Dåb & konversion
Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-03 23:15

I Kristeligt Daglad kan man på:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=201666

bl.a. læse følgende:

»For nogle muslimer ligger der en vis fare i at konvertere til en anden
religion. Derfor har Folkekirkens Tværkulturelle Samarbejde i Odense
valgt at gå stille med dørene, når det handler om konverteringer.

- Vi tilbyder en 30 timers dåbsundervisning, og hvis vedkommende føler
sig overbevist om, at han vil være kristen, kan han godt blive døbt. Men
vi fraråder det. Hvis han ikke har fået opholdstilladelse i Danmark og
bliver sendt hjem efter at have konverteret, kan det have store
konsekvenser. Derfor plejer jeg at sige, at hvis man er kristen i sind
og hjerte, så er det ligegyldigt, om man er døbt eller ej, forklarer
Leif Munksgaard.«

Det strider da vist temmelig stærkt fra almindelig, kristen tro.
--
Per Erik Rønne

Fra : P.N.

Dato : 13-12-03 11:15

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Leif Munksgaard.«
>
> Det strider da vist temmelig stærkt fra almindelig, kristen tro.

Hvad strider temmelig stærkt fra almindelig, kristen tro ?. Og hvad er din
mening om disse såkaldte omvendelser fra sand tro.
MVH P.N.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-03 12:04

P.N. <pip160@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad strider temmelig stærkt fra almindelig, kristen tro ?

At dåben skulle være blot et udvendigt ritual.

> Og hvad er din mening om disse såkaldte omvendelser fra sand tro.

»/Fra/ sand tro«? Jamen, så er du jo konverteret til islam.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lyrik

Dato : 15-12-03 06:07

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote in message
> [...]
> religion. Derfor har Folkekirkens Tværkulturelle Samarbejde i Odense
> valgt at gå stille med dørene, når det handler om konverteringer.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er noget sludder og vrøvl.

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-12-03 08:45

I news:brjf96$8kv$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> Det er noget sludder og vrøvl.

Er det noget sludder at det kan være farligt for muslimer at
konvertere, især i den situation hvor der er stor risiko for at de
sendes hjem til deres hjemland igen, f.eks. Iran?

Hvis det er det du mener, så tror jeg din viden på området trænger til
kraftig opdatering og ajourføring!

http://sdanet.dk/ - Helt ny udgave
http://bibeltro.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***

Fra : Per Rønne

Dato : 20-12-03 11:18

Andreas Falck <andreas.falck@jyde.invalid> wrote:

> [...]
> konvertere, især i den situation hvor der er stor risiko for at de
> sendes hjem til deres hjemland igen, f.eks. Iran?

I det eneste eksempel jeg kender til, gjorde Jesper Langballes indgriben
at den døbte eks-muslim kunne blive i Danmark ...
--
Per Erik Rønne