Offline-foldere i Office 2003 (Outlook)
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 09:15

Hej NG

Jeg oplever følgende problem, som jeg håber nogle her kan forklare/hjælpe
med.

Jeg har en Office 2003 (UK - bruger den på job, hvor det er UK), der er
opgraderet fra en Office XP (UK). Efter opgraderingen viker synkronisering
af offline-foldere ikke med mindre man manuelt synkroniserer en folder.
Normalt (fær) synkroniserede Outllok ved afslutning eller send/modtag. Jeg
har tjekke alle indstillinger (samt fået andre til det) og tjekket guiden
til opsætning af offlibe-foldere, men alt ser ud til at være ok.

Jeg har desuden tjekket med en kollega, som har fået installeret MS Office
2003 fra bunden, og hans virker fint?

Kan det være en bug eller hvad?

Mvh

AJ

Fra : pre

Dato : 13-12-03 10:20

Kan det tænkes at det er en af indstillingerne nævnt her der mangler/fejler?
Jeg bruger ikke selv funktionen, men det er spændende at afprøve det nye
hjælpe-tekst system.

pre

Synchronize offline folders
You can automatically synchronize your offline folders at a time or time
intervals that you specify, or you can manually synchronize them whenever
you need to. Whether you synchronize automatically or manually, you must
first have specified the folders for offline use.

You must first set up Microsoft Outlook to work offline and, if using an
Exchange Server e-mail account, select the Exchange folders you want
available offline.

Manually synchronize folders

Do one of the following:

a.. To synchronize the selected folder, click the Tools menu, point to
Send/Receive, and then click This Folder.
b.. To synchronize all of your folders that are set up for offline use,
click the Tools menu, point to Send/Receive, and then click Send/Receive
All.
c.. To synchronize a Send/Receive group of folders, click the Tools menu,
point to Send/Receive, and then click the name of the Send/Receive group.
Automatically synchronize folders

1.. On the Tools menu, point to Send/Receive, point to Send/Receive
Settings, and then click Define Send/Receive Groups.
2.. Under Group Name, select a send/receive group group.
3.. Do either or both of the following:
Set up online synchronization

Under Setting for group Send/Receive group name, select the check boxes
that you want:
a.. To automatically synchronize all folders at specified intervals
while you're online, select the Schedule an automatic send/receive every x
minutes check box, and then enter a number between 1 and 1440.
b.. To synchronize all folders after every online Microsoft Outlook
session, select the Perform an automatic send/receive when exiting check
box.
Set up offline synchronization

Under When Outlook is offline, select the check boxes that you want:

Fra : Alex Jensen

Dato : 16-12-03 13:28

Indstillingerne er som foreskrevet, men jeg kan kun synkronisere, hvis jeg
gør det manuelt

AJ

Fra : pre

Dato : 16-12-03 16:18

Hej
Så er der en tung vej at gå for at finde ud af forskellen i de to versioner
der virker forskelligt - det er så et sørgsmål om hjælpsomhed.
Nævnt for en ordens skyld, så var jeg lige en tur på www.slipstick.com hvor
der blandt de mange hits på "sync" var en FAQ for nye Outlookere - og nævnt
var nogle Trainings Arrangements som lød spændende for mig. Desværre var de
ikke startet endnu, der var simpelthen kun en tom side.

Det kunne tænkes at mange kunne få gavn og glæde af sådanne kurser.

En strejftanke: Bruger du den nye *.Ost fil eller den gamle type?

Her (måske) et par vilskud:
Even though you may have specified automatic synchronization for your
offline folders while you are online, for performance reasons, this will not
occur if Microsoft Outlook determines that you have a slow connection. To
manually synchronize all of your folders, on the Tools menu, point to
Send/Receive, and then click Send/Receive All. To synchronize one folder,
select the folder, click the Tools menu, point to Send/Receive, and then
click This Folder.

My browser doesn't show my Web pages when I work offline.
When you update Web pages that you have made available offline, they are
saved in a format that can be read only by Microsoft Internet Explorer.
Therefore, other browsers can't display Web pages unless you are connected
to the Internet or to a server.

I use Outlook with a slow connection.
It is recommended that you use Microsoft Outlook in Cached Exchange Mode
using a Microsoft Exchange Server e-mail account. Cached Exchange Mode will
automatically adjust the amount and type of data transferred to your server
when a slow connection is detected. For example, Outlook may only download
headers rather than full items when a slow connection is present. When you
view an item in the Reading Pane or open an item, the full item is retrieved
from the server. The need to work offline is greatly reduced with Cached
Exchange Mode.

If you do not use Cached Exchange Mode or want greater control over which
folders or items are synchronized, you can switch to offline state.

Det er da ved at være spændende, for at det ikke skal være løgn så var der
et par grimme "tudser" i min Outlook plus én i Word. Det er ikke helt ovre
endnu men brugbart.
pre

Fra : Alex Jensen

Dato : 17-12-03 15:32

Jeg bruger den gamel .ost fil, men min kollega, der fik reinstalleret sin PC
bruger også sin gamle .ost fil. Vedr. den langsomme forbindelse, så sidder
min kollega og jeg samme sted, så det burde heller ikke være det. Men man
ved jo aldrig.

Næste trin er en afinstallering af Office og geninstallering ..... så får vi
se om det ændrer noget.

Fra : pre

Dato : 17-12-03 16:06

Øh, ar det ikke nemmere/bedre at bruge Detect & Repair. Den kan startes fra
Menu liniens Hjælp.