Kan det være rigtigt?
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 10:40

Hej gruppe

Kan det passe, at man efter at have tabt sig jævnt fra d. 01. Sep. fra 101
kg. til 85 kg. i dag, pludselig går i stå? Jeg har i den sidste månede vejet
omk. de 85 kg. det er som om det hele er gået i stå. Det er lidt trælst når
det nu lige gik så godt. Jeg spiser stadig det samme som da jeg tabte mig.
Dyrker dog ikke motion, men det gjorde jeg heller ikke før. Når man et punkt
hvor det hele går i stå og der skal mere end kostomlægning til for at man
skal tabe sig yderligere?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-12-03 12:02

BogH wrote:
> [...]
> det gjorde jeg heller ikke før. Når man et punkt hvor det hele går i
> stå og der skal mere end kostomlægning til for at man skal tabe sig

hejsa ;)

ja, det kan det godt.....
så vidt jeg ved kan der være flere faktorer der spiller ind...... dels kan
din krop have "vænnet" sig til kostomlægningen og nedsætter derfor
forbrændingen til det din krop har "behov" for (altså så indtag og udgift er
ens)
dels kan det være du bare har ramt det punkt stort set alle rammer undervejs
hvor der lige er lidt stilstand mens kroppen "kalibrerer" sig selv og gør
klar til næste omgang......
dels kan det så være at den kostomlægning du har haft blot passer til en
person på 85 kg, og derfor kan din krop ikke tabe mere......

du kan vælge at gøre flere ting.... enten lægge din kost om igen (sådan at
dit indtag igen bliver mindre end din udgift)...... eller begynder at
motionere så din udgift bliver større end dit indtag...... du kan også bare
vælge at vente og fortsætte med din nuværende kost, og så håbe på at kroppen
sætter gang i det igen af sig selv.....
mit bud er dog at du på en eller anden vis skal lave noget om, ellers sker
der nok ikke så meget mere ;)
--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Lulu

Dato : 13-12-03 22:03

<
> Kan det passe, at man efter at have tabt sig jævnt fra d. 01. Sep. fra 101
> kg. til 85 kg. i dag, pludselig går i stå? > Mvh

Jeg synes at have hørt om de 'famøse' 13 uger hos mange forskellige.

Det lader til at man efter 13 uger ligesom går lidt i stå.. for så at tabe
sig igen efter lidt tid.

Kan de ikke passe at det er rundt 13 uger? - eller skal jeg have skolepenge
tilbage :)

Lulu

Fra : Svein Olav Leithe

Dato : 13-12-03 23:21

"Lulu" <louise@lystig.dk> wrote in message

> [...]
> sig igen efter lidt tid.
>
> Kan de ikke passe at det er rundt 13 uger? - eller skal jeg have

Tror nok det er veldig individuelt.
Mitt vekttap stoppet opp etter ca. 6 mnd og 38 kg.
De siste tre måneder har derfor vært en test av viljestyrke.
Står fremdeles på stedet vil, men har absolutt ingen planer om å gi meg.
Har enda mange kilo for mye som skal bort.

Du bør kanskje be om å få die skolepenger tilbake?

--
Svein Olav
Tveit, Kristiansand