.
Den enkelte sten kan være hovedsageligt rosa eller grøn, og den kan
være blandet.

Stenen udsender elektromagnetiske svingninger, således som i øvrigt
alle sten gør, men det særegne for Unakit-stenen er, at dens frekvens
ikke tåles af svampe-mikrober. Anvendelsen af sten i terapi bygger på
samme principper som anvendelsen af homøopatiske midler. Der er tale
om indgivelse af svingninger, der så at sige "koder" organismen til at
regenerere eller danne antistoffer til fjendtligsindede mikrober.
Svingningerne optages af immunsystemet, hormonsystemet eller af
cellerne i de enkelte organer, alt afhængigt af hvad det pågældende
remedie er "kodet" på.

Alle materialer og farver, som vi omgiver os med, udsender også
svingninqer og påvirker os dermed helt ind i det plan. Unakit påvirker
vores hjertechakra gennem farverne og vores immunsystem ved at svinge
på en specifik frekvens, der skaber et ubehageligt miljø for
svampeinfektioner. Indianerne i Sydamerika har vidst dette i mange
hundrede år og bærer på sig små Unakit-sten som beskyttelse mod
svampeinfektioner.

På Helsingør Klinikken, der arbejder med Biomedicin, Akupunktur,
Kemplersk Psykoterapi og Healing har vi gjort gode erfaringer med
anvendelse af Unakit til bekæmpelse af selv ondartede Candida angreb.
Vi har valget mellem at lade patienterne bære hele halskæder, små sten
i vedhæng over hjerteområdet eller lade dem gå med sten i lommen og af
og til manipulere dem. Desuden kan vi give unakit oralt som essens.
Vore sten-essenser og chakra-essenser er tilvirket af ædelstens og
krystaleksperten Gina Allan på New Zealand.

Ud af vore mange tilfælde med Unakit som middel mod Candida har jeg
valgt at beskrive følgende: En kvinde og hendes 5-årige søn havde lidt
af Candida angreb i meget lang tid og havde været underkastet en
homøopatisk kur imod mikroben, også med rimeligt godt resultat, men
nogle måneder efter var det galt igen. Hun fik så en kæde om halsen og
bar den nat og dag i fjorten dage. Drengen fik en sten lommen og var
flittig til at lege med den. Ved en efterfølgende test var begge fri
af candida og alle symptomer ophørt. Endnu bærer kvinden kæden, som
hun synes godt om, blot som en forebyggelse, og der har indtil nu ikke
været tegn på tilbagefald.

To biomedicinske studerende med Candida infektion prøvede hver en
Unakit halskæde under et foredrag, som jeg holdt. Efter henholdsvis et
kvarter og to timer måtte de tage halskæderne af igen, fordi
udrensningen af Candida blev for voldsom. Den ene fik udslæt langs med
tyktarms- og endokrin-meridianerne - i bedste overensstemmelse med
hendes infektionerede områder i organismen. Den anden fik hovedpine og
kvalme. Vi blev enige at nøjes med at bære mindre sten, hvilket også
hjalp dem af med deres gener.

Vi har været ude for at selv en lille sten var for voldsom i
begyndelsen og så at sige skulle "trappes ind" med nogle timer om
dagen. Vi har også set, at en bestemt patient undervejs skulle skifte
fra en næsten udelukkende qrøn Unakit til en sten der var 90% rosa.
Sandsynligvis er der tale om lidt forskellige frekvensmønstre på de to
farver, og måske er det kombinationen, der har effekt overfor
svampeinfektioner. Vi har også en enkelt gang set en Unakit-sten
sprænge i mange stykker, uden at den var udsat for overgreb, men måske
fordi bæreren var færdig med den og ikke mere behøvede den. Det kan
også tænkes, at den bliver "træt" efter et stort udrensningsarbejde.
Vi har ikke i vores arbejde konstateret nogen væsentlig forskel på
anvendelse af stenene og essenserne, når det gælder bekæmpelse af
Candida. Men det ser ud, som om der er større udrensningssymptomer ved
essenserne.

Det er vigtigt ved anvendelse af sten, at de rører direkte ved huden.
Anbefales kan derfor mindre sten i vedhæng og hele halskæder. Hvis
stenen indfattes i metal, er det nødvendigt at den ikke "lukkes inde"
på bagsiden, men er åben, således at den "sender" direkte ind mod
huden og helst berører denne,

--
Rado

"Panta rei"

Fra : /arcana

Dato : 19-04-01 16:16

"Nynne Hansen" <nynnesen@email.dk> wrote in message

> Hej Gruppe!
Hej Nynne!

> Jeg har i perioder svære problemer med den her skrækkelige svamp.

Hvor har du fået stillet diagnosen? Hvis det ikke er hos en læge, vil jeg
råde dig til at få lavet en podning hos din læge/gynækolog, så du er HELT
sikker på at det ER candida albicans, der giver problemer. Min søster blev
af en landskendt "alternativ behandler" sat på candida-diæt i et par år, før
man fandt ud af, at hun i virkeligheden havde kræft i bugspytkirtlen.

Alle har candida i tarmene - det skal vi have, ligesom vi skal have
staphylokokker på huden. Men mange "alternative behandlere" slynger
diagnosen "candida" ud, hvis de ikke ved, hvad der er i vejen - lægerne gør
det samme når de diagnosemæssigt er på spanden, men kalder det "virus på
balancenerven".

Ellers nævner du jo de "klassiske" urter mod candida, men det ser åbenbart
ikke ud til at det hjælper, så igen: Gå til din læge/gynækolog og få det
ordentligt undersøgt.

/arcana