Laserwriter NT how ?
Fra : Tom

Dato : 12-12-03 23:50

Har lige fået fingre I en blanding af en af de gamle laserwriter og en
Laaserwriter NT..
Forstået sådan at maskinen er en standart laserwriter, mens "styresystemet"
( printkortet/der hvor der er stik) I maskinen er et NT kort ( med SCSI !!)
Har lige været på absolute Obsolute software, for at hente en masse drivere
fra afør år 2000.. etc..
Er der nogen her der kan huske hvordan dælen man lige for sådan en racerbil
til at spille..
Nogen der kan huske hvordan man får den til at printe via SCSI eller skal
jeg blot satse på det gamle ADB / printer stik.. !?
Skal ud og installere I morgen eftermiddag, så gode råd modtages med glæde
frem til lørdag eftermiddag..
Sys er 9.1 på en 7300 ..
Tom

Fra : Morten

Dato : 13-12-03 01:08

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Nogen der kan huske hvordan man far den til at printe via SCSI eller skal
> jeg blot satse pa det gamle ADB / printer stik.. !?

du mener vel seriel/localtalk - ADB porten er den du bruger til mus og
tastature. Du kan printe til den via localtalk/seriel (appletalk over
serielporten), eller paralellporten saafremt den har saadan en og
printeren saettes op via aen PC eller en printserver.

Softwaren du skal bruge er sansynligvis installeret som standart med
Mac OS 9 (Apple Laserwriter8 = apples postscript printerdriver)

SCSI porten kan bruges til at tilslutte en SCSI disk til skrifter da
printeren ikke har megen ram, og dens localtalk er tudsse langsom.

Med softwaren Laserwriterbrigde som nu er freeware kan du dele
printeren ud til andre maaskiner paa et ethernet netvaerk.

Til at indstille printeren og downloade skrifter bruger du softwaren
"Apple Printer Utility" som enten er installeret eller ligger paa din
Mac OS 9 CD.

--
Morten

Fra : Tom

Dato : 13-12-03 01:58

On 13/12/03 1:07, in article ur1qa1-g9a.ln1@reippuert.dk, "Morten"
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> Til at indstille printeren og downloade skrifter bruger du softwaren
> "Apple Printer Utility" som enten er installeret eller ligger paa din

Pu.. Det lyder lidt svært. Men nu må jeg se..
De der skrifter downloader jeg dem fra computeren, eller er det fra nettete
!?
( som du kan høre er det et stykke tid siden jeg har pillet ved noget der
ikke har USB..
Tom

Fra : Morten

Dato : 13-12-03 17:04

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> On 13/12/03 1:07, in article ur1qa1-g9a.ln1@reippuert.dk, "Morten"

> Pu.. Det lyder lidt svaert. Men nu ma jeg se..

Det er det ikke.

> De der skrifter downloader jeg dem fra computeren, eller er det fra nettete
> !?

Fidusen ved at downlade skrifter fra computeren til printeren (enten
til den sram eller scsi disk) er at man saa ikke skal inkludere dem i
hvertr porstscript priontjob, og dermed kan reducere stoerrelsen af
printjobbet saa det ikke tager saa lang tid at naa frem over den
langsomme serielport. Til normalt textbehandlingssbrug er det ikke
rigtiug nogen fidus i det (det er bare en mulighed, ikke noget man skal)

> ( som du kan hore er det et stykke tid siden jeg har pillet ved noget der
> ikke har USB..

Det goer det samend ikke svaerere - printeren har postscript og er en
naetvaerksprinter.

--
Morten