Yamaha TDR 125
Fra : Arno Birch

Dato : 18-04-01 18:10

Hej ng
Er der nogle der kan fortælle mig noget om denne maskine, er det en god
eller dårlig maskine. Jeg har en på hånden fra 94 til 15000kr
Det er første gang jeg skal købe så hvis der er nogle der kan give mig nogle
gode råd, så vil jeg blive glad.
På forhånd tak
Arno

--

ICQ:11520366
Homepage: http://go.to/firemann

Fra : Fer

Dato : 18-04-01 20:13

Hejsa Arno

Jeg har denne cykel... er egentlig udemærket tilfreds... den er bare begyndt
at mangle krafter nu.... Men slet ikke noget med maskinen at gøre.. det er
bare mig *g*

Den er fed nok til bykørsel (mit behov) og så render jeg også 60 km på
motorvej i ny og næ... det er dog knap så luksiøst (manglende effekt) men
kan du finde dig i en march fart på omkring 115-120 stykker... jae så er det
fint....

Jeg har ca et forbrug på 17 km /l ved bykørsel.

Syntes man har en rigtig god kørestilling på maskinen.

offroad egenskaberne er faktisk udemærket (den deler jo stel og affejdring
med DT125) Nok dog kun til hobby brug *g*

Hvor langt har motoren rendt på den du køber?? hvis den har rendte omkring
eller tæt på de 20000 skal der skiftes stempel snart (koster 1500 til 2000
hos forhandler...)

prisen lyder ellers meget fair!!!

mvh Tommy Fer

Yamaha TDR 125

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-04-01 22:11

"Fer" <fer@cool.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> offroad egenskaberne er faktisk udemærket (den deler jo stel og affejdring
> med DT125)

Nej den gør ikke. Det er kun motor, den deler med DT125R. Prøv lige at
nærlæse specifikationerne om vandring og efterløb igen.

Der er jo naturligvis forskellige meninger om den slags, men jeg synes
DT125R har fine terrænegenskaber, mens TDR kører terræn som en selvdød ko.
Naturligvis er TDR'en klart sjovest af de to på asfalt.

Rittig

Fra : Fer

Dato : 19-04-01 08:47

Hej Claus

> Nej den gør ikke. Det er kun motor, den deler med DT125R. Prøv lige at
> nærlæse specifikationerne om vandring og efterløb igen.

Oki.. der tog jeg fejl.... *g* Når men syntes nu stellet ligner MEGET....
ihvertfald når jeg kigger i min haynes bog til DT 125.... så ligner
affjedringen osv også.. meen det er måske nogen små forskelle.... så som
efterløb osv...

> DT125R har fine terrænegenskaber, mens TDR kører terræn som en selvdød ko.

Jeg ved godt at den ikke kan køre nogen offroad løb... men for typen som
mig, der nyder at tage en tur i en grusgrav eller et kalkbrud... eller
hvorever en gang hver 2 måned.. da er en selvdød kø udemærket... *s*

> Naturligvis er TDR'en klart sjovest af de to på asfalt.

og hvormeget plejer en MC'ist at være på asfalt??? 99% af tiden ik....
lissom folk med 4 hjulstrækkere.... og så er der se'fø'li' folk som Rittig
der bekræfter undtagelsen! *g*

Mvh Tommy Fer
Yamaha TDR125

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-01 15:18

> og hvormeget plejer en MC'ist at være på asfalt??? 99% af tiden ik....
> lissom folk med 4 hjulstrækkere.... og så er der se'fø'li' folk som Rittig
> der bekræfter undtagelsen! *g*

Jeg er IKKE alene!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:43

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> nærlæse specifikationerne om vandring og efterløb igen.
> ...........Naturligvis er TDR'en klart sjovest af de to på asfalt.

Er det ikke sådan at ur-TDR'eren er 250'eren?
250'eren opstod som en hybrid imellem en off-roader og en racer, derved
at man brugte motoren fra den tids RS 250: TZR250, til at lægge i et
semi-offroad stel for at få den ultimative fun-bike ud af det!
Jeg har kun lige prøvet at vende gaden på en TDR 250'er, men der er
ingen tvivl om at FUN, det er den
Samme må dække lillesøsteren TDR 125: Sjov at lege med på (alt andet end
motor og hovedvejs-) asfalt.
Derved at der findes andre velkvalificerede offroad-modeller, såvel som
semi-crossere i Yamaha's modelrække, er der vel ingen grund til at
skulle vurdere TDR'eren udi terræn-kvaliteter :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-01 23:12

> [...]
> at man brugte motoren fra den tids RS 250: TZR250, til at lægge i et
> semi-offroad stel for at få den ultimative fun-bike ud af det!

Jo, det er helt rigtigt.
Jeg havde fornøjelsen af at off-road teste en TDR250 lige da de kom frem,
det gav buler til både den og mig, og der er ikke meget off-road i den
heller!

Rittig